2014-06-17, 23:16
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Spiralblocken är fel på många sätt, de trycker ut skorna på felmärkt, lyfter lädret uppåt istället för att pressa ut det horisontellt, och så då att hälkappan belastas kraftigt. Båda aspekterna gör att skorna deformeras på sikt.

Sedan kan jag ärligt talat inte förstå hur det kan vara ett problem att ha ett par skoblock liggande hemma hos någon? Du behöver ju inte ha dem på hallmattan, det ska nog gå att hitta en ledig plats i någon garderob eller låda där de inte är i vägen när du inte är där.

Tack för det utförliga svaret! Det var mycket avskräckande.

Givetvis har jag inget problem med att lämna skoblock hos någon, är dock lite orolig för att det ska anses som påträngande nu i ett tidigt stadie. Men det klart att hon kommer förstå ändå. Får väl ta o köpa ett till par skoblock. Klädernas hälsa går alltid i första hand!
Citera
2014-06-17, 23:26
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvett
Tack för det utförliga svaret! Det var mycket avskräckande.

Givetvis har jag inget problem med att lämna skoblock hos någon, är dock lite orolig för att det ska anses som påträngande nu i ett tidigt stadie. Men det klart att hon kommer förstå ändå. Får väl ta o köpa ett till par skoblock. Klädernas hälsa går alltid i första hand!
Nu bor min bättre hälft så pass långt ifrån mig att jag tar med ett antal par skor med skoblock när jag besöker henne och i början skrattade hon när jag fick upp skorna ur skopåsarna. Nu har hon vant sig och nöjer sig med att konstatera att jag inte är som alla andra.
Citera
2014-06-17, 23:33
Medlem
Stayrudes avatar
Jag tänkte bara ställa en snabb fråga för er som verkar kunniga.
Jag har precis upptäckt en liten skofascist inom mig. Började med ett par Loake Buckingham samt fick ärva(sno) ett par C&J Clifford av farsgubben.
Jag är nu intresserad av en mocka känga. Jag surfade in på Meermina och fick syn på ett par jag verkligen fastnade för. Närmare bestämt http://www.meermin.es/ficha_articulo.php?id=1964 . Att priset var så lågt var en överraskning.
Nu till min fråga. Det låga priset är som tidigare nämnt en positiv överraskning men det får mig ändå att ifrågasätta kvalitén. Detta är inte en sko jag kommer att bära ofta, den är mer tänkt som ett komplement till jeans som jag använder mig av väldigt sällan.
Är det en prisvärd sko eller bör jag hitta liknande hos andra återförsäljare?
Är det smidigt att bara beställa dem rakt av på hemsidan för att sedan vänta ca 10 dagar tills dem anländer med posten?
Citera
2014-06-17, 23:35
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Nu bor min bättre hälft så pass långt ifrån mig att jag tar med ett antal par skor med skoblock när jag besöker henne och i början skrattade hon när jag fick upp skorna ur skopåsarna. Nu har hon vant sig och nöjer sig med att konstatera att jag inte är som alla andra.

Detta är lite intressant ändå, vad gör alla skofascister då de är på besök hos vänner? Efter skorna är avtagna, låtsas ni vara som alla andra och inte bry er, knöglar ni desperat ner tidningspapper i skon, eller tar ni till och med med egna skoblock? Tillämpas nödlösningar vid spontanbesök eller är det "YOLO" som gäller då?
Citera
2014-06-17, 23:46
Medlem
Citat:
Detta är lite intressant ändå, vad gör alla skofascister då de är på besök hos vänner? Efter skorna är avtagna, låtsas ni vara som alla andra och inte bry er, knöglar ni desperat ner tidningspapper i skon, eller tar ni till och med med egna skoblock? Tillämpas nödlösningar vid spontanbesök eller är det "YOLO" som gäller då?

Beror på. Är det bara för en kväll eller dag skulle jag inte ta med skoblock. Av med skorna, YOLO. (Möjligen kan man tänka för sig själv hur löjligt det är att gå runt i kavaj och utan skor samtidigt.)
Citera
2014-06-18, 00:33
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Jag tar inte av mig skorna hos folk.
Citera
2014-06-18, 06:53
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ingen jag känner har skor på sig i hemmet så de åker alltid av i hallen. Där får de sedan stå, utan skoblock eller substitut. Det är trots allt ett par skor, inte en antik kinesisk vas så de borde rimligtvis överleva utan skoblock i några timmar.
Citera
2014-06-18, 11:59
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av digitusmedius
Beror på. Är det bara för en kväll eller dag skulle jag inte ta med skoblock. Av med skorna, YOLO. (Möjligen kan man tänka för sig själv hur löjligt det är att gå runt i kavaj och utan skor samtidigt.)

Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Jag tar inte av mig skorna hos folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Ingen jag känner har skor på sig i hemmet så de åker alltid av i hallen. Där får de sedan stå, utan skoblock eller substitut. Det är trots allt ett par skor, inte en antik kinesisk vas så de borde rimligtvis överleva utan skoblock i några timmar.

Som Beerzuul är inne på, det är ett par jädra skor, inte en antik kinesisk vas. Åker jag iväg en helg och inte har plats för flera par skor använder jag samma par två eller i värsta fall tre dagar irad. Det är inte hela världen.

Herrsvett, angående skoblock.. Köp ett par riktigt block och ta med till din flickvän, om du kan ha en tandborste hos henne kan du ha ett par skoblock. Om inte, dumpa snarast.

Farbror fårtarm aka Entartete, tar du med dig snöslask och annat in på vintern?
Citera
2014-06-18, 12:19
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Farbror fårtarm aka Entartete, tar du med dig snöslask och annat in på vintern?
Nej, när det inte är ok att ha skor på så blir det yolo.

Edit: och vad fan, ang fårtarmarna
BILDBEVIS
Senast redigerad av Entartete 2014-06-18 kl. 12:22.
Citera
2014-06-18, 18:55
Medlem
Citat:

Det är knappast en hållbar lösning att bära med sig skoblock överallt. Jag tar av mig skorna som alla andra när jag är på besök någonstans (Utom till kostym, men det har jag så sällan, och ofta byter jag då skor i dörren). De kommer knappast förgås av att stå utan block några timmar då och då.
Citera
2014-06-18, 22:38
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Kan inte se hur dessa inte skulle gå hem hos någon
.

Jag har ett par sådana Snygga och lätta.
Citera
2014-06-19, 08:16
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Ja, som de första andra, är det i sammanhang där man tar av sig skorna hemma hos någon låter jag de bara stå. Knappast så att det innebär några problem om de står några timmar eller någon dag emellanåt utan block. Är det vinter och salt ser jag dock alltid till att torka av de med fuktigt hushållspapper eller liknande när jag kommit hem till någon, det är viktigt för deras välmående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in