2017-07-22, 22:42
Medlem
Mx_1337s avatar
Niklas Bäckström förlorade tyvärr i ACB ikväll (domslut).

Zebaztian Kadestam är bokad för att utmana Ben Askren om hans ONE-bälte.
Citera
2017-07-31, 00:12
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Kul att Albrektsson tog en submission seger på rizin galan i helgen
Citera
2017-08-02, 14:17
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337

Happ. Då kan vi ju glömma att få se Bäckström i UFC igen, åtminstone på ett bra tag.. Nu borde han satsa på någon GP eller liknande. Ska se till att kolla matchen sen, riktigt förvånande att han förlorade på ett enhälligt domslut mot någon han på pappret borde ha det väldigt enkelt mot.

Svensk MMA har långt tillbaka till sin peak känns det som. Nästan bara Hermansson som levererat över förväntningarna de senaste 12 månaderna kanske.
Citera
2017-08-02, 17:57
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Happ. Då kan vi ju glömma att få se Bäckström i UFC igen, åtminstone på ett bra tag.. Nu borde han satsa på någon GP eller liknande. Ska se till att kolla matchen sen, riktigt förvånande att han förlorade på ett enhälligt domslut mot någon han på pappret borde ha det väldigt enkelt mot.

Svensk MMA har långt tillbaka till sin peak känns det som. Nästan bara Hermansson som levererat över förväntningarna de senaste 12 månaderna kanske.
Det såg bra ut; nedtagning, submissionhot etc, tills han blev träffade och gick i backen i första ronden. Där rann matchen.

Hermansson ja, och David Teymur då, skulle jag nog vilja tillägga. Den senare är alltför inaktiv dock.
Citera
2017-08-03, 13:20
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Tycker ändå vi har ett gäng riktiga toppfighters i europa åtminstonde. Mest att svenska fighters har en tendens att vara inaktiva o går för långt mellan fights. Hermansson, Gus, Latifi, hermansson, cedenblad och teymur är väl bland de bästa i sin resp viktklass i europa.

Måste bjuda på denna video med karl albrektsson från helgens rizin gala.. Lite street fighter vibbar på Karl

https://www.facebook.com/cepsig/videos/vb.1715359565404196/1885160318424119
Citera
2017-08-04, 15:22
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Tycker ändå vi har ett gäng riktiga toppfighters i europa åtminstonde. Mest att svenska fighters har en tendens att vara inaktiva o går för långt mellan fights. Hermansson, Gus, Latifi, hermansson, cedenblad och teymur är väl bland de bästa i sin resp viktklass i europa.

Måste bjuda på denna video med karl albrektsson från helgens rizin gala.. Lite street fighter vibbar på Karl

https://www.facebook.com/cepsig/videos/vb.1715359565404196/1885160318424119
Självklart är vi fortfarande en ryelativt bra MMA-nation, men det känns som vi har haft fler besvikelser den senaste tiden än positiva överraskningar. Hermansson är nog den enda som presterat över mina förväntningar.

Latifi har klättrat betydligt mindre på rankingen än jag väntat mig, däremot beror det kanske snarare på matchmaking och indragna matcher osv än hans prestation inne i buren.

Bröderna Teymur och Oliver Enkamp har väl gått i princip som förväntat enligt mig. Gustafsson har väl imponerat lite men samtidigt visste vi att han kunde hålla den nivån.

Cedenblad har tappat sin winstreak och i princip all hype.

Pannie Kianzad har varit helt inaktiv också.

Och utanför UFC är det besvikelser på besvikelser, jag förväntade mig åtminstone att någon till skulle tagit sig till UFC vid det här laget. Men istället har i princip alla misslyckas att hålla sina winstreaks igång. Yosef Ali Mohammad, Bäckström, Ståhl, Sadibou Sy och Nunes för att nämna några. Visst har några andra lyckats bättre som t.ex Jonatan Westin men i helhet så har jag svårt att se det som något annat än långt under förväntningarna. Bielkheden har väl också gått bra men han kan väl knappast klassas som ett framtidshopp.

Albrektsson har väl också gått ungefär som väntat, kanske aningen bättre och det är kul att han valt en annan väg mot toppen.
Senast redigerad av Dirty. 2017-08-04 kl. 15:28.
Citera
2017-08-04, 18:45
Medlem
Så vad tror vi om Jack i helgen?
Citera
2017-08-04, 19:36
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Så vad tror vi om Jack i helgen?
Tycker nog Jack kan hållas som favorit där. Scott har en del kraft i sin striking och är relativt bra på marken. Men detsamma gäller Jack, så sett överlag ger jag nog fördel till honom. Deras vinster och förluster i UFC, även om Scott gått fler matcher där, är mot ganska likartat motstånd.

Får hoppas han har konditionen med sig för att slåss på den höga höjden i Mexiko.
Citera
2017-08-05, 14:15
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Tycker nog Jack kan hållas som favorit där. Scott har en del kraft i sin striking och är relativt bra på marken. Men detsamma gäller Jack, så sett överlag ger jag nog fördel till honom. Deras vinster och förluster i UFC, även om Scott gått fler matcher där, är mot ganska likartat motstånd.

Får hoppas han har konditionen med sig för att slåss på den höga höjden i Mexiko.
Jag ser definitivt Jack som favorit. Och med tanke på att han är en liten mw borde nog höjden passa han.
Citera
2017-08-07, 00:31
Medlem
Topporganisationen ACB kommer till Sverige i November!

https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/topporganisationen-acb-haller-sin-forsta-gala-sverige-host/

ACB är en Tjetjensk MMA organisation som växer varje år, de har hitills haft 66 evenemang och de har också kända Svenskar i sin liga som Max Nunes och Nicklas Bäckström.
Citera
2017-09-02, 15:12
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:

Resultat:
Citera
2017-09-02, 16:26
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Resultat:
Inte ett dugg förvånad. Zebastian har knappats känts som någon som ens kommer ta sig till UFC från vad jag sett från han, och Askren är nog top5 i världen. Så ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in