2003-06-16, 00:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Jojo

Hansa är rättså äckligt, men det är den billigaste o mest lätttillgängliga smuggelölen som går att hitta!
Smaken försvinner efter burk nummer 10 eller någe =)
Citera
2003-06-16, 01:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Leffes!

8O
Citera
2003-06-16, 12:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: äkligaste ölet

Citat:
Ursprungligen postat av withnail
Som "Systemare" måste jag nog säga att Jever är helt OK.
Godast just nu är Ruddles County från England. Snorbra balans i smak å doft. Äckligast är alla jävla alkisöl på 7,3 och uppåt som Kopparbergs och andra skitbryggerier spottar ut sig. Sånt som pantade tonåringar och bonntyper dricker för att bli fulla.

Ruddles County är en given vinnare! Sen att flaskan är det snyggaste man kan dricka ur gör saken bättre! Boddington är fin med men äckligast är Vestfyen!!!!
Citera
2003-06-16, 15:36
Bannlyst
Jag har hittat några trevliga öl nu häromsistens...

Det första är Millennium, Ni vet en där silvriga burken med ordet STARKÖL tryckt på svart botten. Riktigt hyfsat för 11.90 burken.

Nummer två är det vanliga Blågul som säkert alla känner till. En trevlig bas-öl.

Nummer tre är Bellman 6.0 som är gott trots att det ligger är aningen starkare. Burken är helt svart och påminner ganska mycket om Sort Guld.

Ni har säkert druckit dem allihop, men någon kan ha missat något så därför delar jag med mig av erfarenheten.

// Roger P.
Citera
2003-06-16, 16:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnail
Äckligast är alla jävla alkisöl på 7,3 och uppåt som Kopparbergs och andra skitbryggerier spottar ut sig.

Mjae, där håller jag nog inte med dig helt... Pripps 7,2:a är ganska lyckad faktiskt i fråga om smak. Fast den är så stark så känns den inte så spritig som andra liknande.

Värsta ölet annars är ju helt klart Bishops Finger, det är tamefan inte gott.
Sen tycker jag att alla "öl" med 2,8% är helt värdelösa. Det behövs alkohol för att göra ett öl gott!
Citera
2003-06-16, 22:17
äldre konto (old)
Ej medlem
...

Måste hålla med om att JEVER är det absolut äckligaste jävla skit jag någonsin köpt.
Citera
2003-06-24, 13:31
Medlem
Flubbes avatar
Jag drack något jävla körs(bärs ) öl på ölfestivalen i Nacka, och det var nog det äckligaste jag någonsin haft i min mun. Nu kommer jag inte ihåg vad det hette men äckligt var det!!
Citera
2003-06-25, 13:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Hmmm, Budveiser, Sort Guld, Gorilla är nog fan dom äckligaste ölen som finns. Dom måste fan suttit uppe på deras respektive kontor och planerat att nu ska vi fan göra det äckligaste jävla ölet någonsin. Sen så tävlar dom jävlarna verkar det som med.
Citera
2003-06-25, 15:26
Bannlyst
Vargavinter skreb:
Citat:
Hmmm, Budveiser, Sort Guld, Gorilla är nog fan dom äckligaste ölen som finns. Dom måste fan suttit uppe på deras respektive kontor och planerat att nu ska vi fan göra det äckligaste jävla ölet någonsin. Sen så tävlar dom jävlarna verkar det som med.

Njae, tycker Du det? Sort Guld är minsann inte det sämsta... Å andra sidan kan jag hålla med Dig om Budweizer, jänkarna kan möjligen bygga bilar men brygga öl kan dom jävlarimej inte. All amerikansk öl som jag fått tillfälle att smaka påminner i smaken om hur kattpiss luktar...

Gorilla har jag ingen åsikt om enär jag inte smakat det, men va namnet att döma så är Gorillans främsta egenskap att den är stark. Öl som prioriterar hög volymprocent framför balanserad smak är sällan några kioskvältare...

// Roger P.
Citera
2003-07-16, 02:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Äckligt tysk öljävel

Faan asså, på roskilde 2000 var jag och en polare öl-rånare (cowboy-stuk). Då passade vi på att råna en hjälplös tyskjävel som kom gående med en platta i näven. Han gav sig snabbt när vi hotade honom med våra vattenpistoler (som för övrigt var det enda vi hotade med).
När han väl var försvunnen så testade vi vårt byte (en burk var). Reaktionen var kraftig. Visade sig vara blandat öl och sportdryck med cirtonsmak. Halten var typ 2,3%

Vilken jävla miss. 8O
Citera
2003-07-16, 04:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Det dåligaste ölet jag druckit måste vara Staropramen. Nåt tjeckiskt öl, som verkligen inte var bra på nåt sätt. Iofs tycker jag inte öl överhuvudtaget är särskilt gott . (Nu blir man väl lynchad, hehe).
Citera
2003-07-16, 11:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Faxes 10%liga literöl på systemet e rätt räliga me..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in