Citat:
Ursprungligen postat av
FeedHurley
Tror du missförstod mitt inlägg lite. Det är Carminas Chelsea jag är intresserad av och är beredd på att köpa de om de håller för vädret.
Vet du om det går att ändra sula? Det är en "tomir"-gummisula på dem från början. Är dainite studded väldigt tjock och klumpig?
Om det är som ni säger att skorna håller bra under höst och vinter. Hur kommer det sig att man ser folk med galoscher när det regnar?

Sula kan absolut bytas, dock hade jag personligen nött ner den första sulan för att inte helt kasta pengar i sjön. Helomsulning brukar väl ligga på 1500kr eller nåt.
Galoscher kan bero på att det är jobbigt att ta hand om skor som ständigt blir fläckiga av regndroppar. Om det bara regnar lite blir ju skon oftast bara blöt punktvis och du får du runda små fläckar som inte ser så snyggt ut och kan kräva putsning av skorna.
För att se vad skor verkligen klarar av kan du googla runt på rengöringsvideor som ibland visar praktexempel på riktigt skitiga skor som ser ytterst fräscha ut efter grundlig rengöring och vård. Som någon sagt tidigare, kvalitetsskor är mindre känsliga än folk tror.