2003-07-16, 12:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralf2
Det dåligaste ölet jag druckit måste vara Staropramen. Nåt tjeckiskt öl, som verkligen inte var bra på nåt sätt. Iofs tycker jag inte öl överhuvudtaget är särskilt gott . (Nu blir man väl lynchad, hehe).

Staropramen är väl banne mig inte äckligt.

Att kalla Budweiser för äcklig tycker jag är lite överdrivet, det smakar ju knappt något alls och den smaken som finns är ju inte äcklig. Däremot öl med för mycket alkoholhalt brukar smaka fruktansvärt, 10%-iga öl är ju nästintill odrickbara.
Citera
2003-07-16, 14:02
äldre konto (old)
Ej medlem
drack något riktigt ruttet för några år sen... köpte 30 olika öl som jag aldrig testat o en av dessa tror jag hette Bohemia Regent. Har för mig att det var tjeckiskt.. jävligt besviken, det var inte ens drickbart vilket är konstigt då tjeckien gör jääävligt goda öl, Staropramen, Plisner Urquell, Zubr, Kozel med flera.....
Citera
2003-07-16, 14:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Pripps öl!! Är det äckligaste ölet!!!

helt vidrigt går inte o dricka!!! smakar bajs helt enkelt!
Citera
2003-07-16, 19:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Mariestads 3,5r smakar Skit!
Sort guld är såpass billiga att man inte ska klaga.. Men inte en höjdar-öl.

Björnabrygg 7,2r får man inte trycka ner på. Maken till bli full-öl får man leta efter. 7,2%igt vatten..
Citera
2003-07-17, 05:15
äldre konto (old)
Ej medlem
En heeeeeeemsk ölupplevesle drabbade mej i tyskland för några veckor sen. Intet ont anande tog jag några djupa klunkar ur ölflaskan som frugan så vänligt, efter lite mutor, trollat fram från restaurangbarens självservering. Öl med citronsmak..... Ondskefullt säger jag!
Gör parkering av landet! Människor som kan få för sej att skapa något
så vederstyggligt borde inte finnas. För det var väll inte frugans avsikt...

Har även hört talas om "öl" med hallonsmak.....
Citera
2003-07-18, 00:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrone
Carnegie Stark-Porter

Prova att ta den med en gammeldansk och kyl portern till 12 grader
Citera
2003-07-18, 00:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Porter e gott...Blanda me valfri lager å gör en half & half...

Men när d gäller vidrigt öl så leder väl tyskt veteöl ligan...Sällan hafver väl min gom besudlats så fullständigt som i mötet me de ölet...Huga... :x
Citera
2004-02-03, 00:21
Medlem
Tompalizers avatar
Att buteljen har så stor inverkan på ölet är rätt fascinerande. Köpte en Spendrups på krogen för inte så länge sen, där flaskan var av stål! Tufft, tänkte jag och klunkade i mig (vet att Spendrups i vanliga fall är drickbart). När jag känner smaken av ölen förstår jag att det nog inte var en så bra idé att samla all dricka i munnen, eftersom jag fick lust att spreja ut innehållet på bartendern som gjorde detta ondskefulla dåd och serverade mig årets vidrigaste öl.
Citera
2004-02-03, 01:38
Medlem
Tony Cliftons avatar
Tycker Pripps blå, är jävligt äckligt, det är ett under att skiten varit Sveriges mest sålda öl år efter år...
Citera
2004-02-03, 20:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Av de "vanliga" ölsorterna måste Åbro vara allra värst. Smakar rävgift!

Annars är förstås Gorilla och liknande superstarka brygder motbjudande.
Citera
2004-02-03, 20:50
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompalizer
Att buteljen har så stor inverkan på ölet är rätt fascinerande. Köpte en Spendrups på krogen för inte så länge sen, där flaskan var av stål! Tufft, tänkte jag och klunkade i mig (vet att Spendrups i vanliga fall är drickbart). När jag känner smaken av ölen förstår jag att det nog inte var en så bra idé att samla all dricka i munnen, eftersom jag fick lust att spreja ut innehållet på bartendern som gjorde detta ondskefulla dåd och serverade mig årets vidrigaste öl.

Ursäkta att jag bryter med en OT-fråga. Ölflaska/burk av stål? Vad hette den, det lät ju coolt.
Citera
2004-02-03, 21:10
Medlem
Är inte någon öl-kännare av högre rang, men Ferdinand var ingen höjdare. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in