Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Dåså, då var det dags för lite bilder igen.
Först ut är det då dags för mina nyss hemkomna
EG Inverness i Dark Oak på 888-lästen. En standardgenomgång med renovateur, kräm och polish och sen ser de ut som på bilden (typ - JPEG-formatet är inte det bästa på att visa färgskiftningar).
För att fortsätta dissikeringen av dina Inverness, och dess storhet, så är det intressant att titta på såna smådetaljer som jag tycker gör stor skillnad för intrycket av skon och att de känns så eleganta trots att det är en wingtip, förutom de uppenbara grejerna som då att wingtipen och hälkappan bara är sydd och att det är en rätt smäcker läst. Att EG valt en enkel rad med brogue-hål vid snörningen är en sån sak som smäckrar till hela skon, utan att man kanske ens tänker på det. Jämför exempelvis med hur Carmina gör sina brogues där de till och med lägger till en ny läderbit vid snörningen och kör med pinking på kanten:
http://www.skoaktiebolaget.se/news/carmina-922-rain-dark-brown-wingtip . Inverness-varianten blir så mycket elegantare, i mina ögon. Vanligast är ju annars mellantinget, att "facingen" är i samma del som siddelen/quartern och man kör söm men hel broguemönstring med varvat stort hål-två små.
Sen är också medaljongen på invernessen fantastisk, med de små utvikningarna längs upp ut på sidorna, väldigt fint och ger också en strömlinjeformad känsla.
Så, slut på nördandet.