2014-01-10, 17:00
Medlem
Tycker inte det går att svara på så där generellt. Anta att kvinnan gått med på sex, mot att mannen diskar. Inte sjutton skulle jag klampa in till grannen och läxa upp honom i det läget.
Citera
2014-01-12, 01:36
Medlem
Vem skulle inte försöka hindra det? Är väl självklart att man skulle göra det.
Citera
2015-06-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
"en bra fight" får du ju med någon som vill slåss med dig, förslagvis på en kampsportsklubb lr ej. Anser du det vara rätt att ha uppfostrats till en krypande knähund, rövslickande och patetisk. Förväntar du dig samma uppoffring tillbaka från kvinnor om du tex blir rånad lr misshandlad.

Jag är en tjej och jag skulle natuligtvis ingripa om jag såg en man bli rånad/misshandlad/våldtagen eller om jag såg någon överhuvudtaget bli illa behandlad till en visst gräns
Citera
2015-06-19, 21:46
Medlem
Jag skulle fråga om jag får ta tvåan medans dom ändå är igång.
Citera
2015-06-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag skulle fråga om jag får ta tvåan medans dom ändå är igång.

Och själv skulle jag slå dig sönder och samman!
Citera
2015-06-19, 22:00
Medlem
ReiseReises avatar
Vad skulle jag annars gora? Gomma mig, titta pa under overgreppet och borja runka?

... ... ...
Citera
2015-06-19, 22:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad skulle jag annars gora? Gomma mig, titta pa under overgreppet och borja runka?

... ... ...

1) Vara med. Eller turas om med den andre mannen.

2) Svar på frågan, nej jag skulle inte förstöra en annan kvinnas våldtäks-upplevelse. Jag skulle inte vilja att någon förstörde det för mig heller om jag blev våldtagen.
Citera
2015-06-20, 09:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Nej jag tror inte jag skulle orka bry mig längre faktiskt... inte mitt problem om någon annan råkar illa ut, jag får alltid klara mig själv när någon hoppar på mig, ingen kvinna skulle hjälpa mig så förstår inte varför jag skulle bry mig om att hjälpa en kvinna eller man för den delen.
Citera
2015-06-20, 09:09
Medlem
Ghastens avatar
Om jag hade chansen skulle ta något dänga i huvudet på våldtäktsmannen. Se till att offret kan ta sej därifrån samtidigt som jag skulle dra vill inte bli anmäld för att ha misshandlat eller dödat gärningsmannen.
Citera
2015-06-20, 10:06
Medlem
Nandus avatar
Jag, och troligtvis de flesta vettiga personer, skulle ha ringt 112 och sedan avvaktat. Det är inte värt att bli knivskuren för att leka hjälte. Det är dock uppenbart att TS aldrig ville ha en seriös diskussion. För det första, vad har det med saken att göra att det är en svensk kvinna och vad hon har för politiska åsikter?

Sedan är det inte så svart och vitt att man antingen går förbi och låtsas som ingenting, eller att man utöver karate-moves på 5 våldtäktsmän och räddar dagen. Självklart finns det uppenbara situationer där det vore riskfritt att stoppa ett överfall (oavsett vem det är som bli överfallen och i vilket syfte), t.ex. om det är en våldtäktsman/misshandlare och man själv är i sällskap av 1-2 andra personer, eller om det finns tillhyggen nära och förövaren inte ser dig komma bakifrån eller ligger ligger på marken över offren. Men sedan är det ju också Sverige, där man antagligen fått fängelse om råkat skada förövaren på något sätt, det hände ju i detta fallet; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12087766.ab

TS har dock en poäng, det förväntas att en man ska riskera sitt liv för att en kvinna ska slippa en våldtäkt, det är inte proportionerligt alls. Sedan är det så genomskinligt när alla ska skrika "fegis" så fort en kille inte vill gå med på en uppenbarligen dålig deal.
Citera
2015-06-20, 10:20
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej jag tror inte jag skulle orka bry mig längre faktiskt... inte mitt problem om någon annan råkar illa ut, jag får alltid klara mig själv när någon hoppar på mig, ingen kvinna skulle hjälpa mig så förstår inte varför jag skulle bry mig om att hjälpa en kvinna eller man för den delen.

Har man ingen empatisk förmåga så har man inte.
Inte ditt fel att du föddes ofullständig och tyvärr så kan du inte heller öva upp den.
Jag tycker synd om dig
Citera
2015-06-20, 10:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Har man ingen empatisk förmåga så har man inte.
Inte ditt fel att du föddes ofullständig och tyvärr så kan du inte heller öva upp den.
Jag tycker synd om dig

Inte ditt fel att du föddes utan någon form av intelligens heller

Förklara varför skall jag ställa upp på en annan människa, när ingen människa har ställt upp på mig någon gång? Du är så dum att jag tycker synd om dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in