2015-05-20, 15:50
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temulen
Hej!
Jag söker ett par snygga knytskor i damstorlek. De ska vara av god kvalitet och jag kan tänka mig att lägga 4000 kr. Har kollat runt lite (på herrskor eftersom damskor av detta slag är svårt att hitta) och fastnat för wholecutmodellen. Vill ha ett par svarta utan perforeringar. Bor en bit från Stockholm men åker gärna dit om det finns någon butik som har det jag söker. Annars är det väl nätet som gäller.

Är det någon som vet vart jag kan få tag på denna typ av sko i dammodell/damstorlek?

Hej!
Crockett & Jones har ett rätt stort sortiment av damskor. I Stockholm säljs och lagerhålls de bl a Grafford på Humlegårdsgatan. Där kan du också beställa skor de inte lagerhåller.

När du fått dina fötter uppmätta hos tex Grafford, så att du vet vilken storlek du behöver, kan du också beställa skor och kängor direkt från C & J.
När det gäller priset ligger det runt ca £ 300 - £ 400 beroende på modell.

Om du har vägarna förbi London rekommenderar jag varmt C & J: s stora butik på Jermyn Street. De lagerför hela damsortimentet och ger fantastisk service 😊.
Citera
2015-05-24, 11:35
Medlem
SeanPenns avatar
Säljs det Alden skor i Stockholm? Eller någonstans i sverige (internetbutik)
Citera
2015-05-24, 12:07
Medlem
M4gnussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Säljs det Alden skor i Stockholm? Eller någonstans i sverige (internetbutik)
Här verkar de ha en del. Butik på Södermalm.
http://www.nittygrittystore.com/men/footwear?p=1
Citera
2015-05-26, 00:24
Medlem
Hej!

Ska imorgon iväg till Stockholm för att införskaffa ett par Loake fearnley, och tänkte mest på om det är något ni sthlms-bor kan tipsa mig om? Tänkte besöka Åhlèns city, men om ni vet butiker som tar mindre betalt/bättre service osv, så kan ni hojta till!
Citera
2015-05-26, 13:53
Medlem
Mounotos avatar
Saint Crispin kommer att hålla en trunks show hos Skoaktiebolaget den 29-30 Maj.
Det är då deras egna Philip Car som kommer att vara där för rådgivning och hjälp, Fredagen (29) kommer enbart att vara för de som reserverat platser. Lördagen den 30 kommer att vara öppet hus.

All info hittas här: http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20150526/saint-crispin-trunk-show-pa-skoaktiebolaget-29-30-maj
Citera
2015-05-27, 07:47
Medlem
Pörrs avatar
Flyttat inlägg om skoblock hit: (FB) Tråden om skoblock (utbruten tråd /Mod)

/Moderator
Citera
2015-05-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusdahl
Hej!

Ska imorgon iväg till Stockholm för att införskaffa ett par Loake fearnley, och tänkte mest på om det är något ni sthlms-bor kan tipsa mig om? Tänkte besöka Åhlèns city, men om ni vet butiker som tar mindre betalt/bättre service osv, så kan ni hojta till!

Bäckmans skoservice Nybrogatan 23 - Där ska du köpa dina Loake.
Citera
2015-05-28, 23:18
Medlem
Entartetes avatar
Mina C&J
http://i.imgur.com/NqTQ2iU.jpg
Citera
2015-05-28, 23:29
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Mina C&J
http://i.imgur.com/NqTQ2iU.jpg

välputsade radstock, G-vidd?
Citera
2015-05-29, 00:20
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
välputsade radstock, G-vidd?
Nej, rea på DinSko
Citera
2015-05-29, 10:56
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Nej, rea på DinSko

Förlåt, du har helt rätt. Riktiga skitskor det där.. Jag får köpa nya glasögon. Snygg puts iallafall.
Citera
2015-05-29, 13:37
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Var förbi John Lobb igår för att eventuellt köpa ett par skor till men 57.000 kr är lite i saftigaste laget ävenför mig! Var där för två år sedan när pundet kostade 9,5 kr och kom undan med "bara" 38.000 kr för ett par! Har man drömt om ett par hangjorda John Lobb i över 20 år så är det bara att slå till så man hinner använda den innan man ligger ner för gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in