2013-03-21, 19:48
  #229
Medlem
Något som jag funderat på, inte specifikt kopplat till våldtäkt utan överfall generellt, är hur mycket våld man får bruka. Man vill ju, om man över huvud taget ska ge sig in i det, slå till medan man har överraskningsmomentet. Samtidigt vill ju inte slå till så att motståndaren har en chans att återhämta sig, man vet ju inte vad den personen kan ha för vapen på sig (exempelvis kniv). Eller om det är fler än en motståndare vill man ju inte riskera att behöva bekämpa flera stycken under någon längre stund eftersom man själv då kanske blir den som blir allvarligt skadad.

Vad säger lagen om detta, det hade ju varit riktigt tråkigt om man åker på en dom för misshandel p.g.a. att man ville hjälpa någon annan. Som jag har förstått det så får man bruka så mycket våld som krävs, men det går ju inte direkt att avgöra om man tar upp ett tillhygge och klubbar ner den som misshandlar någon annan. Det går som sagt inte heller att säga om denne har vapen på sig vilket man gärna inte vill få reda på genom att få en kniv i strupen.
Citera
2013-03-21, 19:51
  #230
Medlem
Skönt att läsa att de flesta skulle hjälpa en kvinna/människa i nöd. Vad skulle hända med världen om alla skulle sluta bry sig om varandra, sån värld vill vi inte ha. Härligt att det finns gentlemän och att de ryggradslösa kräken är få. Kram till alla hjälpsamma modiga riktiga män! :-)
Citera
2013-03-21, 19:52
  #231
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murmelad
Något som jag funderat på, inte specifikt kopplat till våldtäkt utan överfall generellt, är hur mycket våld man får bruka. Man vill ju, om man över huvud taget ska ge sig in i det, slå till medan man har överraskningsmomentet. Samtidigt vill ju inte slå till så att motståndaren har en chans att återhämta sig, man vet ju inte vad den personen kan ha för vapen på sig (exempelvis kniv). Eller om det är fler än en motståndare vill man ju inte riskera att behöva bekämpa flera stycken under någon längre stund eftersom man själv då kanske blir den som blir allvarligt skadad.

Vad säger lagen om detta, det hade ju varit riktigt tråkigt om man åker på en dom för misshandel p.g.a. att man ville hjälpa någon annan. Som jag har förstått det så får man bruka så mycket våld som krävs, men det går ju inte direkt att avgöra om man tar upp ett tillhygge och klubbar ner den som misshandlar någon annan. Det går som sagt inte heller att säga om denne har vapen på sig vilket man gärna inte vill få reda på genom att få en kniv i strupen.

Om GM åker dit så kommer ditt misshandelsåtal delges via en polisman som dyker upp på din arbetsplats. Har du flera andra misshandelsdomar bak dig så kommer du med största sannolikhet att åka dit. Troligtvis kommer du även få ett längre eller mer kännbart straff än GM får.
Citera
2013-03-21, 19:55
  #232
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Varför då? Är det så fruktansvärt att man som man inte har lust att hjälpa folk som 1 satt sig i sitsen själva 2 inte ens skulle pissa på en om man brann? Varför vill så många män leka hjältar för dessa människor.

Du är en mycket, väldigt mycket sorglig person. Hur resonerar du när du säger att en tjej som blir våldtagen själv har satt sig i den situationen?

Jag skulle absolut ge mig in och rädda tjejen, jag är inte en liten fitta som du är.
Citera
2013-03-21, 19:55
  #233
Medlem
Knutbymannens avatar
Klart man skulle hjälpa kvinnan.

Fanns det inte något fall när cirka 15 st misshandlade 2 kvinnor och 5 grabbar hoppar in och räddar kvinnorna?
Citera
2013-03-21, 19:59
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Själv är svaret själklart nej ,hur tänker ni?

Att du svarar nej beror väl att du förutsätter att alla svenska kvinnor är tokfeminister med fabless för babbar och förtjänas bli våldtagna. Om man inte tror det, som jag, så ska man givetvis sparka ihjäl blatten som försöker stoppa in sin skitiga kuk i en vit kvinna.
Citera
2013-03-21, 20:02
  #235
Medlem
eradicos avatar
Oavsett förövare eller offer så hade förövaren illa kvickt fått bita i trottoarkanten.
Citera
2013-03-21, 20:02
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbymannen
Klart man skulle hjälpa kvinnan.

Fanns det inte något fall när cirka 15 st misshandlade 2 kvinnor och 5 grabbar hoppar in och räddar kvinnorna?
Jodå, svenska hockeygrabbar som spöade upp våldtäkts/mobbarbabbar i Slöddertälje.
Citera
2013-03-21, 20:12
  #237
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Oavsett vem det är som skulle vara utsatt för någon sorts fysiskt, psykiskt eller sexuellt våld skulle jag ge mig in och vifta med nävarna! Kille, tjej, hen, brun, vit, röd och gul.
Citera
2013-03-21, 20:14
  #238
Medlem
Självklart. Bara det inte är en inskränkt sverigedemokrat bredvid för då våldtar jag honom istället.
Citera
2013-03-21, 20:20
  #239
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
Självklart. Bara det inte är en inskränkt sverigedemokrat bredvid för då våldtar jag honom istället.

Fail

Med en mening så tror du att du får till en snärtig kommentar men bevisar att du är den som är inskränkt. Grattis.
Citera
2013-03-21, 20:22
  #240
Bannlyst
Jag hade inte sprungit dit och lekt Rambo som många verkar säga. Väldigt lätt att skriva på internet att man skulle göra något, när själva statistiken i Sverige talar om något helt annat vad det gäller civilkurage.

Ont
Jag hade försökt skrika och gorma men jag hade aldrig sprungit fram och försökt "slåss". Förvånansvärt lite behövs för att avstyra ett brott, tänk på det!

Räcker med att bara visa för brottslingen att man har sett eller hört något så piper dom iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in