2004-02-03, 21:15
Medlem
2big4yous avatar
"Sailor" är det äckligaste!!
Citera
2004-02-03, 21:45
Medlem
T.R.I.C.s avatar
nils oskars kalas-öl samt nils oskars farm-ale
Citera
2004-02-03, 23:34
Medlem
Håller med om att alla amerikanska blasköl smakar skit.. speciellt i light-variant.
Däremot så är ju den tjeckiska Budweisern jävligt god.. Budweiser Budvar eller nåt sånt.
Samuel Adams är dock ett amerikanskt öl som smakar mumma.
Citera
2004-02-04, 00:59
Medlem
Tompalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Ursäkta att jag bryter med en OT-fråga. Ölflaska/burk av stål? Vad hette den, det lät ju coolt.

Det var en Spendrups, med grön bakgrund och lite silvriga snirklar. Det stod inte så mycket mer än Spendrups, ganska anonym...Undrar om den säljs i handeln, eftersom jag aldrig sett den förut (köpte den som sagt i en bar).
Citera
2004-02-04, 06:58
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag har hittat några trevliga öl nu häromsistens...

Det första är Millennium, Ni vet en där silvriga burken med ordet STARKÖL tryckt på svart botten. Riktigt hyfsat för 11.90 burken.

Nummer två är det vanliga Blågul som säkert alla känner till. En trevlig bas-öl.

Nummer tre är Bellman 6.0 som är gott trots att det ligger är aningen starkare. Burken är helt svart och påminner ganska mycket om Sort Guld.

Ni har säkert druckit dem allihop, men någon kan ha missat något så därför delar jag med mig av erfarenheten.

// Roger P.

Jag kan bara konstatera att jag och Roger Persson har olika ölsmak: Millenium och blågul platsar helt klart under kattpisskategorin...yuck går kalla kårar på ryggen bara jag tänker på vinterkräksjukemedlet..
Sen får jag klaga lite på ditt omdöme när det gäller amerikanska öl..håller dock med dig angående "buddan" och michelob, där kan jag lägga till en sort:Schlitz...hua. Men Samuel Adams är riktigt god ju.

Men äckliga öl som ju var frågan ja..millenium och blågul räcker gott, men det vidrigaste av alla är ändå hansa...
Citera
2004-02-04, 14:21
Medlem
johanbtks avatar
Alla typer av smuggelöl smakar verkligen piss. Det gäller även Carlsberg Sort Guld.

Gå och köp en burk Sort Guld av en smugglare och en flaska av "samma" öl på Sytembolaget och gör ett pepsi-blindtest så kan jag lova att ni känner skillnaden.
Citera
2004-02-04, 14:31
Medlem
De som gjorde Black Money borde avrättas.
Citera
2004-02-04, 15:32
Medlem
Keyser Sozes avatar
I särklass snuskigaste ölet är Heiniken..Fy faan!
Citera
2004-02-08, 21:38
Medlem
adelscott, ett franskt öl gjort på maltwhiskey. Smakade som salami ungefär...
Citera
2004-02-10, 15:56
Medlem
Begien har en hel del riktiga höjdare men med tanke på hur stor ölproduktionen är där så finns det självfallet några riktiga lågvattenmärken också.
Citronölen är redan nämnd, och den är otroligt vidrig, men jag har också testat en chokladöl som toppar min lista över äckliga öl, Chapeaus bananöl är inget vidare heller. Mort Subitues Hallonöl är däremot riktigt underbart god.

Annars tycker jag att det mesta som Pripps gör är riktigt äckligt.
Citera
2004-02-10, 16:08
Medlem
anteDs avatar
Här märker man att smaken är som baken, delad alltså. Även om vissa ölsorter som nämts även har smaken av baken. (Och för att förtydliga har jag inte smakat på baken).

Monty Pythons The holy Grale (med Gr överstruket) smakade just pyton.

Sedan går de flesta öl med 2,8% bort speciellt norlands guld.

Andra äckliga öl är alla amerikanska blask öl. Påminner mig om det klassiska Monty Python skämtet:
"...we find your American beer is a little like making love in a canoe"
"Fucking close to water"
Citera
2004-02-11, 11:27
Medlem
exerds avatar
Nisses julöl X(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto