• 1
  • 2
2013-03-16, 13:17
Medlem
Jag har tidigare påstått att Hitler hade en darwinistisk synsätt, och därför kunde med ett kallt hjärta avrätta och förfölja miljoner människor. Men detta opponerade sig ateister emot, jag kommer inte ihåg deras argument, men nu finns det en dokumentär som påstår samma sak, den säger:

"Nu innebar hans (Hitlers) darwinistiska synsätt att soldaternas död inte bekom honom.
Hade Hitler förresten inte alltid sagt att de svaga inte förtjänade att leva?
"
http://www.svtplay.se/video/1087917/del-3-av-3

Ungefär 13:30 in i dokumentären. Och detta togs upp även i första delen om jag inte missminner mig.

Vad har ateister för ursäkter nuförtiden?
Citera
2013-03-16, 13:37
Medlem
Bara för att det i verkligheten sker jordbävningar så innebär det inte att vi ska försöka sträva efter att orsaka jordbävningar.

Sedan så har vi en lång rad av logiska argument mot massmordet, men jag antar att du vill se det från en darwinistisk (dock helt personliga) synpunkt.

Sedan så förstår jag inte hur du tänker. Bara för att jordbävningar kan vara hemska så finns de alltså inte, eller? Eller på vilket sätt skulle evolutionen inte finnas bara för att den ibland kan vara hemsk?

Har du förresten bett om ursäkt för korstågen?
Senast redigerad av nummer10011 2013-03-16 kl. 13:47.
Citera
2013-03-16, 13:43
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag har tidigare påstått att Hitler hade en darwinistisk synsätt, och därför kunde med ett kallt hjärta avrätta och förfölja miljoner människor. Men detta opponerade sig ateister emot, jag kommer inte ihåg deras argument, men nu finns det en dokumentär som påstår samma sak, den säger:

"Nu innebar hans (Hitlers) darwinistiska synsätt att soldaternas död inte bekom honom.
"

Ungefär 13:30 in i dokumentären. Och detta togs upp även i första delen om jag inte missminner mig.

Det är korrekt att Hitler var en relativt djurisk människa. Vad har det med ateister att göra. Tror du att alla ateister dyrkar Hitler, eller?
Citera
2013-03-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Bara för att det i verkligheten sker jordbävningar så innebär det inte att vi ska försöka sträva efter att orsaka jordbävningar.

Sedan så har vi en lång rad av logiska argument mot massmordet, men jag antar att du vill se det från en darwinistisk (dock helt personliga) synpunkt.

Jag säger bara att Hitler anammade Darwins syn på verkligheten, jag tycker det är ett korrekt påstående, eller har du en annan åsikt?
Citera
2013-03-16, 13:46
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Hade Hitler förresten inte alltid sagt att de svaga inte förtjänade att leva?"

DU MISSBRUKAR OCH ANVÄNDER ORDET ATEISM, FEL, VILL BARA GÖRA DIG UPPMÄRKSAM PÅ DET - DET ÄR FÖRBASKAT STÖRANDE OCKSÅ.

Det är medveten ifyllnad av vad som inte ens inbegriper ateism, som gör att det kan utvecklas jävligt sjuka trådföringar som följd.

Försök att vara lite självkritisk här är du snäll.
Citera
2013-03-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Det är korrekt att Hitler var en relativt djurisk människa. Vad har det med ateister att göra. Tror du att alla ateister dyrkar Hitler, eller?

Nej, men dom flesta ateister dyrkar Darwin, enligt min erfarenhet, har du en annan åsikt?

Och att Hitler dyrkade Darwins synsätt på verkligheten, har du en annan åsikt?
Citera
2013-03-16, 13:49
Medlem
Citat:
Jag säger bara att Hitler anammade Darwins syn på verkligheten, jag tycker det är ett korrekt påstående, eller har du en annan åsikt?
Ja, det är nog korrekt?
Citera
2013-03-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
DU MISSBRUKAR OCH ANVÄNDER ORDET ATEISM, FEL, VILL BARA GÖRA DIG UPPMÄRKSAM PÅ DET - DET ÄR FÖRBASKAT STÖRANDE OCKSÅ.

Det är medveten ifyllnad av vad som inte ens inbegriper ateism, som gör att det kan utvecklas jävligt sjuka trådföringar som följd.

Försök att vara lite självkritisk här är du snäll.

Ok, vad vill du kalla det för istället för ateism, Darwinism?
Citera
2013-03-16, 13:52
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Nej, men dom flesta ateister dyrkar Darwin, enligt min erfarenhet, har du en annan åsikt?

Och att Hitler dyrkade Darwins synsätt på verkligheten, har du en annan åsikt?

Jo, men Darwin och människan är två olika saker. Darwin påstod aldrig att människan är ett djur.
Citera
2013-03-16, 13:52
Medlem
wootens avatar
Citat:

"

Detta får du ta med Hitler. Jag tror faktiskt inte så många ateister opponerar sig emot att Hitler hade en vidrig människosyn. Du blandar ihop ateister med nazister, alt. Hitlerister. Inte riktigt samma sak.
Senast redigerad av wooten 2013-03-16 kl. 13:54.
Citera
2013-03-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Citat:

Ja, det är nog korrekt?

Ja det tycker jag, samhällen och världen blev starkt påverkade av Darwins syn på verkligheten att den starkaste överlever.

Darwin har mycket skuld till den råa, djuriska, själviska synen på verkligheten som vi har upplevt efter hans teorier om att människan är ett djur bland många som kämpar för överlevnad, och att den starkaste (bäst anpassade enligt andra) överlever.
Citera
2013-03-16, 13:57
Bannlyst
Dostojevskijs Brott och Straff borde vara obligatorisk läsning i skolan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in