Citat:
Ursprungligen postat av
OnlyandDaughters
Wow, trodde verkligen att jag hade gjort ett bra köp men tydligen så var det helt åt helvete
Har mycket att lära på detta forum och ser framemot det. Jag tyckte att jag fick ett par bra skor för 2300 kr men det återstår väl att se hur länge de håller. Nästa köp får väl bli nånting som accepteras av proffsen här

Nu kanske du förstår vad jag menar med att det är bättre att köpa ett par skräpskor för 500 än att stressa.
Shit happens. Alla gör dåliga affärer ibland. Svälj det och gå vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShogunAssasin
Jorå, Paul Smith har samarbetat med John Lobb (Paris).
Ett annat exempel är J. Lindeberg som lät Alfred Sargent tillverka skor åt dem, precis som i Lobb-fallet så är det dock väldigt sällsynt. Det händer att modemärken låter tillverka goodyear-konstruerade skor i typ Portugal eller liknande när kunderna plötsligt blir "medvetna" och det är poppis med "kvalitet". Inte sällan kostar skorna typ 3.500 kr när du kan få exakt samma make up utan Tiger of Sweden printat på hälfodret en tusenlapp billigare.
Då är ju dock frågan om OnlyandDaughters skor kommer från John Lobb. Med en prislapp på 2300 inklusive ett modehus som mellanhand har jag rätt svårt att tro att det är någon kvalitet att prata om.
Och jag undrar fortfarande om någon här har erfarenhet av Shoepassion. Gillar inte att köpa skor på nätet, men jag har inte hittat ett par vinterskor i butik som jag vill ha.