Citat:
Ursprungligen postat av
nyigbg
Vilka svenska titelhopp finns det egentligen?
Alex Gustavsson (kommer vinna titeln till slut)
Jack Hermansson - är han en titelkandidat?
Yusef Ali Muhammed - ingen aning om han har en chans i UFC, inte världens bästa track record (7-3) och inga matcher 2017 vad jag vet menen imponerande fysik. 199cm 120kg och ändå atletisk.
Oliver Enkamp - Torsk i första UFC men kan kanske komma tillbaka?
Gustafsson. Latifi. Teymur (David). Hermansson.
Det är de namnen vi har i UFC idag som känns vettiga att tala om. Gustafsson är den enda som är nära till titelchans i dagsläget. De andra har iallafall potential att ta sig ganska högt upp om det fortsätter gå bra för dem. Titelhopp vet jag dock inte om de andra tre är. Latifi kanske kan ta sig dit genom att divisionen är tunn, möjligen. Teymur har gjort det riktigt bra än så länge, men lättvikt är också en riktigt djup division. Enkamp har bara gått en match i UFC än så länge så det är svårt att säga något om honom. Han borde gå match snart igen kan jag tycka, eftersom det var i maj senast.
Ali Mohammad, för det första återstår det att se om han kommer ta sig till UFC ens. Stor potential där, men lite för mycket do or die över honom för att det ska hålla i längden. Antingen släcker han motståndet eller så ligger han själv på rygg, finns ingen annan utgång i hans matcher. Underhållande som fan dock. Om han ska fightas med (inte gått match sen slutet av 2016) så hoppas jag han söker sig till Japan igen. Finns trevliga matcher och om det går bra kanske även pengar, i Rizin. Går det bra kan det vara ett spår till UFC dessutom.
Där har du min åsikt. I UFC är det Gustafsson, Latifi, David Teymur och Hermansson som är intressanta just nu. Återstår att se vad Enkamp och Daniel Teymur kan bjuda på, när de börjar gå fler matcher.
När det gäller fighters utanför UFC är Karl Albrektsson ett intressant namn, men han torskade tyvärr senast.