2013-04-15, 13:56
Medlem
Precis unboxade, gissa dojan? Får vänta tills att gatorna är rensopade innan det är dags för premiär.

http://i.imgur.com/n8eepyn.jpg
Citera
2013-04-15, 13:58
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazardNYC
Precis unboxade, gissa dojan? Får vänta tills att gatorna är rensopade innan det är dags för premiär.

http://i.imgur.com/n8eepyn.jpg

Av påsen att döma gissar jag John Lobb.
Citera
2013-04-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phrenicus
Loafer i mocka - du behöver en renodlad sommarsko

Och byt ut spiralblocken, skorna ser obehagligt deformerade ut

Ingen behöver någonsin ett par loafers. Ett par mockaderbys, möjligen.
Citera
2013-04-15, 14:27
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Ingen behöver någonsin ett par loafers. Ett par mockaderbys, möjligen.
Ingen behöver ett par skor i mocka heller. Däremot kan det vara mycket användbart beroende på hur man brukar klä sig och var man rör sig.

Jag skulle säga att om man chillar runt under sommaren på samma sätt som de flesta under trettio så är en loafer ett mycket bra alternativ.
Citera
2013-04-15, 14:27
Medlem
Spodes avatar
Då skatteåterbäringen blev mer än väntat så blir det nog till att införskaffa det första paret Crockett and Jones i sommar. Sitter och väljer mellan Arden och Westbourne.
Citera
2013-04-15, 14:48
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Då skatteåterbäringen blev mer än väntat så blir det nog till att införskaffa det första paret Crockett and Jones i sommar. Sitter och väljer mellan Arden och Westbourne.
Jag tycker gott att du kan satsa på ett par Westbourne, men så är jag ganska kär i adelaides.
Citera
2013-04-15, 15:02
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Av påsen att döma gissar jag John Lobb.

John Lobb William? Eller JLW II?

Citat:
Söker Adelaidebrogue

Vill tipsa dig om alternativ som kan utgöra mer värde för dig.

Brown calf (LM).
ASE Moore in cherry.
BSAL bench-made Belgrave by Trickers.
Citera
2013-04-15, 15:19
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag tycker gott att du kan satsa på ett par Westbourne, men så är jag ganska kär i adelaides.

För tillfället lutar det nog lite mer åt Westbourne. Båda är ruskigt fina, men jag är lite mer förtjust i lästen Westbourne är gjord på. Men det är ju ett tag till återbäringen. Jag kommer nog hinna ändra mig hundra gånger innan det är dags.

Hur är 348an i storlekarna? Mina Loakes (Buckingham och Aldwych) gjorda på Capital-lästen har jag i UK 8.5F. Kan jag ligga kvar där?

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteCollarCrime

Vill tipsa dig om alternativ som kan utgöra mer värde för dig.

Brown calf (LM).
ASE Moore in cherry.
BSAL bench-made Belgrave by Trickers.

Tack för tipsen! Nu blev ett svårt beslut ännu svårare. Rent spontant tycker jag att skon från AS var snyggast av de du länkade. Riktigt fin!
Senast redigerad av Spode 2013-04-15 kl. 15:22.
Citera
2013-04-15, 15:28
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Ingen behöver någonsin ett par loafers.

Jahapps, det var ju en rätt egendomlig ståndpunkt. Det vore intressant att höra dig utveckla den lite mer. Har du något sakligt skäl till denna åsikt, dvs något som inte i grunden har att göra med din högst personliga smak?

Citat:

Om du planerar att betala fullpris för C&J (även från UK) - köp ett par Vass på U-, K- eller F-lästen istället. Samma prisbild, bättre kvalitet och minst lika vackra skor. Om du däremot planerar att köpa subbor, begagnat eller har någon annan bra deal på gång - kör på Westbourne.
Citera
2013-04-15, 15:36
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Om du planerar att betala fullpris för C&J (även från UK) - köp ett par Vass på U-, K- eller F-lästen istället. Samma prisbild, bättre kvalitet och minst lika vackra skor. Om du däremot planerar att köpa subbor, begagnat eller har någon annan bra deal på gång - kör på Westbourne.

Står också däremellan. Vass är betydligt mer intressant, men ogillar sättet de för handel. Krångligt. Westbourne är också en rätt fin sko.

Men, var får men egentligen tag på dessa subbor folk pratar om härinne då och då? Någon särskild ebay-säljare ni kan bidra med?
Citera
2013-04-15, 15:41
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Står också däremellan. Vass är betydligt mer intressant, men ogillar sättet de för handel. Krångligt. Westbourne är också en rätt fin sko.

Men, var får men egentligen tag på dessa subbor folk pratar om härinne då och då? Någon särskild ebay-säljare ni kan bidra med?

Jag vet att det finns en del säljare som oftare än andra har subbor - jag misstänker starkt att de bor i närheten av Northampton eller liknande. Annars är det ju att ha koll på eBay som gäller - det är iaf där jag fått tag på mina exemplar. Eller SF då, men C&J brukar ofta vara förhållandevis dyra att köpa från amerikanska säljare.
Citera
2013-04-15, 16:01
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau

http://stores.ebay.co.uk/English-Classic-Footwear?_trksid=p2047675.l2563
http://stores.ebay.co.uk/ELITE-FORUM?_trksid=p2047675.l2563

Har köpt från båda och de är bra att ha att göra med. English Classic Footwear-Graham har dessutom en trevlig fru som jag råkade ringa av misstag när jag skulle ändra en order per telefon. Dessutom har han en hel del skor som han inte visar, så testa att fråga efter en specifik modell så ska han enligt egen utsago kunna luska lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in