UFC börjar närma sig på riktigt här, vinner han de återstående två matcherna så är nog garanterat kontraktet där om han inte bundit upp sig med IGF. Vilket som skadar det ju aldrig att bygga sitt namn i Japan.
Snabbt och smidigt, Starring börjar ta slut, men fortfarande ett bra namn att besegra.
Vi får väl se hur det har gått i de andra matcherna, har sökt lite men inte hittat något än.
Antar att det kan vara vinnaren från Fernando Rodrigues Jr vs Antony Rea som Yosef får möta i semifinal?
Snabbt och smidigt, Starring börjar ta slut, men fortfarande ett bra namn att besegra.
Vi får väl se hur det har gått i de andra matcherna, har sökt lite men inte hittat något än.
Antar att det kan vara vinnaren från Fernando Rodrigues Jr vs Antony Rea som Yosef får möta i semifinal?
Det är Fernando Rodrigues som vann den matchen, och ja. Jag tror också det blir Fernando. Oli Thompson vann över Minowaman som väntat också, och Chris Barnett. Så Chris Barnett känns ganska garanterad i finalen om turneringsträdet ser ut som vi tror.
roligt att Yosef vann, men helvete vilka ghettokillar han har runtom sig som skriker hotfulla ord. Inte bra för sporten då den redan är kontroversiell.
Yosef Ali Mohammad (5-1) will fight in the semi-finals of the Inoki Genome Fight (IGF) Grand Prix heavyweight tournament taking one step closer to the Grand Prix title and a 10 million yen (approximately 700,000 SEK) grand prize.
[.....]
On Saturday August 29, the Sweden based fighter will step into the Ryogoku Kokugikan in Tokyo to take on Team Nogueira’s Fernando Rodrigues Jr.
The anticipated third event for Big Knockout Boxing has been made official earlier Friday as each fighter on the marquee made weight. To be held inside the Mandalay Bay Events Center in Las Vegas and being televised via pay-per-view, BKB 3 is expected to be another exciting night of fast-paced boxing action.
Citat:
BKB 3 Weigh-in Results:
Julian Pollard (242) vs. Rodney Hernandez (254)
Jesus Soto Karass (149.5) vs. Adrian Granados (150)
Shane Mosley Jr. (159) vs. Jason Kelly (160.5)
Janks Trotter (152.5) vs. Ed Paredes (152.5)
Urmat Ryskeldiev (154.5) vs. Marcus Willis (153.5)
Travis Castellon (134.5) vs. Arturo Quintero (134.5)
Anthony Castellon (153.5) vs. Antonio Johnson (154) Chris Spang (171.5) vs. Samuel Horowitz (170)
Tyckte diskussionen angående Allstars osv borta i TUF 22 tråden var intressant så tänkte att jag försöker flytta den innan vi alla blir varnade.
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Nu har jag inte koll på mma-media men uppenbarligen är det all star som sitter bakom kulisserna och ser till att fd-fighters inte får gå ut i media. Det är väl något som de har i sina kontrakt när de skriver på för all star.
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Börjar det bli sektmentalitet på allstars? De har verkligen inte levererat på sistone, och de med potential verkar hållas tillbaka.
Hade gärna sett att de skickade iväg Bäckström till USA ett tag för bättre träning. Han har potential men slänger den i sjön.
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Latifi vann ju nyligen. Även JoJo, vet dock inte hur mycket tid hon spenderat på Allstar på senaste tiden eller inför den här matchen.
Manuwa och Makwan vann sin senaste också. Jag inser dock att 3/4 inte är svenska fighters.
I övrigt, håller jag helt med om resonemanget i allmänhet. Många på Allstar skulle nog gör gott i att åtminstone utvidga träningen till lite andra klubbar också. En fördel vore om dessa ligger på andra sidan Atlanten. Lätt att bli för hemmablind om man aldrig förändrar något.
