2013-04-02, 23:25
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Eller innan man slår någon med en domkraft i skallen när det finns gott om mjukdelar att välja på.

Han kanske slog in litte vett i huvudet på den där äckliga våldtäktsmannen
Citera
2013-04-03, 01:02
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Han kanske slog in litte vett i huvudet på den där äckliga våldtäktsmannen

Föga troligt men det skulle nog kännas lite bättre att sitta av tiden då.
Citera
2013-04-03, 13:07
Medlem
Självfallet, håller personligen civilkurage högt.
Citera
2013-04-10, 13:53
Medlem
[complex]s avatar
Vilken dum fråga. Självklart. Jag hade slagit sönder den eller dom. Gjort allt jag kunnat i min makt, även om dom varit två och om jag åkt på stryk eller fått smällar tillbaks... Men jag hade nog lyckats skrämma bort dom hårt... (Sålänge dom inte haft kniv eller vapen. Men jag hade flippat ut iallafall.)
Fyfan. Alla killar ska göra sånt. Jag hade inte tvekat en sekund iallafall. Kvinnor vi pratar om...

Dum fråga fan..

(Jag använder inte våld, men i sånna situationer, då skulle jag garanterat kunna använda självförsvar eller för att skydda en annan människa enligt lagen. Skrikit, och bara sprungit emot den eller dom typ om man såg nått sånt.)

edit: Fan vad jag hatar våldtäcktsmän. Dom är inga "killar"/"män" och förtjänar sjukt med stryk helt enkelt.

(edit: Såg att du skrev nej TS, trodde du skrev ja såklart. Du är en ynkrygg helt enkelt om du tänker så. Orkar inte ens gå in på diskussion om varför efter att ha läst dina poster smått i början. Men du älskar och värdesätter inte kvinnor på samma sätt som oss andra, dom flesta eller nått kanske..

Lycka till med att tänka om. Om du inte ingriper är du nästan...Våldtäcktsman själv typ. Eller en kall jävel. Dummaste frågan jag hört på länge iallafall. Hade hjälpt till oavsett etnicitet, men kanske mer om det var en svensk tjej, vet faktiskt inte. Nej, jag hade hjälp oavsett vem det var. Självklarhet.
Samma sak om jag skulle se bråk och sånt ute...Men där beror det helt på situationen och hur man kan stoppa det.)
Senast redigerad av [complex] 2013-04-10 kl. 14:17.
Citera
2013-04-10, 23:17
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Det beror som sagt på kan jag tycka, om det är risk för att brottsoffret kan dö eller få allvarliga skador så är det självklart att man ingriper, även om risken att själv bli skadad finns där.

Visst är det lätt att resonera som så när man inte befinner sig i själva situationen men jag vet att mitt samvete aldrig någonsin hade klarat av om jag valt att vända ryggen till i en sådan situation. Det är helt enkelt ens skyldighet som medmänniska, sedan skiter jag i vad polisen och staten säger; de är i situationen inte kapabla till att förhindra att något hemskt händer, eftersom de inte är där.

Du resonerar naivt.

Om du går in i en sån situation, och klappar till en lirare, så kan du ge dig fan på att du åker dit! I det samhälle vi lever i har man som civil inget lagligt stöd för att ingripa. Tragiskt men sant.
Citera
2013-04-11, 03:22
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Du resonerar naivt.

Om du går in i en sån situation, och klappar till en lirare, så kan du ge dig fan på att du åker dit! I det samhälle vi lever i har man som civil inget lagligt stöd för att ingripa. Tragiskt men sant.

Nödvärnsrätten gäller för att hjälpa annan i nöd. Detta har redan klargjorts samt redogjorts för hur mycket våld som får brukas.
Citera
2013-04-11, 08:31
Bannlyst
Jag skulle ingripa vem det än var som blev våldtagen, även om jag hatade kvinnan som blev våldtagen så är våldtäkt så moraliskt fel och sjukt att jag hade ingripit ändå, hade inte kunnat se mig själv i spegeln efteråt annars, med undantag för margret thatcher möjligtvis
Citera
2013-04-11, 12:37
Medlem
Nej - i sanna feministisk jämställdhetsanda skulle jag låta henne lösa det själv. KVINNOR KAN!
Allt annat vore att inte ge kvinna utrymme, att inte låta henne ta plats i samhället, att inte låta henne göra sin röst hörd osv.
/m
Citera
2013-04-11, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej - i sanna feministisk jämställdhetsanda skulle jag låta henne lösa det själv. KVINNOR KAN!
Allt annat vore att inte ge kvinna utrymme, att inte låta henne ta plats i samhället, att inte låta henne göra sin röst hörd osv.
/m

skulle du inte hjälpa en svensk kille som blev misshandlad heller då?
Citera
2013-04-11, 12:43
Medlem
jo han är ju kille.... Då handlar det inte längre om om att kränka någons rättigheter, eller att jag som man alltid måste skrika högst utan om att hjälpa någon som behöver hjälp.
Citera
2014-01-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
"en bra fight" får du ju med någon som vill slåss med dig, förslagvis på en kampsportsklubb lr ej. Anser du det vara rätt att ha uppfostrats till en krypande knähund, rövslickande och patetisk. Förväntar du dig samma uppoffring tillbaka från kvinnor om du tex blir rånad lr misshandlad.

Citat:
[/b]

Detta är ju lite känsligt men ibland får jag känslan av dom visst gillar det, titta på vad kvinnor röstar på för partier tex, skulle dom inte gilla våldtäkter så skulle dom ju inte förespråka dom.

Först och främst; som tjej skulle jag faktiskt ta och försöka hjälpa dig om du blev misshandlad eller rånad. Första instinkten skulle vara att ringa polisen. Annars skulle jag försöka ta och göra något för att få personen medvetslös. Om jag visste att det fanns ett enda sätt att hjälpa skulle jag göra det, även om detta menade att jag blev skadad i processen.

För det andra; nej, ingen kvinna skulle frivilligt vilja bli våldtagen. Förstår du inte hur jävla ont det gör när en kille har sex med dig när du inte vill? Även om killen i fråga inte skadar dig på annat sätt är ju bara det tillräckligt med tortyr. Att någon skulle vilja bli våldtagen förstår jag mig då inte på om de nu inte gillar att bli skadade. Och de skulle aldrig rösta medvetet på något som skulle försäkra en våldtäkt. Vad du kanske inte förstått är väl att man inte röstar på partier för att det ska få en att bli våldtagen eller inte, utan snarare för andra saker. Om det hade med saken att göra skulle ingen ens våga göra det utav rädsla att folk skulle döma en. Plus, mina skäl innan, visar väl lite också att kvinnor inte vill löpa risken? Man kan ju t ex. få aids av det, så även om man har någon jävligt konstig fetish så kanske man vill behålla livet, vilket man ibland inte gör efter våldtäkt? Och dessutom finns det inget jävla parti som kan stoppa all våldtäkt.
Citera
2014-01-10, 16:25
Bannlyst
Citat:
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?

Frågan är hur du tänker som själv svarar NEJ på den frågan? Det är en självklarhet att hjälpa en kvinna som utsätts för en våldtäkt! Våldtäktsmän är samhällets bottenskrap till människor och ska bekämpas vid alla tillfällen som ges!!! Enligt mig är det varje mans plikt att göra detta, och om man inte gör det är man per automatik medskyldig till gärningen och således en våldtäktsman själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in