2013-11-21, 11:18
Medlem
Rippless avatar
Kommer skicka tillbaka skoblocken jag beställde och ta några storlekar mindre. Min fot mäter ca 28 cm (storlek 44) men om man ska ta ett block som är 28 cm är det 41 som gäller. Blocket ska vara lite större än foten förmodar jag, så jag borde kunna ta 42 (29 cm)?

Är en sån nybörjare vad det gäller skoblock, ni får ursäkta mig.
Citera
2013-11-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Kommer skicka tillbaka skoblocken jag beställde och ta några storlekar mindre. Min fot mäter ca 28 cm (storlek 44) men om man ska ta ett block som är 28 cm är det 41 som gäller. Blocket ska vara lite större än foten förmodar jag, så jag borde kunna ta 42 (29 cm)?

Är en sån nybörjare vad det gäller skoblock, ni får ursäkta mig.

Finns två utmärkta inlägg kring allt du behöver veta om skoblock på bloggen shoegazing.

På svenska! Läs innan du beställer.
Citera
2013-11-21, 14:08
Medlem
Jag vill flika in och rekommendera Esplanadens Skomakeri i Sundbyberg. Jag vet inte hur han är med mer avancerade saker, men saker som att förstärka hälparti går snyggt och snabbt. De två gånger jag har varit inne med småproblem har han bara bett mig vänta kvar och hållit på med skon i en kvart för att sedan inte ens vilja ha betalt. Jag skämdes nästan, så jag stödköpte borste och kräm.
Citera
2013-11-21, 16:31
Medlem
SashaRiethers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM
Har fått hem light brown Saphir till mina C&J Coniston Tan. I mina ögon känns den lite väl ljus, medan medium brown känns lite mörk. Vilken skulle ni använda?

http://oi44.tinypic.com/126dzk9.jpg

Som jag har förstått det så ska man ta en ljusare nyans om man inte har för avsikt att göra sina skor mörkare. Vill du ha dina skor något mörkare använd den som är "medium-brown", vill du försöka behålla ursprungsfärgen använd "tan". Alternativet är som någon ovanför rekommenderade att du blandar de båda tills du hittar en nyans som du själv tycker är så nära skons nyans som möjligt.
Citera
2013-11-21, 23:37
Medlem
Ishs avatar
Fick idag hem min beställning från Meermin.

Som flera andra upplevt är leveranstiden bedrövlig. La min order i slutet av september, alltså fick jag vänta i nästan två månader innan skorna var levererade.

När jag packade upp skoparet upplevde jag en svag kemisk lukt från skinnet, men efter en stunds vädring kom läderdoften fram tydligare. Annars upplever jag skon som en rejäl känga, och får uppdatera när jag har gått in dem.

Halvtaskig mobilbild på skorna:

http://i.imgur.com/g45y4MO.jpg
Citera
2013-11-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ish
Fick idag hem min beställning från Meermin.

Som flera andra upplevt är leveranstiden bedrövlig. La min order i slutet av september, alltså fick jag vänta i nästan två månader innan skorna var levererade.

När jag packade upp skoparet upplevde jag en svag kemisk lukt från skinnet, men efter en stunds vädring kom läderdoften fram tydligare. Annars upplever jag skon som en rejäl känga, och får uppdatera när jag har gått in dem.

Halvtaskig mobilbild på skorna:

http://i.imgur.com/g45y4MO.jpg

Är de så mörka som de ser ut, eller är det mer dålig ljussättning?
Citera
2013-11-22, 13:49
Medlem
God dag!

Det är så att jag har fastnat för dessa som vintersko från Herring shoes.
Min fråga är vad ni har haft för erfarenheter med Herring, något jag behöver ta med i beräkningen innan jag beställer?
Citera
2013-11-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smhl
God dag!

Det är så att jag har fastnat för dessa som vintersko från Herring shoes.
Min fråga är vad ni har haft för erfarenheter med Herring, något jag behöver ta med i beräkningen innan jag beställer?

Alla gillar Herring. Om du söker lite i rabattråden kan du hitta en kod som ger gratis skoblock.
Citera
2013-11-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Alla gillar Herring. Om du söker lite i rabattråden kan du hitta en kod som ger gratis skoblock.

Skönt! HSAB var koden En annan fundering är denna. Hur ska man resonera kring Herrings storlekar? Har ett par oxfords från Meermin i storlek UK10, dessa var lite trånga i början men har rättat till sig nu. Borde jag då köra på UK10 igen då man på Herrings sida konstaterar att man har gjort skorna lite extra stora i storlekarna för att lämna plats för vintersockar?
Citera
2013-11-22, 14:38
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smhl
Skönt! HSAB var koden En annan fundering är denna. Hur ska man resonera kring Herrings storlekar? Har ett par oxfords från Meermin i storlek UK10, dessa var lite trånga i början men har rättat till sig nu. Borde jag då köra på UK10 igen då man på Herrings sida konstaterar att man har gjort skorna lite extra stora i storlekarna för att lämna plats för vintersockar?
Herring kan vara något stora i storlekarna jämfört med vissa andra tillverkare men i det här fallet kan och bör du köra på UK10.
Citera
2013-11-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Herring kan vara något stora i storlekarna jämfört med vissa andra tillverkare men i det här fallet kan och bör du köra på UK10.

Tack för hjälpen, har beställt nu.
Citera
2013-11-22, 15:08
Medlem
TheLaughingMans avatar
Är det någon som vet vad som hänt med shoeman? Det har inte kommit någon post i herrskobloggen sedan han puffade Edward Green Trunk Show i september. Sannolikt handlar det om avmattning förstås, men lite väl cold turkey för oss som blivit beroende. Även om du inte mäktar med 2010-tempo, ge oss åtminstone lite antabus och klart långsammare nedtrappning är du snäll, shoeman!!

//TLM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in