Finns ju flera gym i USA där Allstar-fighters har tränat tidigare. Alliance, AKA, Blackzillians osv. Mer av den varan behövs!
Angående Enkamp och Cedenblad till pancrase(?): Kan tänka mig att det blivit diverse kontrakt tjafs för proffsen nere på allstars när Reebok dealen slog in. Musoke lämnade ju allstars pga att man var tvungen att vara signad av mano-management för att träna där. Managers jobb är ju betydligt lättare nu när du enbart behöver söka sponsorer utanför scenen och fixa matchningar. Kontraktet bör ju omförhandlas rejält åtminstone.
Det här är bara spekulationer från min sida.
Angående: Vart hörde du att Musoke hade dragit till Tristar? Det gillar jag verkligen. Tristar fighters brukar alltid komma ut med grymma gameplans.
Albrektsson till CSW känns bara lite meh däremot. Allstar har väl producerat bra mycket mer än CSW på sista tiden. Ska du över atlanten kan du väl åtminstone satsa på ett av de större gymmen.
Ilir Latifi är förövrigt rankad #15 i LHW nu. Inte alls oväntat enligt mig, jag har länge sagt att det bara var en tidsfråga. Tror han kommer klättra några placeringar till.
Tror han kommer få en veteran i sin nästa match, vinnaren av Shogun vs Lil Nog. Rampage eller Feijao om han skulle slå Cummins.
Angående: Vart hörde du att Musoke hade dragit till Tristar? Det gillar jag verkligen. Tristar fighters brukar alltid komma ut med grymma gameplans.
Kommer jag faktiskt inte ihåg. Det var någon av de svenska sidorna som la upp något på facebook om jag inte kommer ihåg fel. Var en bild på Musoke och Firas Zahabi på ett gym.
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Albrektsson till CSW känns bara lite meh däremot. Allstar har väl producerat bra mycket mer än CSW på sista tiden. Ska du över atlanten kan du väl åtminstone satsa på ett av de större gymmen.
CSW har väl egentligen bara Barnett + att Paulson som tränare. Av klippen jag sett så verkar han ju träna mycket privat med Barnett. Kan väl hålla med om att CSW inte är det bästa alternativet men för en person som startat sin (proffs)karriär för bara något år sedan tycker jag det är en bra början.
Sedan tillhör han ju pancrase och inte allstars. Med tanke på att flera fighters går från allstars till pancrase har jag svårt att se att någon skulle göra tvärtom.
Kommer jag faktiskt inte ihåg. Det var någon av de svenska sidorna som la upp något på facebook om jag inte kommer ihåg fel. Var en bild på Musoke och Firas Zahabi på ett gym.
CSW har väl egentligen bara Barnett + att Paulson som tränare. Av klippen jag sett så verkar han ju träna mycket privat med Barnett. Kan väl hålla med om att CSW inte är det bästa alternativet men för en person som startat sin (proffs)karriär för bara något år sedan tycker jag det är en bra början.
Sedan tillhör han ju pancrase och inte allstars. Med tanke på att flera fighters går från allstars till pancrase har jag svårt att se att någon skulle göra tvärtom.
CSW producerar ju inte mer än Pancrase och Allstars gör vilket som. Tror som sagt Allstar problemen handlar om Mano-management snarare än det sportsliga, och att fighters byter gym kan nog ses som en slags protest. Alla riktiga top fighters verkar ju inte byta till Pancrase heller, utan egentligen bara Jycken som är en UFC fighter. Och Jycken har tidigare tränat majoriteten av sin karriär på just Pancrase om jag inte är helt borta, så att han går tillbaka om det blivit en liten konflikt på Allstars känns föga förvånande.
