Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jaså? Jag trodde inte de var så vanliga i Sverige alls. Ok, jag får höra av mig till Bäckmans.
Har du testat på den där manicken själv? Vad tyckte du om resultatet? Var det något du kunnat använda dig av - gav det dig någon info som du inte redan kände till?
Nja, de är kanske inte jättevanliga, men det är en del som har dem. I Sverige används ju oftast en liknande makapär i trä som också visar EU-storlekar, men det är en del som har båda. Ibland kan de ha Brannock-verktyget bakom disk så att säga, men kan plockas fram om man frågar.
Jag har använt ett ja, har 10UK i standardvidd ganska exakt, med en aning bredare högerfot. Inget jag inte visste innan, men det är framför allt bra för att kunna hänvisa till sin Brannock-storlek när man köper över nätet, då alla tillverkare har hyfsad koll på var sina läster förhåller sig i jämförelse med Brannock.
Sedan ska man vara medveten om att det är inget jätteavancerat verktyg, det mäter ju bara längd och bredd. Fötter har väldigt många andra parametrar som ett Brannock aldrig kan användas för. Men som grundplåt kan det naturligtvis vara bra.