Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-10, 20:08
  #61
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
http://www.mmaviking.com/pannie-kian...invicta-fc-14/

Riktigt väntat. Har för mig att hon signade ett kontrakt som skulle ge henne 3 matcher i invicta innan året var slut. Så vinner hon denna + en till kommer nog hoppa in i UFCs top15 direkt.
Nice!

Blir scenariot som du beskriver behöver hon nog inte så många vinster i UFC för att ta sig till titelchans heller. Särskilt inte om hon plockar fram sin armbar igen.
Citera
2015-08-18, 00:39
  #62
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Jo, men de saknar som sagt stora fighters helt än så länge. Allstar verkar ju i princip alltid ha en imponerande line-up av LHW+ som tränar där.

Hörde precis en rolig grej. Albrektsson kommer aldrig sätta sin fot på Allstar. Bielkheden tränar där och han har försökt hoppa på Karl på krogen två gånger. Bielkheden ska uppenbarligen se sig som Sveriges största mma-grappler och blivit skitsur efter att ha sett Kalle på metamoris.
Citera
2015-08-18, 01:04
  #63
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Hörde precis en rolig grej. Albrektsson kommer aldrig sätta sin fot på Allstar. Bielkheden tränar där och han har försökt hoppa på Karl på krogen två gånger. Bielkheden ska uppenbarligen se sig som Sveriges största mma-grappler och blivit skitsur efter att ha sett Kalle på metamoris.

Haha och mano försöker hypa upp bielkheden igen för ufc. Gillar Albrektsson skarpt, killen är nog ufc material inom ett par år.
Citera
2015-08-18, 08:56
  #64
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Haha och mano försöker hypa upp bielkheden igen för ufc. Gillar Albrektsson skarpt, killen är nog ufc material inom ett par år.
Definitivt. Bielkheden är exakt en sån fighter jag tycker UFC har alldeles för många av. Dvs, någon som passerat sitt bäst före datum för några år sedan. Bielkheden är nog sveriges bästa WW utanför UFC i dagsläget, men vem fan vill se UFC signa någon som i bästa fall lyckas gå kanske 2-2 i UFC innan han lägger av?

Jag skulle däremot bli förvånad om Albrektsson inte når UFC. Han är väldigt ung och ser ut att ha en riktigt bra kroppsbyggnad för LHW. Han är definitivt ett av Sveriges största framtidshopp.
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Hörde precis en rolig grej. Albrektsson kommer aldrig sätta sin fot på Allstar. Bielkheden tränar där och han har försökt hoppa på Karl på krogen två gånger. Bielkheden ska uppenbarligen se sig som Sveriges största mma-grappler och blivit skitsur efter att ha sett Kalle på metamoris.
Om det enbart handlar om Bielkheden hoppas jag helt seriöst att Bielkheden lägger handskarna på hyllan. Tycker definitivt Karl Albrektsson borde byta camp, jag antar att han kör över i princip alla andra på Pancrase förutom Jycken om han nu bytt tillbaka. Allstars med Gustafsson, Latifi, Manuwa och Blachowicz hade nog passat bättre. Eller att han sticker till USA på heltid nu direkt.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2015-08-18 kl. 09:04.
Citera
2015-08-23, 16:34
  #65
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Definitivt. Bielkheden är exakt en sån fighter jag tycker UFC har alldeles för många av. Dvs, någon som passerat sitt bäst före datum för några år sedan. Bielkheden är nog sveriges bästa WW utanför UFC i dagsläget, men vem fan vill se UFC signa någon som i bästa fall lyckas gå kanske 2-2 i UFC innan han lägger av?

Jag skulle däremot bli förvånad om Albrektsson inte når UFC. Han är väldigt ung och ser ut att ha en riktigt bra kroppsbyggnad för LHW. Han är definitivt ett av Sveriges största framtidshopp.

Om det enbart handlar om Bielkheden hoppas jag helt seriöst att Bielkheden lägger handskarna på hyllan. Tycker definitivt Karl Albrektsson borde byta camp, jag antar att han kör över i princip alla andra på Pancrase förutom Jycken om han nu bytt tillbaka. Allstars med Gustafsson, Latifi, Manuwa och Blachowicz hade nog passat bättre. Eller att han sticker till USA på heltid nu direkt.

Bielkheden tyckte man ju var grym förr i tiden då han var enda svensken som gått match i Pride. Han har väl dock spårat ut sedan dess och tycker nog han skulle lagt av efter han blev av med UFC-kontraktet.
Citera
2015-08-23, 18:00
  #66
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Vore verklligen kul om kianzad nådde UFC snart, mest för mediabevakningens skull, hon skulle mediernas kelgris.

Riktigt hypad på TUF 22, några indkikationer på hur det gått för svenskarna leakat ännu?
Citera
2015-08-23, 21:23
  #67
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Vore verklligen kul om kianzad nådde UFC snart, mest för mediabevakningens skull, hon skulle mediernas kelgris.
Vinner hon titeln borde det vara klart. Antingen direkt eller efter att kontraktet med Invicta löper ut (en match till, om jag har förstått rätt).
Hon möter dessutom den i 135 som är rankad högst utanför UFC, så vid vinst borde hon ju ta över den positionen.
Citera
2015-08-26, 17:21
  #68
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Riktigt hypad på TUF 22, några indkikationer på hur det gått för svenskarna leakat ännu?
Jag spekulerar lite i TUF 22 tråden.

Yosef Ali Mohammad slåss nu i helgen i IGF Open Weight GP semifinal, jag tror som sagt att Yosef är ett Sveriges största framtidshopp.
Citera
2015-08-26, 19:40
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Jag spekulerar lite i TUF 22 tråden.

Yosef Ali Mohammad slåss nu i helgen i IGF Open Weight GP semifinal, jag tror som sagt att Yosef är ett Sveriges största framtidshopp.

Håller med. Har sett några av hans matcher. Bl a den senaste. Han har visat upp egenskaper som gör att jag tror han kan gå mkt långt. Framför allt hur han för sig "skarpt läge". Det ser ut som han har kapacitet att prestera även när det gäller. Inga tecken på osäkerhet eller nervositet, tvekan etc. Han verkar leverera sin högsta nivå även i match.

Sen har han exceptionellt imponerande striking för att inte ha någon tävlingserfarenhet av det (boxning, k1, MT etc)
Citera
2015-08-27, 15:52
  #70
Medlem
Dirty.s avatar
http://mmanytt.se/galor/ufc/ufc-klip...roms-kontrakt/

Bäckström cuttad från UFC. Väldigt förvånande.
Citera
2015-08-27, 17:54
  #71
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
http://mmanytt.se/galor/ufc/ufc-klip...roms-kontrakt/

Bäckström cuttad från UFC. Väldigt förvånande.
Kanske inne i en period där utrymme måste frigöras på rostern igen, snarare än ett avsked baserat på prestation i senaste fighten.

Kanske blir något bra av det, har han den potentialen som man hoppades på borde han ta sig tillbaka. Särskilt om UFC tänker fortsätta hålla galor i Sverige med jämna mellanrum.
Citera
2015-08-27, 23:44
  #72
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Tycker bäckström gott förtjänade en till chans. Tycker de matchat han hyfsat hårt ändå, finns sämre killar i ufc.. TRor han är tillbaka inom ett par år. Förhoppningsvis bättre.
Citera
mma

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback