2015-07-18, 13:33
  #13
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det var nyheter för mig, intressant. Svensk MMA-media skriver inte ett skit som vanligt antar jag..

Jo, det som är grejen. Däremot tror jag som sagt att européerna kommer bli rejält överkörda. Har kollat runt lite och det enda landet som kan leverera förutom Sverige är typ UK. De har massa med halvdana records som typ 10-3 osv. Från vad jag har förstått däremot så brukar de inte gå i närheten av lika många amatör matcher som Svenskarna heller.

Nu har jag inte koll på mma-media men uppenbarligen är det all star som sitter bakom kulisserna och ser till att fd-fighters inte får gå ut i media. Det är väl något som de har i sina kontrakt när de skriver på för all star.

I Sverige har vi ju verkligen rekordet i att gå amatörmatcher när det kommer till mma.
Citera
2015-07-18, 15:41
  #14
Medlem
Moffegrevs avatar
Börjar det bli sektmentalitet på allstars? De har verkligen inte levererat på sistone, och de med potential verkar hållas tillbaka.

Hade gärna sett att de skickade iväg Bäckström till USA ett tag för bättre träning. Han har potential men slänger den i sjön.
Citera
2015-07-19, 14:39
  #15
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Börjar det bli sektmentalitet på allstars? De har verkligen inte levererat på sistone, och de med potential verkar hållas tillbaka.

Hade gärna sett att de skickade iväg Bäckström till USA ett tag för bättre träning. Han har potential men slänger den i sjön.

All stars har väl inte haft en enda vinst nu på ett bra tag? Måste väl vara typ femton raka förluster i UFC eller något?

Musoke har ju gjort helt rätt när han dragit till Tristar. Även Albrektsson som redan nu tidigt i karriären också dragit till CSW.
Citera
2015-07-21, 22:10
  #16
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
All stars har väl inte haft en enda vinst nu på ett bra tag? Måste väl vara typ femton raka förluster i UFC eller något?

Musoke har ju gjort helt rätt när han dragit till Tristar. Även Albrektsson som redan nu tidigt i karriären också dragit till CSW.
Latifi vann ju nyligen. Även JoJo, vet dock inte hur mycket tid hon spenderat på Allstar på senaste tiden eller inför den här matchen.
Manuwa och Makwan vann sin senaste också. Jag inser dock att 3/4 inte är svenska fighters.

I övrigt, håller jag helt med om resonemanget i allmänhet. Många på Allstar skulle nog gör gott i att åtminstone utvidga träningen till lite andra klubbar också. En fördel vore om dessa ligger på andra sidan Atlanten. Lätt att bli för hemmablind om man aldrig förändrar något.
Finns ju flera gym i USA där Allstar-fighters har tränat tidigare. Alliance, AKA, Blackzillians osv. Mer av den varan behövs!
Citera
2015-07-25, 15:23
  #17
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Latifi vann ju nyligen. Även JoJo, vet dock inte hur mycket tid hon spenderat på Allstar på senaste tiden eller inför den här matchen.
Manuwa och Makwan vann sin senaste också. Jag inser dock att 3/4 inte är svenska fighters.

I övrigt, håller jag helt med om resonemanget i allmänhet. Många på Allstar skulle nog gör gott i att åtminstone utvidga träningen till lite andra klubbar också. En fördel vore om dessa ligger på andra sidan Atlanten. Lätt att bli för hemmablind om man aldrig förändrar något.
Finns ju flera gym i USA där Allstar-fighters har tränat tidigare. Alliance, AKA, Blackzillians osv. Mer av den varan behövs!

Jo, fan jag missade ju Illirs senaste och Makwan hade jag glömt att han kör för allstars.

JoJo lämnade ju Allstar inför hennes senaste match nu nyligen. Halvvägs till match bytte hon om jag inte kommer ihåg fel.

Gustafsson var ju också på TV4 nyligen. Han berättade ju att han spendera mindre tid i USA nuförtiden och mer på Allstar. Känns ju som att han borde göra tvärtom.

Känns ju lite som att Allstar håller kvar fighters hellre än att se dem åka till USA för då kan de bygga på sitt eget varumärke. Det blir ju i slutändan deras fighters som förlorar på detta.
Citera
2015-07-25, 20:36
  #18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Jo, fan jag missade ju Illirs senaste och Makwan hade jag glömt att han kör för allstars.

JoJo lämnade ju Allstar inför hennes senaste match nu nyligen. Halvvägs till match bytte hon om jag inte kommer ihåg fel.

Gustafsson var ju också på TV4 nyligen. Han berättade ju att han spendera mindre tid i USA nuförtiden och mer på Allstar. Känns ju som att han borde göra tvärtom.

Känns ju lite som att Allstar håller kvar fighters hellre än att se dem åka till USA för då kan de bygga på sitt eget varumärke. Det blir ju i slutändan deras fighters som förlorar på detta.

Känns ju som att det är lite utav ett idrottsligt självmord av Gustafsson att spendera mindre tid i staterna och mer tid i Sverige.

Nåja detta kan bli en grymt skön säsong av TUF!
Citera
2015-07-25, 21:00
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Känns ju som att det är lite utav ett idrottsligt självmord av Gustafsson att spendera mindre tid i staterna och mer tid i Sverige.

Nåja detta kan bli en grymt skön säsong av TUF!

Gustafsson är ju en idiot om han tror det ger något att träna mer i Sverige med sin bästa polare, väsktjuven Reza. Tråkigt att han inte inser sitt eget bästa.
Citera
2015-08-26, 17:13
  #20
Medlem
Dirty.s avatar
Ser inte lika bra ut för svenskarna som jag trodde, efter lite twitter research så verkar varken Oliver Enkamp eller Fernando Gonzales vara i TUF huset.

Artem Lobov och Martin Svensson kan mycket väl ha kommit in däremot.

Frantz Slioa och David Teymur verkar inte ens ha en twitter, men de verkar inte hänga med resten av allstars gänget i Ryssland. Så lite svårt att dra några slutsatser här.

Känns ju som vi borde kunna få fram lite mer info, ingen som tränar på allstars?
Citera
2015-08-27, 00:03
  #21
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Nee enkamp verkar ju glida omkring i skärgården mest. Men vem vet, han kanske lurar oss alla
Citera
2015-08-28, 07:24
  #22
Medlem
Dirty.s avatar
http://www.kimura.se/tre-svenskar-vidare-i-the-ultimate-fighter-america-vs-europe/
Citera
2015-08-28, 09:54
  #23
Medlem
lulz123s avatar
Så jävla bortkastat det här tycker jag. Det är som att göra en extrem version av en countdownshow där man i början säger "OBS, dessa två fighters kommer inte fightas". Allt som spelar någon roll är uppenbarligen att DW får sina tittarsiffror till TUF.

McGregor verkar vara lika otaggad som resten av världen på att göra TUF när det inte leder till något. Nyligen sa han sig vilja slåss mot Faber på oktoberkortet i Dublin men det är ju bara att glömma vid det här laget.
Citera
2015-08-28, 15:16
  #24
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
McGregor verkar vara lika otaggad som resten av världen på att göra TUF när det inte leder till något. Nyligen sa han sig vilja slåss mot Faber på oktoberkortet i Dublin men det är ju bara att glömma vid det här laget.
Det där är ju ett PR-trick om något, bara skitsnack från McGregor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in