2016-11-03, 16:58
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Tror de medvetet har låst titelbilden för fjädervikten då Tom Duquesnoy i dagsläget håller två bälten. Men visst, BAMMA bältet ligger nog riktigt nära vid två raka vinster här. Däremot är ju frågan hur långt det är kvar till en eventuellt UFC comeback då också, han kommer ju faktiskt ha hela fyra vinster efter UFC om han gör det han ska. Jag hade gärna sett han möta en annan UFC veteran som t.ex Paul Redmond eller Mike Wilkinson först däremot.
Han som håller två bälten är väl mer av en bantamviktare? En rematch mot Wilikinson vore kul med, förutsatt att det inte slutar som senast.

Max Nunes vann förövrigt i Ryssland för någon vecka sen. Fortfarande LHW, tror jag. Lite halvmäktigt motstånd men också första matchen på ett år ungefär. Doctor stoppage, medelst knän.
Citera
2016-11-03, 17:07
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Han som håller två bälten är väl mer av en bantamviktare? En rematch mot Wilikinson vore kul med, förutsatt att det inte slutar som senast.

Max Nunes vann förövrigt i Ryssland för någon vecka sen. Fortfarande LHW, tror jag. Lite halvmäktigt motstånd men också första matchen på ett år ungefär. Doctor stoppage, medelst knän.
Stämmer. Är riktigt förvånad över att han inte är signad av UFC än, BW är ju jävligt tunn också. Tror han däremot skulle få det tufft mot t.ex Bäckström och han är antagligen en av de fighters som säljer bäst i BAMMA i dagsläget. Så förstår att de "undviker" matchningar åt det hållet.

Yep, tycker faktiskt han borde satsa på LHW. Bättre att han lägger på sig lite än cuttar sjuka mängder för MW särskilt med tanke på hur tunn LHW är jämfört med MW.
Citera
2016-11-03, 17:12
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Stämmer. Är riktigt förvånad över att han inte är signad av UFC än, BW är ju jävligt tunn också. Tror han däremot skulle få det tufft mot t.ex Bäckström och han är antagligen en av de fighters som säljer bäst i BAMMA i dagsläget. Så förstår att de "undviker" matchningar åt det hållet.

Yep, tycker faktiskt han borde satsa på LHW. Bättre att han lägger på sig lite än cuttar sjuka mängder för MW särskilt med tanke på hur tunn LHW är jämfört med MW.
Ja, lite så jag tänkte. Så länge den mindre mannen är champ där känns det som om flera av de nyare (ex-UFC)tillskotten borde vara favoriter mot honom. Bäckström, Wilkinson, Redmond osv.

Bara sett slutsekvenserna av Nunes match men jag tycker han såg stor ut jämfört med tidigare.
Citera
2016-11-04, 16:57
Medlem
Dirty.s avatar
http://mmanytt.se/svenska-fighters/zebaztian-kadestam/topp-10-svenska-mma-fighters-med-potential-att-bli-the-big-thing/

Helt ok läsning från svensk MMA-media, kul att de faktiskt lyckas slita lite fokus från McGoat och co för engångsskull. Har väldigt svårt att hitta en röd tråd bland rankingen och håller inte riktigt med på det stora hela men kul att de faktiskt skriver om något inhemskt.
Citera
2016-11-04, 18:34
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
http://mmanytt.se/svenska-fighters/zebaztian-kadestam/topp-10-svenska-mma-fighters-med-potential-att-bli-the-big-thing/

Helt ok läsning från svensk MMA-media, kul att de faktiskt lyckas slita lite fokus från McGoat och co för engångsskull. Har väldigt svårt att hitta en röd tråd bland rankingen och håller inte riktigt med på det stora hela men kul att de faktiskt skriver om något inhemskt.
Håller med om att rankingordningen är lite konstig. Och som du säger brist på röd tråd. Jag trodde listan enbart skulle innehålla namn som inte tagit sig till UFC än.. Tills David Teymur's också dök upp. Om det isåfall istället gäller fighters som ännu inte etablerat sig som ett stadigt namn i UFC skulle lika gärna Niklas Bäckström och Jack Hermansson vara med och peta två av de befintliga.

Max Nunes och Yosef Ali Mohammad (trots förlust senast) skulle kunna ta sig in där enbart pga bra utgångsläge eftersom de fightas i raltivt tunna divisioner osv.

Kul lista ändå. Svensk MMA-media borde lära sig lite av mmaviking.com, som enbart skriver om nordiska fighters och galor. Men, det ligger kanske mer pengar i att översätta artiklar från de stora MMA-sidorna på löpande band istället.
Citera
2016-11-04, 19:10
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Håller med om att rankingordningen är lite konstig. Och som du säger brist på röd tråd. Jag trodde listan enbart skulle innehålla namn som inte tagit sig till UFC än.. Tills David Teymur's också dök upp. Om det isåfall istället gäller fighters som ännu inte etablerat sig som ett stadigt namn i UFC skulle lika gärna Niklas Bäckström och Jack Hermansson vara med och peta två av de befintliga.

