2014-01-10, 14:46
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Enligt Fixie verkar det ju funka och om inte annat brukar man ju få gångvecksbesudlade skor rätt billigt, vilket gör att det inte spelar så oerhört stor roll om gångvecken skulle visa sig vara orubbliga.

Det kanske inte spelar så stor roll för en så förmögen och distingerad person som du, men för mig som är lite mindre välbeställd är det ändå rätt viktigt. Jag har inte särskilt stor lust att "chansa" på skor och sedan upptäcka att de är bortom all räddning. Särskilt inte när jag har köpstopp.
Citera
2014-01-10, 15:06
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det kanske inte spelar så stor roll för en så förmögen och distingerad person som du, men för mig som är lite mindre välbeställd är det ändå rätt viktigt. Jag har inte särskilt stor lust att "chansa" på skor och sedan upptäcka att de är bortom all räddning. Särskilt inte när jag har köpstopp.

Nej, det är sant. Det tänkte jag inte på.

(Sagt av en som under 2013 köpte ett par skor...).
Citera
2014-01-10, 15:08
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
(Sagt av en som under 2013 köpte ett par skor...).

...som du fortfarande inte använt?
Citera
2014-01-10, 15:38
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
...som du fortfarande inte använt?

Sparka inte på den som ligger ner.

Nej, de är inte använda men de kommer bli på ett eller annat sätt. Bilder på hur de ska matchas kommer också presenteras under våren.
Citera
2014-01-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Kanske lite OT, aldrig sett den här tråden förr och visste inte att det fanns ett sådant intresse utav skor. Roligt att se faktiskt!

Jag har dock en liten fråga, vad har ni för kläder till dessa skor? Skorna i sig är väldigt fina och välgjorda men är det inte ett helvete att matcha kläderna till?

Observera att jag inte är ett modelejon, tackar i förhand.

Jag klär mig sällan så klassiskt att det egentligen passat i den här forumdelen, även om jag tycker det är snyggt. Brukar ha skjorta, V-ringad tröja och jeans eller chinos. Samt en rock och skor som faktiskt platsat i den här tråden. Ytterst sällan kavaj eller slips till vardag.
Citera
2014-01-10, 19:05
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Intressant! Det ska jag absolut försöka mig på någon gång. Men vad exakt menar du med att vecken "sitter i finishen/färgen"? Leder inte gångveck i lädret med nödvändighet till desamma i finishen/färgen?

För övrigt är det kul att se att du fortfarande lever och frodas, Fixie. Det var ett tag sedan sist!
Tack för omtanken! Kanske lite luddigt formulerat, men visst har du rätt i att det finns både korrelation och kausalitet. Däremot kan det bli så att även fast man rätat ut själva lädret finns det ännu sprickor kvar i själva färgen, dvs att färgen är lite nednött. Det är något av en ovanlighet men om det skulle uppstå är det samma procedur som gäller fast istället med en kräm med lämpliga pigment. Annars kan jag tänka mig att Failminens tips skulle kunna fungera väldigt bra just på den typen av problem.
Citat:
Enligt Fixie verkar det ju funka och om inte annat brukar man ju få gångvecksbesudlade skor rätt billigt, vilket gör att det inte spelar så oerhört stor roll om gångvecken skulle visa sig vara orubbliga.
Precis. Det är bara att vara lite enveten så brukar man kunna få ett ganska bra resultat, i värsta fall endast maskera gångvecken kosmetiskt men det är inte så pjåkigt det heller.
Citera
2014-01-10, 21:29
Medlem
NealCaffreys avatar
Är det någon som har erfarenhet av Shipton & Heneages handtillverkade skor som verkar vara tillverkade av den portugisiska tillverkaren Eduardo G? Några modeller, exempelvis Audley, ser ju riktigt trevliga och privsvärda ut för en handtillverkad sko med ekbarksgarvad lädersula, om än durksydd.
Citera
2014-01-10, 22:43
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag klär mig sällan så klassiskt att det egentligen passat i den här forumdelen, även om jag tycker det är snyggt. Brukar ha skjorta, V-ringad tröja och jeans eller chinos. Samt en rock och skor som faktiskt platsat i den här tråden. Ytterst sällan kavaj eller slips till vardag.

Som tidigare påpekats så finns det några trådar om klädsel i samma forumdel som denna tråd...

Man behöver inte gå i kostym varje dag för att ha klassiska skor av bra kvalitet. Det finns så många olika modeller i många olika färger att det finns något för alla. Jag själv har sällan kostym under dagtid och ser inga problem att bära mina skor med chinos eller uddabyxor och skjorta + ev. en tröja under vintern.
Häng kvar här och lär dig mer om skor och läs klädtrådarna också så ska du se att du kommer få många uppslag som passar dig.
Citera
2014-01-10, 22:47
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Är köpstoppet absolut eller flexibelt beroende på utbudet? Jag lutar åt ett absolut köpstopp i år...på skor.
Citera
2014-01-11, 01:34
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Är köpstoppet absolut eller flexibelt beroende på utbudet? Jag lutar åt ett absolut köpstopp i år...på skor.
Du borde lägga in någon säkerhetsåtgärd just in case. Som att istället bara köpa skor för mindre än 25% av nypris eller något.
Citera
2014-01-11, 10:03
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Du borde lägga in någon säkerhetsåtgärd just in case. Som att istället bara köpa skor för mindre än 25% av nypris eller något.
Kan tilläggas att jag infört detta system. Jag tänker att om JohnnyD kan klara sig på åtta par skor, eller vad det nu är, klarar jag mig bra på 14 par plus diverse tygskor och seglarskor. Köpstopp.
Citera
2014-01-11, 10:16
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden

Hmm... Låt oss säga som så att köpstoppet är absolut flexibelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in