Det ryktas ju även nu att John Kavanagh, dvs SBG Ireland har fått ett erbjudande av en arab att starta ett nytt MMA gym med bl.a Khabib Nurmagomedov. Om det går vägen kommer vi kanske få se ett riktigt europeiskt top gym. Det kan nog definitivt locka till sig fler fighters från Allstars om det är problem där nere. De verkar däremot sakna grabbar i de tyngre viktklasserna, Allstar sitter ju på en riktigt imponerande LHW uppställning med 2+2 grabbar på UFC's top15.
Jack borde nog strax signas av UFC, jag hade gärna sett han möta Max Nunes däremot. Hermansson vs Nunes för superior challenge MW titel hade varit riktigt fint att se.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2015-08-02 kl. 20:08.
Hittade nu. Det var på Nico Musokes fansida på facebook han la upp en bild 10 april i år med att han tränar på Tristar med Firas Zahabi.
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
CSW producerar ju inte mer än Pancrase och Allstars gör vilket som. Tror som sagt Allstar problemen handlar om Mano-management snarare än det sportsliga, och att fighters byter gym kan nog ses som en slags protest. Alla riktiga top fighters verkar ju inte byta till Pancrase heller, utan egentligen bara Jycken som är en UFC fighter. Och Jycken har tidigare tränat majoriteten av sin karriär på just Pancrase om jag inte är helt borta, så att han går tillbaka om det blivit en liten konflikt på Allstars känns föga förvånande.
Nja, på högre nivå vad har pancrase presterat? Allstar håller jag visserligen med om. Ser det ändå som ett bra beslut att köra på CSW. CSW fixade ju in honom på Metamoris serien där han ändå tog sig till finalen. Det är ju bra marknadsföring. Han är trots allt 21 år gammal och kommit längre än vad någon svensk gjort i den åldern. Privatträningarna med Barnett tror jag garanterat har hjälpt hans grappling mer än vad den skulle göra på pancrase. Fast hade han kört med Greg Jackson hade han nog varit vassare mma-fighter än vad CSW kan göra honom till.
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det ryktas ju även nu att John Kavanagh, dvs SBG Ireland har fått ett erbjudande av en arab att starta ett nytt MMA gym med bl.a Khabib Nurmagomedov. Om det går vägen kommer vi kanske få se ett riktigt europeiskt top gym. Det kan nog definitivt locka till sig fler fighters från Allstars om det är problem där nere. De verkar däremot sakna grabbar i de tyngre viktklasserna, Allstar sitter ju på en riktigt imponerande LHW uppställning med 2+2 grabbar på UFC's top15.
Jag tror att många av de utländska fighterna som åkt till allstar kan flytta dit. När allstar inte ligger på topp kan de plocka många.
Jack borde nog strax signas av UFC, jag hade gärna sett han möta Max Nunes däremot. Hermansson vs Nunes för superior challenge MW titel hade varit riktigt fint att se.
Han om någon borde ju ha ett ufc-kontrakt. Sen förstår jag inte redigt varför han ska möta Nunes. Nunes senaste match var ju inte särskilt imponerande.
Jag tror att många av de utländska fighterna som åkt till allstar kan flytta dit. När allstar inte ligger på topp kan de plocka många.
Jo, men de saknar som sagt stora fighters helt än så länge. Allstar verkar ju i princip alltid ha en imponerande line-up av LHW+ som tränar där.
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Han om någon borde ju ha ett ufc-kontrakt. Sen förstår jag inte redigt varför han ska möta Nunes. Nunes senaste match var ju inte särskilt imponerande.
Nunes har haft mycket mer hype än Hermansson, sen har ju faktiskt Nunes ett 4-1 record och en winstreak på 2 i MW. Alltid kul att veta vem som är bäst i Sverige också
Fast Nunes kanske har bestämt sig för att stanna i LHW nu? Kan han lägga på sig lite muskler är det definitivt rätt val.
Riktigt väntat. Har för mig att hon signade ett kontrakt som skulle ge henne 3 matcher i invicta innan året var slut. Så vinner hon denna + en till kommer nog hoppa in i UFCs top15 direkt.