2017-10-18, 18:36
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow

Haha skojar du nu?

Nja, lite. Visste jag har ju sett filmen och läst på internet. Kanske mer det att jag inte tycker slutet lever upp till hypen...
Citera
2017-10-18, 18:46
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Nja, lite. Visste jag har ju sett filmen och läst på internet. Kanske mer det att jag inte tycker slutet lever upp till hypen...

Var skulle regissören medge något som uppenbart händer? Har Tarantino medgett att Butch sköt Vincent? Jag menar vi såg ju det hända på i filmen så...

Citera
2017-10-18, 18:56
Medlem
dunderkurens avatar
Citat:
Var skulle regissören medge något som uppenbart händer? Har Tarantino medgett att Butch sköt Vincent? Jag menar vi såg ju det hända på i filmen så...

Svar på kommentaren i spoilern ovan.

I övrigt tycker jag att filmen är bra, och som tidigare sagt så är ju Benicio Del Toro guld i filmen.
Citera
2017-10-18, 19:13
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:

Lite märkligt svar du ger. Först säger du att slutet är uppenbart, sedan ger du en annan förklaring än den vanligaste tolkningen... tyder väl isf på att slutet inte är så uppenbart...
Citera
2017-10-18, 19:18
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Pulp ficiton är ju däremot rejält överskattad.

Jag tycker det är en mycket bra film, men långt ifrån en av 90-talets bästa. Mycket att poängen får den ju i slutklämmen. Utan en så bra twist hade den kanske inte varit något speciellt

Citat:
Ursprungligen postat av Webbiana
Tycker varken Pulp Fiction eller The Usual Suspects utmärker sig särskilt. Visst det är bra filmer, men definitivt överhypade. Minns att jag faktiskt blev lite deprimerad efter Pulp Fiction, hade förväntat mig mer.

Av ren nyfikenhet, om ni tycker the usual suspects är överskattad (samt Pulp fiction), vilken eller vilka filmer skulle ni säga är 90-talets bästa filmer?
Citera
2017-10-18, 19:32
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Klart en bra film kan vara överskattad? Jag tycker dessutom den är rätt medioker så från mitt perspektiv är den överskattad. Det är klart vi har åsikter om filmer "på grund av av(ditt misstag inte mitt) vad de(vi) tycker", eller menar du att det inte är subjektivt? Du är den objektiva domaren som säger denna film är bra?

Denna film har aldrig höjts till skyarna så har svårt att se den överskattad, för att någon person säger att den är det gör det den inte till det, speciellt när vi är vanliga människor.

Det är en bra krim film med ett slut som fick publiken att gå ''wow, damn''

Bra story, bra skådisar, mycket bra slut.

Denna tråd är dum för att TS inte förstod slutet som är sooooolklart så fort Spacey lämnar polisstationen.
Citera
2017-10-18, 19:34
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Lite märkligt svar du ger. Först säger du att slutet är uppenbart, sedan ger du en annan förklaring än den vanligaste tolkningen... tyder väl isf på att slutet inte är så uppenbart...

Var några år sen jag såg filmen så mindes inte så bra bara. En annan användare klarade upp det hela. Jag håller ju med dig om att filmen inte är värst minnersvärd(utöver toro och byrne)

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Av ren nyfikenhet, om ni tycker the usual suspects är överskattad (samt Pulp fiction), vilken eller vilka filmer skulle ni säga är 90-talets bästa filmer?

Tycker inte pulp fiction är överskattad. Men Millers crossing och twelve monkeys exempel på filmer som inte nämnts alls lika mycket som usual suspects och är enligt mig mycket bättre. Twelve monkeys kanske ökar i popularitet nu efter att de gjorde en dålig tv serie av det..

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Denna film har aldrig höjts till skyarna så har svårt att se den överskattad, för att någon person säger att den är det gör det den inte till det, speciellt när vi är vanliga människor.

Det är en bra krim film med ett slut som fick publiken att gå ''wow, damn''

Bra story, bra skådisar, mycket bra slut.

Denna tråd är dum för att TS inte förstod slutet som är sooooolklart så fort Spacey lämnar polisstationen.

Ja rätt uppenbart att TS bara var för dum för att fatta. Jag tror att man ofta blir besviken när man ser banbrytande filmer långt senare. När Usual Suspects gjorde det var det inte en klysha, när jag såg den så var det en klysha.. .Lätt en 7a för mig. Absolut ingen av de filmerna som är bisarrt överskattat skräp. Typ nya Batman, Good Will Hunting och requiem for a dream.. Var är spysmileyn när man behöver den?
Senast redigerad av Drinkycrow 2017-10-18 kl. 19:38.
Citera
2017-10-18, 20:03
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Såg nyligen om denna film som ofta hyllas av fanns och kritiker som en av 90-talets bästa. Har själv aldrig förstått dess storhet. För mig känns det mer som en ovanligt bra B-action thriller. Visst den är lite finurlig och klurig men samtidigt ganska mediokert spel, överdrivna karaktärer, fult foto etc. Inte i närheten av tex Pulp fiction. Nån mer som känner likadant?

Pulp fiction är smörja.

The usual suspects är briljant. Fantastiskt foto och en härlig rytm i filmen, som kanske kommer sig av att klipparen och kompositören var samma person. John Ottman. Filmen bygger inte alls bara på någon twist och vinner på att ses om.

Min favoritsekvens är den
Citera
2017-10-18, 20:07
Medlem
Citat:
Såg nyligen om denna film som ofta hyllas av fanns och kritiker som en av 90-talets bästa. Har själv aldrig förstått dess storhet. För mig känns det mer som en ovanligt bra B-action thriller. Visst den är lite finurlig och klurig men samtidigt ganska mediokert spel, överdrivna karaktärer, fult foto etc. Inte i närheten av tex Pulp fiction. Nån mer som känner likadant?

Äntligen!
Har alltid hävdat att detta är världshistoriens mest överskattade film. På gränsen till värdelös.
Stephen Baldwin's insats, t ex, är milt uttryckt skrattretande.
Citera
2017-10-18, 20:13
Medlem
GuldBuddahs avatar
Jag är med dig. Sicken överskattad rulle. Har betygsatt över 800 filmer, och denna är inte i närheten av toppen.
Citera
2017-10-18, 20:32
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Fargo, Pi, Leon, Truman Show, Fight club, Pusher och Trainspotting är några av de 90-talsfilmer som jag personligt tycker bättre om än The usual suspects.
Citera
2017-10-18, 20:37
Medlem
Jag tycker den är lite överskattad. Jag fattade twisten efter typ halva filmen när jag såg den på bio, så jag typ ..förstörde den för mig själv eller vad man ska säga. Men det är att filmen är för enkel så inte mitt fel. Efter det var andra halvan ganska blek tycker jag. Jo, Tarantino gör bättre filmer.
Den där Seven var precis samma upplevelse för mig - kategorin filmer som låtsas vara smarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in