Citat:
Ursprungligen postat av
Kellermann
Jag är riktigt sugen på att köpa mitt första par kvalitetsskor. Vad för typ av sko rekommenderar forumet som första köp? Hur bra mår en lädersula i svenskt klimat? Jag lever på CSN, så skorna måste vara förhållandevis billiga. Någon som sitter på ett bra tips? Tack på förhand!
Jag rekommenderar dig definitivt att satsa på ett par gummisulade basskor. De tål vårt klimat väsentligt bättre.
Beroende på ekonomi skulle min rekommendation se ut så här:
Om du ofta vill gå på fester med klädkod kavaj inhandlar du först och främst ett par svarta lädersulade skor för detta ändamål. Dessa skor har du primärt inomhus. Därefter satsar du på ett par medium till mörkbruna med gummisula av något mindre formell karaktär. Efter det köper du ett par kängor med gummisula.
Då har du en väldigt stabil bas, och det är få tillfällen du inte kommer ha något lämpligt val. Det jag skulle rekommendera efter det är ett par gummisulade skor som ligger någonstans emellan känga och lågsko, som ett par chuccaboots.
När du har ovanstående kan du börja satsa på lite finare sommarskor i ljusare färger. Det kan du även göra tidigare om du är helt ok med att inte ha den här typen av skor när det regnar och under senhöst till tidig vår.