2017-09-02, 17:38
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Inte ett dugg förvånad. Zebastian har knappats känts som någon som ens kommer ta sig till UFC från vad jag sett från han, och Askren är nog top5 i världen. Så ja.

Ja det var en enorm klassskillnad. Det är mästaren i Bellator till en som inte ens platsar i Bellator. Tråkigt
Citera
2017-09-04, 21:40
Medlem
Energiknippes avatar
Jack Hermansson är aktuell för en ny fight. Han möter Thiago Santos i Brasilien.

Från MMA-nytt:

33-årige Santos kommer också till matchen med två raka knockout-vinster, varav den ena en brutal spinning heel-kick mot Jack Marshman på UFC Fight Night: Lewis vs. Browne tidigare i år. Brassen har varit en del av UFC sedan 2013 och har ett record på 7-4 inom organisationen.

UFC Fight Night 119: Machida vs. Brunson går av stapeln den 28 oktober i Sao Paulo, Brasilien.
Citera
2017-09-05, 19:21
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Jack Hermansson är aktuell för en ny fight. Han möter Thiago Santos i Brasilien.

Från MMA-nytt:

33-årige Santos kommer också till matchen med två raka knockout-vinster, varav den ena en brutal spinning heel-kick mot Jack Marshman på UFC Fight Night: Lewis vs. Browne tidigare i år. Brassen har varit en del av UFC sedan 2013 och har ett record på 7-4 inom organisationen.

UFC Fight Night 119: Machida vs. Brunson går av stapeln den 28 oktober i Sao Paulo, Brasilien.

Härliga nyheter, älskar Hermanssons hunger! Bra matchning också!
Citera
2017-09-05, 23:20
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Härliga nyheter, älskar Hermanssons hunger! Bra matchning också!

Ja han är riktigt aktiv!
Citera
2017-09-06, 16:45
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ja han är riktigt aktiv!
Han har gått 4 matcher på 11 månader, blir denna av blir det 5 på 13 månader.
Något för andra svenska fighters att se och lära av. Om man kan vara aktiv bör man vara det, inte bara för betalning och avancemang på kontrakten utan även för att hålla sig relevant i sin division.
Citera
2017-09-07, 07:11
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Han har gått 4 matcher på 11 månader, blir denna av blir det 5 på 13 månader.
Något för andra svenska fighters att se och lära av. Om man kan vara aktiv bör man vara det, inte bara för betalning och avancemang på kontrakten utan även för att hålla sig relevant i sin division.

Verkligen. Jag ser alla galor, alla kort, men vissa fighters känner jag aldrig igen trots att de gjort flera matcher. Kollar sedan upp dem på Sherdog och då kommer förklaringen; en match per år. Kan inte vara lätt att bygga sig ett namn & därmed skaffa sponsorer/stora matcher om man aldrig tävlar.
Citera
2017-12-10, 12:24
Bannlyst
TV10 igår kväll. Med Simon Sköld (varför vann han ?). Och hustrun vid scenkanten.
Citera
2017-12-10, 12:26
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
TV10 igår kväll. Med Simon Sköld (varför vann han ?). Och hustrun vid scenkanten.

Varför han vann?
Citera
2017-12-10, 12:40
Bannlyst
Citat:
Varför han vann?

Jag kan ju inte regler och sådär. I en boxningsmatch hade jag kanske förstått.
Men nu kom det lite väl plötsligt för mig.
Citera
2017-12-10, 12:41
Bannlyst
Citat:
Kollar sedan upp dem på Sherdog och då kommer förklaringen; en match per år. Kan inte vara lätt att bygga sig ett namn & därmed skaffa sponsorer/stora matcher om man aldrig tävlar.

T o m maratonlöpare tävlar oftare. Men det här innebär väl att de flesta aldrig möts. Så
hur gör man upp en vettig världsranking med substans i ?
Citera
2017-12-21, 19:47
Medlem
Mx_1337s avatar
http://mmajunkie.com/2017/12/sarah-kaufman-pannie-kianzad-headliner-invicta-fc-27-jan-13
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
In the headliner, former Strikeforce champion Sarah Kaufman (18-4) takes on ex-Cage Warriors titleholder Pannie Kianzad (8-2) in a bantamweight fight.

Pannie Kianzad är bokad för att möta Sarah Kaufman 13 januari på Invicta 27.
Kaufman är väl inte i den bästa fasen av sin karriär, blivit släppt från UFC osv. Farlig ändå. Bra matchning. Kianzad behöver vinna denna.
Citera
2018-01-13, 15:55
Medlem
Energiknippes avatar
https://www.fite.tv/watch/acb-78-rander-junio-vs-yusup-umarov/2mi6g/

Gratis, 2 svenskar på kortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem