Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 20:58
  #37
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Tycker inte pulp fiction är överskattad. Men Millers crossing och twelve monkeys exempel på filmer som inte nämnts alls lika mycket som usual suspects och är enligt mig mycket bättre. Twelve monkeys kanske ökar i popularitet nu efter att de gjorde en dålig tv serie av det..

Twelve Monkeys är klart en kandidat till en av 90-talets filmer, tack för påminnelsen, hade helt glömt bort den pärlan. Det får bli en resa bland 90-tals filmer i helgen och twelve monkeys är med på den resan, då även usual suspect och Pulp fiction.
Citera
2017-10-18, 21:14
  #38
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Fargo, Pi, Leon, Truman Show, Fight club, Pusher och Trainspotting är några av de 90-talsfilmer som jag personligt tycker bättre om än The usual suspects.

Ja där har du några bra filmer som tex fight club och truman show. De två filmerna håller jag högre än usual suspect iaf, även seven är en grymt bra 90-tals rulle som är bättre än usual suspect.

Ja där ser man, det finns många filmer som hamnar högre upp på listan än usual suspect men det är ändå en grym film. Kanske dock bara pga twisten i slutet, utan den vore filmen inget att ha. Twisten är vad som lyfter hela filmen.
Citera
2017-10-18, 21:23
  #39
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Ja där har du några bra filmer som tex fight club och truman show. De två filmerna håller jag högre än usual suspect iaf, även seven är en grymt bra 90-tals rulle som är bättre än usual suspect.

Ja där ser man, det finns många filmer som hamnar högre upp på listan än usual suspect men det är ändå en grym film. Kanske dock bara pga twisten i slutet, utan den vore filmen inget att ha. Twisten är vad som lyfter hela filmen.

jag håller med, det är en bra film. men inte superbra. Twisten i slutet gör ju nästan hela filmen
Citera
2017-10-18, 22:44
  #40
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Pulp fiction är smörja.

The usual suspects är briljant. Fantastiskt foto och en härlig rytm i filmen, som kanske kommer sig av att klipparen och kompositören var samma person. John Ottman. Filmen bygger inte alls bara på någon twist och vinner på att ses om.

Min favoritsekvens är den

Håller med om allt och lägger till att det är gängets paranoia, inte twisten, som verkligen gör filmen för mig.
Citera
2017-10-18, 23:08
  #41
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Var skulle regissören medge något som uppenbart händer? Har Tarantino medgett att Butch sköt Vincent? Jag menar vi såg ju det hända på i filmen så...


.
Citera
2017-10-19, 01:03
  #42
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Av ren nyfikenhet, om ni tycker the usual suspects är överskattad (samt Pulp fiction), vilken eller vilka filmer skulle ni säga är 90-talets bästa filmer?

Pulp fiction är grym. Sen har vi Heat, Se7en, The Game, American Beauty, Face off, Fight Club, Titanic för att nämna ett par..
Citera
2017-10-19, 01:07
  #43
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truchanov
Äntligen!
Har alltid hävdat att detta är världshistoriens mest överskattade film. På gränsen till värdelös.
Stephen Baldwin's insats, t ex, är milt uttryckt skrattretande.

Ja lite så jag känner också. Hela filmen är lite på en Stephen Baldwin b-action thriller nivå och det ändras inte av att slutet har en twist.
Citera
2017-10-19, 13:30
  #44
Medlem
LovableGoofballs avatar
Utan tvekan en av 90-talets bästa filmer. Nästan skrytsamt säker regi och fantastiskt skådespeleri av samtliga. Att det klankas ner på Stephen Baldwin kan jag inte förstå, alls - han är tvärgrym som McManus.
Citera
2017-10-19, 13:57
  #45
Medlem
sim-man92s avatar
Kan inte riktigt se filmen för vad den är längre, då den är regisserad av ett riktigt äckel som aldrig borde fått göra filmen från första början.
Men visst är det en bra film, som dock inte var lika bra när jag såg om den för något år sedan. Kändes bara så jävla tom, det är ingenting som egentligen betyder något när man väl vet hur den slutar.
__________________
Senast redigerad av sim-man92 2017-10-19 kl. 14:08.
Citera
2017-10-19, 15:17
  #46
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Kan inte riktigt se filmen för vad den är längre, då den är regisserad av ett riktigt äckel som aldrig borde fått göra filmen från första början.

Det har väl gång på gång visat sig vara falska anklagelser?
Citera
2017-10-19, 15:36
  #47
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Det har väl gång på gång visat sig vara falska anklagelser?
Falska om du menar att det inte gått att bevisa hans skuld. Men det är bara läsa runt på nätet och se dokumentären An open Secret på youtube, så lär du tvivla om hans oskuld. Men ja offtopic.
__________________
Senast redigerad av sim-man92 2017-10-19 kl. 15:41.
Citera
2017-10-19, 16:52
  #48
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Falska om du menar att det inte gått att bevisa hans skuld. Men det är bara läsa runt på nätet och se dokumentären An open Secret på youtube, så lär du tvivla om hans oskuld. Men ja offtopic.

Och så lär vi oss att skita i vad konstnären gör bakom stängda dörrar och njuter av bra film. Han kan driva en kombinerad galgabort- och könsstympningsklinik, är filmjäveln bra ser jag den.

Förstår inte heller varför alla klankar på Stephen Baldwin, han är mer än bra i filmen. Av Baldwinbröderna föredrar jag Stephen och Daniel framför Alec.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback