Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Intressant! Det ska jag absolut försöka mig på någon gång. Men vad exakt menar du med att vecken "sitter i finishen/färgen"? Leder inte gångveck i lädret med nödvändighet till desamma i finishen/färgen?
För övrigt är det kul att se att du fortfarande lever och frodas, Fixie. Det var ett tag sedan sist!

Tack för omtanken! Kanske lite luddigt formulerat, men visst har du rätt i att det finns både korrelation och kausalitet. Däremot kan det bli så att även fast man rätat ut själva lädret finns det ännu sprickor kvar i själva färgen, dvs att färgen är lite nednött. Det är något av en ovanlighet men om det skulle uppstå är det samma procedur som gäller fast istället med en kräm med lämpliga pigment. Annars kan jag tänka mig att Failminens tips skulle kunna fungera väldigt bra just på den typen av problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Enligt Fixie verkar det ju funka och om inte annat brukar man ju få gångvecksbesudlade skor rätt billigt, vilket gör att det inte spelar så oerhört stor roll om gångvecken skulle visa sig vara orubbliga.
Precis. Det är bara att vara lite enveten så brukar man kunna få ett ganska bra resultat, i värsta fall endast maskera gångvecken kosmetiskt men det är inte så pjåkigt det heller.