2018-01-13, 20:02
Medlem
Energiknippes avatar
1:24 i första ronden vann Andreas Ståhl i ACB78

https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/andreas-stahl-kammar-hem-brutal-vinst-pa-acb-78-se-matchen-har/
Senast redigerad av Energiknippe 2018-01-13 kl. 20:06.
Citera
2018-01-13, 20:06
Medlem
Energiknippes avatar
Pannie K missar vikten...
Citera
2018-01-13, 22:14
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
https://www.fite.tv/watch/acb-78-rander-junio-vs-yusup-umarov/2mi6g/

Gratis, 2 svenskar på kortet
Och två svenska vinster!
Citat:
1:24 i första ronden vann Andreas Ståhl i ACB78

https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/andreas-stahl-kammar-hem-brutal-vinst-pa-acb-78-se-matchen-har/
Det var på tiden med en seger för Ståhl också. Kul!
Citat:
Pannie K missar vikten...
Igen alltså. Vore bra om hon vinner mot Kaufman men viktmissar ser inte bra ut i vilket fall. Ska hon nå UFC är det bra att göra ett avtryck i 135. Inte i Catchweight 136.7....
Citera
2018-01-13, 23:11
Medlem
Vilka svenska titelhopp finns det egentligen?
Alex Gustavsson (kommer vinna titeln till slut)
Jack Hermansson - är han en titelkandidat?
Yusef Ali Muhammed - ingen aning om han har en chans i UFC, inte världens bästa track record (7-3) och inga matcher 2017 vad jag vet menen imponerande fysik. 199cm 120kg och ändå atletisk.
Oliver Enkamp - Torsk i första UFC men kan kanske komma tillbaka?
Citera
2018-01-14, 00:28
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Vilka svenska titelhopp finns det egentligen?
Alex Gustavsson (kommer vinna titeln till slut)
Jack Hermansson - är han en titelkandidat?
Yusef Ali Muhammed - ingen aning om han har en chans i UFC, inte världens bästa track record (7-3) och inga matcher 2017 vad jag vet menen imponerande fysik. 199cm 120kg och ändå atletisk.
Oliver Enkamp - Torsk i första UFC men kan kanske komma tillbaka?
Gustafsson. Latifi. Teymur (David). Hermansson.

Det är de namnen vi har i UFC idag som känns vettiga att tala om. Gustafsson är den enda som är nära till titelchans i dagsläget. De andra har iallafall potential att ta sig ganska högt upp om det fortsätter gå bra för dem. Titelhopp vet jag dock inte om de andra tre är. Latifi kanske kan ta sig dit genom att divisionen är tunn, möjligen. Teymur har gjort det riktigt bra än så länge, men lättvikt är också en riktigt djup division. Enkamp har bara gått en match i UFC än så länge så det är svårt att säga något om honom. Han borde gå match snart igen kan jag tycka, eftersom det var i maj senast.
Ali Mohammad, för det första återstår det att se om han kommer ta sig till UFC ens. Stor potential där, men lite för mycket do or die över honom för att det ska hålla i längden. Antingen släcker han motståndet eller så ligger han själv på rygg, finns ingen annan utgång i hans matcher. Underhållande som fan dock. Om han ska fightas med (inte gått match sen slutet av 2016) så hoppas jag han söker sig till Japan igen. Finns trevliga matcher och om det går bra kanske även pengar, i Rizin. Går det bra kan det vara ett spår till UFC dessutom.

Där har du min åsikt. I UFC är det Gustafsson, Latifi, David Teymur och Hermansson som är intressanta just nu. Återstår att se vad Enkamp och Daniel Teymur kan bjuda på, när de börjar gå fler matcher.
När det gäller fighters utanför UFC är Karl Albrektsson ett intressant namn, men han torskade tyvärr senast.
Citera
2018-01-14, 07:11
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Igen alltså. Vore bra om hon vinner mot Kaufman men viktmissar ser inte bra ut i vilket fall. Ska hon nå UFC är det bra att göra ett avtryck i 135. Inte i Catchweight 136.7....

Gick tiden ut men blev förlust. Hade en vild tvååring att passa samtidigt så jag var inte superfokuserad på matchen, men hon var ett nummer för litet (trots viktmiss, höhö) hela matchen igenom.
Citera
2018-01-14, 07:39
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337

Där har du min åsikt. I UFC är det Gustafsson, Latifi, David Teymur och Hermansson som är intressanta just nu. Återstår att se vad Enkamp och Daniel Teymur kan bjuda på, när de börjar gå fler matcher.
När det gäller fighters utanför UFC är Karl Albrektsson ett intressant namn, men han torskade tyvärr senast.

Enkamp ska försöka få match i mars/april. Har jobbat mycket på UFC Performance Institue med att bli större, han ämnar ju att stanna i Welter men man såg ju mot Taleb att han i UFC såg liten ut för viktklassen. Är just nu i Thailand och jobbar på. Ska bli sjukt kul att följa hans karriär, gillar hans stil.
Citera
2018-01-14, 12:32
Medlem
Har Hermansson rn verklig chans på en UFC titel?
Citera
2018-01-14, 15:59
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:

Han är 29 vilket inte är någon ålder. Vem vet hur mycket han kan utvecklas.
Citera
2018-01-14, 16:19
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Inte i dagsläget. Men som jag skrev har han potential att komma någon vart. Tycker han är lite liten för mellanvikt, ett drop till weltervikt kanske ligger i framtiden.

Att tala om chans på UFC-titel är ganska stora saker. Som jag skrev (det var åtminstone min utgångspunkt) så är det bara Gustafsson som är i den diskussionen just nu, och så har det varit ganska länge. De andra har chans att nå eller stanna någonstans kring toppen iallafall. Det är stort för fighters från ett såpass litet land som Sverige, trots allt.
Citera
2018-02-19, 19:56
Medlem
Hunden007s avatar
bara jag som har svårt att betala med mitt kort på Cage warrior i Göteborg?
Citera
2018-03-10, 15:14
Medlem
Enkamp möter ju danny roberts nästa helg i ufc.

https://www.mmanytt.se/svenska-fighters/oliver-enkamp/allt-du-behover-veta-infor-ufc-london-med-oliver-enkamp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in