Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparstaden
Trots att värmen inte släpper taget och att iaf jag i huvudsak använder mina lädersulade skor fortfarande så är vintern inte långt borta. Jag började göra mina vinterskor redo för någon vecka sedan och tänkte att det skulle vara roligt att höra vilken uppsättning ni kör under vintern.
Min uppställning inför årets vinter ser ut dom följer:
1. Loake Pimlico, mörkbrun mocka med dubbel dainitesula. En av mina första kvalitetsskor som gör sin fjärde vinter. Användes året runt innan samlingen blev större.
2. C&J Northcote, mörkbruna med dubbel dainitesula. Också en trotjänare som gör sin tredje vinter.
3. Carmina tan grain longwings med dubbel dainitesula. Köpta förra vintern och hann inte med så jättemånga dagar innan det blev vår.
4. Carmina "jumper boot" cognac cordovan med dubbel dainitesula. MTO som landade in sen vår i år och gör sin första hela säsong nu i vinter.
5. G&G Arran i mörkbrun grain med dubbel dainitesula. Kom i mitten av september.
6. EG Galway dark oak med dubbel dainitesula. MTO som jag ännu inte fått men ska vara på g enligt återförsäljaren.
Får ta en gruppbild när laget är komplett

Grymt vinterlag! Jädrigt hög nivå på grejerna.
Min samlings vintervänliga skor är som följer:
1. Crockett & Jones Chelsea 5 antique nubuck, dubbel Dainite. Schysst boot som funkar alla dagar utom de värsta slask och snöhistorierna.
2. Italigente Stoccolma coffe suede, dubbel Dainite. Som ovan, men mockavarianten som har lite nättare läst.
3. Carmina 905 tan, enkel Dainite. Grym sko, väldigt elegant som bars mkt förra vintern som var lite mildare. Funkar året runt i princip.
4. Carmina jumper boot brown grain, commandosula. Knappt använt än, men lär gå mycket i vinter.
5. Bexley Enfield dark brown, dubbel ridgeway-sula. Robust sak som får ta värsta saltslasket och pulkabacken.
6. Meermin punched cap toe tan scotch grain, dubbel Dainite. Lågsko som funkar utmärkt tidig och sen vinter när det är lite varmare ute.
Bild får tas när jag är på hemmaplan igen.