2016-12-21, 20:18
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
Är det inte risk att det blir kvar yes på borsten och att de sedan hamnar på skon och torkar ut skinnet? Kanske är lugnt då man ändå applicerar skokräm

Nej, du sköljer ju den med vattnet. Och skulle det vara kvar lite yes dör inte lädret för det.
Citera
2016-12-21, 22:41
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Främst blir det ju mer till en casual stil, några enstaka gånger kostym (mörkblått). Ett par bruna skor blir det självklart då jag kan kombinera mer, får fundera över ifall det blir ett par oxfords eller lite mer casual double monks. Tack för svaren!

Svarta skor är ok dygnet runt, bruna skor är inte ok till mörk kostym kvällstid (vid sammankomster som brjar från cirka 17:00) så ska du börja med bara ett par finskor så ta ett par svarta oxfords, nästa par kan bli ett par bruna eller rödbruna brouges och tredje paret ett par bruna oxfords, fjärde paret ett par svarta brouges.

Blir ju hur bra som helst dethär!

Se bara till att inte bli pajasen med bruna skor på kvällen, det är forumdelen för klassisk stil dethär!
Citera
2016-12-22, 01:58
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Svarta skor är ok dygnet runt, bruna skor är inte ok till mörk kostym kvällstid (vid sammankomster som brjar från cirka 17:00) så ska du börja med bara ett par finskor så ta ett par svarta oxfords, nästa par kan bli ett par bruna eller rödbruna brouges och tredje paret ett par bruna oxfords, fjärde paret ett par svarta brouges.

Se bara till att inte bli pajasen med bruna skor på kvällen, det är forumdelen för klassisk stil dethär!
Tack för svar, tror dock att jag ändå börjar med ett par bruna, i mina kretsar är det verkligen inte något någon kommer att reagera på

Hur står sig Herrstils Myrqvist mot Yanko och Loake?
Citera
2016-12-22, 12:25
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Visst är det underforumet för klassisk stil, så därför bör man undvika att vara pajasen som kommer med tips att inte bära bruna skor efter kl. 18.

Den regeln och att man får kasta sig över maten om man är fler än åtta har en märklig förmåga att dyka upp hos folk som inte förstår sig på saker och ting.
Citera
2016-12-22, 13:16
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:

Trams, det är alltid idioten i fluga och båda knappar knäppta på kostymen som kommer med sånt här dravel. Jag antar att du inte heller använder ett paraply för att skydda dig mot regnet utan enkom för att vinka in en droska? Sist jag träffade Pörr var han en pajas förresten.

Vet du överhuvudtaget vad en oxford är?

Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Tack för svar, tror dock att jag ändå börjar med ett par bruna, i mina kretsar är det verkligen inte något någon kommer att reagera på

Hur står sig Herrstils Myrqvist mot Yanko och Loake?
Yanko levererar väldigt mycket värde per krona. Med reservation för att jag aldrig känt på ett par Myrqvist så har jag svårt att se att de är lika bra.
Senast redigerad av MrGallagher 2016-12-22 kl. 13:19.
Citera
2016-12-22, 16:00
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Trams, det är alltid idioten i fluga och båda knappar knäppta på kostymen som kommer med sånt här dravel. Jag antar att du inte heller använder ett paraply för att skydda dig mot regnet utan enkom för att vinka in en droska? Sist jag träffade Pörr var han en pajas förresten.

Detsamma, pajas!

Citat:

Är det ett par finskor kanske?
Citera
2016-12-22, 21:44
Medlem
Citat:

Yanko levererar väldigt mycket värde per krona. Med reservation för att jag aldrig känt på ett par Myrqvist så har jag svårt att se att de är lika bra.

Jag har också tänkt lite på hur Myrkvist håller. Ingen som vågat agera försökskanin?
Citera
2016-12-22, 22:57
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag har också tänkt lite på hur Myrkvist håller. Ingen som vågat agera försökskanin?
Om någon bor i Stockholm kan man ta en sväng förbi deras kontor i Bromma för att prova ut skor, galgar, strumpor med mera..
Citera
2016-12-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Tack!
Ser att de inte gör utlästning per post. Är det för att det är så individuellt hur man vill/behöver töja ut att de behöver se foten i skon för att göra det? (Nu ska jag byta sula, men är nyfiken).
Jepp, det är precis därför.
Citera
2016-12-28, 01:15
Medlem
Untouchables avatar
Jag tänkte inhandla ett par chelsea boots och skulle behöva lite guidning när det gäller läster. Den läst jag har provat som passade mig bäst var Loakes Capital, dock i en mindre storlek (8,5) än jag vanligtvis har (9,5-10). Jag har testat 024-lästen också men den upplevde jag som ganska smal över foten.

Jag har tyvärr ingen möjlighet att fysiskt prova några skor där jag bor men jag hoppas att ni har några tips på lager utifrån min tämligen begränsade beskrivning.
Citera
2016-12-28, 14:31
Medlem
Martin-Daniels avatar
Vad tycker ni om italigente?
Citera
2016-12-28, 15:02
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Jag tänkte inhandla ett par chelsea boots och skulle behöva lite guidning när det gäller läster. Den läst jag har provat som passade mig bäst var Loakes Capital, dock i en mindre storlek (8,5) än jag vanligtvis har (9,5-10). Jag har testat 024-lästen också men den upplevde jag som ganska smal över foten.

Jag har tyvärr ingen möjlighet att fysiskt prova några skor där jag bor men jag hoppas att ni har några tips på lager utifrån min tämligen begränsade beskrivning.
Är det bara Loake du har provat?

Jag upplever Capital som rymlig och gick ner en halv storlek i mina mockachukkas, skulle nästan behövt gå ner en gnutta till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in