Max Nunes och Yosef Ali Mohammad (trots förlust senast) skulle kunna ta sig in där enbart pga bra utgångsläge eftersom de fightas i raltivt tunna divisioner osv.

Kul lista ändå. Svensk MMA-media borde lära sig lite av mmaviking.com, som enbart skriver om nordiska fighters och galor. Men, det ligger kanske mer pengar i att översätta artiklar från de stora MMA-sidorna på löpande band istället.
Helt sjukt hur lika vi resonerade angående det här. Du träffar verkligen av exakt hur jag resonerade baserat på mitt väldigt vaga inlägg

Ja, tyvärr är det så. Det är pengar som styr vilket gör att vinna enkla klick på nyheter angående McGregor och Ronda Rousey från någon presskonferens istället för riktiga nyheter om svenska fighters som ingen känner till.
Citera
2016-11-04, 19:17
Medlem
Mma nytt släppte denna veckan angående top 10 prospects in till de större scenerna. finns ett par intressanta namn är skrivit det innan vilka det finns värde att ha koll på.

mycket snack om Bäckström och jag tror han har gjort sitt, tror aldrig han kommer tillbaka till de större orginisationerna.
Citera
2016-11-04, 19:39
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
mycket snack om Bäckström och jag tror han har gjort sitt, tror aldrig han kommer tillbaka till de större orginisationerna.
Utveckla gärna hur du resonerar här. Knappast så att han skämde ut sig i UFC, 1-2 varav båda förlusterna lämnade många frågetecken, faktumet är ju att han borde varit 1-1-1 (En draw) t.om. 2-0 utanför UFC mot mindre imponerande motstånd däremot. Och hans fysiska förutsättningar och ålder är det knappast något fel på.
Senast redigerad av Dirty. 2016-11-04 kl. 20:03.
Citera
2016-11-06, 20:01
Medlem
Citat:
Utveckla gärna hur du resonerar här. Knappast så att han skämde ut sig i UFC, 1-2 varav båda förlusterna lämnade många frågetecken, faktumet är ju att han borde varit 1-1-1 (En draw) t.om. 2-0 utanför UFC mot mindre imponerande motstånd däremot. Och hans fysiska förutsättningar och ålder är det knappast något fel på.

hmm anser ju inte att han gjorde något dålig i ufc, att båda förlusterna lämna frågetecken kan jag inte hålla med om men det är vad det är.

precis som du nämner har han 2 vinster utanför ufc och saken är den är ju att han inte är speciellt aktiv och vad jag vet är han skadefri thats it. finns andra svenskar jag personligen ser mer som prospects att hamna på de större scenerna före honom.
Citera
2016-11-07, 22:55
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
hmm anser ju inte att han gjorde något dålig i ufc, att båda förlusterna lämna frågetecken kan jag inte hålla med om men det är vad det är.

precis som du nämner har han 2 vinster utanför ufc och saken är den är ju att han inte är speciellt aktiv och vad jag vet är han skadefri thats it. finns andra svenskar jag personligen ser mer som prospects att hamna på de större scenerna före honom.
Vilka andra svenskar ser du hamna på de större scenerna före honom?

Sen upplever jag det som att folk duckar honom snarare än att han själv inte är aktiv. Vi snackade ju tidigare i den här tråden om att det varken ligger i BAMMA's intresse som organisation eller Tom Duquesnoys intresse att ta en match mot Bäckström t.ex. Han har även callat ut Wilkinson som tagit andra matcher istället osv.

Han har ju även 2 matcher bokade innan året är slut.
Citera
2016-11-07, 23:45
Medlem
Mx_1337s avatar
Mycket av Bäckströms delvis inaktiva period sen post-UFC har berott på BAMMA. Event har skjutits upp, sen har det inte funnits motståndare längre osv. Sen har inte de faktorerna som nämndes i inlägget över hjälpt heller liksom.
Citera
2016-11-08, 20:45
Medlem
Citat:
Vilka andra svenskar ser du hamna på de större scenerna före honom?

Sen upplever jag det som att folk duckar honom snarare än att han själv inte är aktiv. Vi snackade ju tidigare i den här tråden om att det varken ligger i BAMMA's intresse som organisation eller Tom Duquesnoys intresse att ta en match mot Bäckström t.ex. Han har även callat ut Wilkinson som tagit andra matcher istället osv.

Han har ju även 2 matcher bokade innan året är slut.

på rak arm skulle jag säga oliver enkamp. 6-0 kanske inte mot de bästa motståndarna men ett cleant record som pro och har en riktigt bra karate bakgrund , rör sig likt wonderboy/mcgregor , han tackade nej till TUF nation pga skada, kört camps med gsp etc, han har en intressant stil helt enkelt. titta till hans matcher !

Det kan möjligtvis stämma att folk duckar bäckström men jag ser det som att han har en del att jobba på ståendes innan han blir aktuell igen i de större orginisationerna. på backen såg han bra ut men ståendes såg det inte lika bra ut.

om infon stämmer om att ufc ska köra gala/galor är i scandnavien under 2017 så tror jag helt enkelt att bäckström ligger som puck tvåa som bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in