Citat:
Ursprungligen postat av
Joliet-Jake
Tycker ändå vi har ett gäng riktiga toppfighters i europa åtminstonde. Mest att svenska fighters har en tendens att vara inaktiva o går för långt mellan fights. Hermansson, Gus, Latifi, hermansson, cedenblad och teymur är väl bland de bästa i sin resp viktklass i europa.
Måste bjuda på denna video med karl albrektsson från helgens rizin gala.. Lite street fighter vibbar på Karl
https://www.facebook.com/cepsig/videos/vb.1715359565404196/1885160318424119
Självklart är vi fortfarande en ryelativt bra MMA-nation, men det känns som vi har haft fler besvikelser den senaste tiden än positiva överraskningar. Hermansson är nog den enda som presterat över mina förväntningar.
Latifi har klättrat betydligt mindre på rankingen än jag väntat mig, däremot beror det kanske snarare på matchmaking och indragna matcher osv än hans prestation inne i buren.
Bröderna Teymur och Oliver Enkamp har väl gått i princip som förväntat enligt mig. Gustafsson har väl imponerat lite men samtidigt visste vi att han kunde hålla den nivån.
Cedenblad har tappat sin winstreak och i princip all hype.
Pannie Kianzad har varit helt inaktiv också.
Och utanför UFC är det besvikelser på besvikelser, jag förväntade mig åtminstone att någon till skulle tagit sig till UFC vid det här laget. Men istället har i princip alla misslyckas att hålla sina winstreaks igång. Yosef Ali Mohammad, Bäckström, Ståhl, Sadibou Sy och Nunes för att nämna några. Visst har några andra lyckats bättre som t.ex Jonatan Westin men i helhet så har jag svårt att se det som något annat än långt under förväntningarna. Bielkheden har väl också gått bra men han kan väl knappast klassas som ett framtidshopp.
Albrektsson har väl också gått ungefär som väntat, kanske aningen bättre och det är kul att han valt en annan väg mot toppen.