Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Lite onödigt kanske hehe. BAMMA kan nog bli riktigt starka, känns ganska klart att Cage Warriors gått under nu när de släppt deras största namn rentav.
Tycker det händer mycket för våra top prospects utanför UFC just nu, Yosef Ali Mohammad är med i en turneringen som garanterat ger han UFC kontrakt vid vinst om IGF släpper han.
Pannie Kianzad blev nyss signad av Invicta, vilket kan vara riktigt bra för hennes karriär istället för att bli rushad som motståndare mot Rousey. Pannie känns som en garanterad top10 i framtiden, jag tror hon slår de flesta rankade mellan top10-15 av UFC redan idag och är bara 23.
Sen är väl både Max Nunes och Jack Hermansson bara någon seger ifrån UFC kontrakt var, problemet för de här herrarna jämfört med de 2 övriga är att MW är så jävla stackad i dagsläget medans de andra två kan glida in i en division som skriker efter prospects.
Hoppas också Karl Albrektsson lyckas skaffa sig några matcher också, med ett riktigt bra 2015 är han i princip i UFC 2016 tror jag. LHW är ju också en division som skriker efter prospects, alldeles för många fighters som blir sämre för varje år som går där och top15 kommer vara helt öppen om ett år tror jag.
Vet inte om Ali Mohammad bara har kontrakt över turneringen, det borde ju kunna vara så. Vinner turneringssegraren titeln eller en chans på titeln? Jag menar den är väl vakant nu när Cro Cop är tillbaka i UFC. Men eftersom Ishii inte är med i turneringen skulle det ju kunna vara så att segraren möter honom för den vakanta titeln.
Kan Kianzad göra bra ifrån sig i Invicta så ser jag inte hur hon inte skulle bli signad av UFC. Däremot kanske inte Invicta vill släppa alla sina 135-fighters till UFC, isåfall skulle de ju lika gärna kunna skicka över hela divisionen. Men de bästa hamnar ju givetvis där så småningom, 135-titeln är dessutom vakant just nu så..
Ung, obesegrad och med Cage Warriors-titeln i bagaget, fortsätter hon bara fixa vikten smidigt blir nog flytten till Invicta helt rätt.
Skulle gärna se Nunes mot toppen var BAMMA igen, vinner han titeln där känns ju ett UFC-kontrakt självklart, dock har han fallit igenom när han kommit upp på den nivån tidigare, hoppas han är mer redo nu.
Sirwan Kakai har ju även han tagit resan över Atlanten till Titan FC numera, 1-0 hittills efter att ha dragit ut en tidigare obesegrad amerikan. Kan nog se trevligt ut i UFC's ögon, eftersom han försökte sig på TUF har de ju lite koll på honom med, och han verkar ha försökt marknadsföra sig en del för deras matchmakers. Han måste ju ner till 135 isåfall dock, om han inte redan har klivit ner (?). Även om den också är ganska stackad i UFC så finns det mer utrymme än i 145 iallafall.
Vad hände med Chris Spång förövrigt? Torskade och blev släppt av UFC, torskade debuten i RFA sen har han inte fightats igen, och det är nästan två år sen. Visst hans 5-3 record är väl ingen hit men då har han förlorat mot riktigt bra motstånd i Amagov och Jouban också. Inte sett något om att han skulle lagt av heller.