Citat:
Ursprungligen postat av
brouge
Du säger inget om vad du har för budget, förutom att 4200 är för mycket. Att fråga om ett par chelsea tål svensk höst och vinter är en rätt absurd fråga. Det beror helt och hållet på märke och modell.
Är det ett par högkvalitativa chelsea från exempelvis Carmina klarar de lätt många säsonger så länge du sköter dem på rätt sätt. Dock kommer sulan bli rätt hal om det blir riktigt kallt.
Jag förstår inte vad ni skofascister får ut av att trycka till nybörjare inom området?
Klassisk stil borde väl innefatta ett gott uppförande, kan jag tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
FeedHurley
Jag går i tankarna på att köpa ett par chelsea-skor. De hade då blivit mina första läderskor och jag är osäker på hur bra de tål svensk höst och vinter med regn, snö och slask ...
Jag har kikat på ett par från Carmina hos skoaktiebolaget och de kostar 4200 kronor vilket för mig är mycket pengar. Jag tycker dock om designen väldigt mycket och är nog beredd på att slå till om jag vet att de inte ser ut som russin i mars.
Vad säger ni skofascister, är det något man får räkna med eller borde de hålla flera vintrar i rad?
Nu är jag ingen skofascist utan endast användare av kvalitetsskor, men jag svarar ändå ☺.
Carminabootsen kommer att hålla många år. Ta hand om dem bara.
Eftersom de ska användas under svensk vinter tror att jag att det är bättre med en grövre gummisula, som Dainite studded. Då slipper du halka.