2016-10-10, 16:22
Medlem
Mx_1337s avatar
Angående sånt som inte rör "vem är aktuell för UFC härnäst":

Kul för Papy att få ta en seger, när han varit borta i typ 3 år.

Svenska mma-media har ju dessutom skrivit i flera år att "snart är Bielkheden tillbaka i UFC" har aldrig trott det, finner ingen mening med det nu heller men nu har han 6 raka och har börjat avsluta också. Alldeles för gammal för att ges chansen tycker man, men man vet aldrig, särskilt inte om de ska dra till med en gala i Sverige eller Finland på sikt. Då finns det kanske en del namn som kan vara aktuella ändå, och förhoppningsvis såna som är större framtidshopp än "Buster".
Citera
2016-10-11, 19:33
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Angående sånt som inte rör "vem är aktuell för UFC härnäst":

Kul för Papy att få ta en seger, när han varit borta i typ 3 år.

Svenska mma-media har ju dessutom skrivit i flera år att "snart är Bielkheden tillbaka i UFC" har aldrig trott det, finner ingen mening med det nu heller men nu har han 6 raka och har börjat avsluta också. Alldeles för gammal för att ges chansen tycker man, men man vet aldrig, särskilt inte om de ska dra till med en gala i Sverige eller Finland på sikt. Då finns det kanske en del namn som kan vara aktuella ändå, och förhoppningsvis såna som är större framtidshopp än "Buster".
Papy vs Bielkheden känns som en bra matchning. Jag har ju sågat båda och tycker ingen av de ska till UFC, jag tycker inte UFC ska signa fighters som är 35+ utan meriter som i princip slänger in de i top15-20 direkt. Bielkheden är inte i närheten av det trots att han plockat hem lite vinster.
Citera
2016-10-12, 00:33
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Papy vs Bielkheden känns som en bra matchning. Jag har ju sågat båda och tycker ingen av de ska till UFC, jag tycker inte UFC ska signa fighters som är 35+ utan meriter som i princip slänger in de i top15-20 direkt. Bielkheden är inte i närheten av det trots att han plockat hem lite vinster.
Den matchningen kommer nog härnäst. Om Abedi droppar till WW dvs.

Kul att Sy vann på Superior. Brutalt och bra som det brukar. Synd att han blev knockad på Allstars-galan i somras bara. Med två förluster på hans record dröjer det nog en stund (och ett antal vinster) innan han kan komma iväg någonstans antar jag. Inte lastgammal än däremot (?) Några år kvar till 30 iallafall antar jag.
Citera
2016-10-14, 17:57
Medlem
Smerchs avatar
Vem var det han Papy ville möta? Nån som snackat skit om honom?
Citera
2016-10-14, 17:58
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vem var det han Papy ville möta? Nån som snackat skit om honom?
Bielkheden, som sagt.
Citera
2016-10-14, 18:07
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Bielkheden, som sagt.

Ah okej, misstänkte det, men såg inte att det nämnts. Tyckte nog Papy såg hetare ut på den galan...

Vad kan jycken ha för chans i sin fight och vad skulle en vinst innebära för hans ranking? Han snackar själv om att det skulle räcka med kanske tre vinster till för en titelchans... Är det klokt att möta en kille från en annan organisation i det läget?
Citera
2016-10-14, 18:15
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ah okej, misstänkte det, men såg inte att det nämnts. Tyckte nog Papy såg hetare ut på den galan...

Vad kan jycken ha för chans i sin fight och vad skulle en vinst innebära för hans ranking? Han snackar själv om att det skulle räcka med kanske tre vinster till för en titelchans... Är det klokt att möta en kille från en annan organisation i det läget?
Jycken står som favorit givetvis. Logiken i att ta en match mot en UFC-debutant när han själv står på 4 raka segrar är väl däremot ganska tunn. Därför är det såklart också ganska risky, en seger här påverkar inte rankingen nämnvärt, high risk/low reward.
Vid vinst här måste nästa motståndare vara top 15 åtminstone. Droppar inga namn på rak arm men någon av liknande dignitet som typ Thales Leites, skulle väl jag säga hade varit rimligt isåfall.
Citera
2016-10-16, 02:23
Medlem
Mouses avatar
Hade velat se Svensson vs Clist i afton. Ingen som vet om det är möjligt? Kanske lite sent ute nu också..
Citera
2016-11-02, 15:00
Medlem
Mx_1337s avatar
Battle of Botnia 2016.

http://www.mmaviking.com/yosef-ali-mohammad-headed-to-battle-of-botnia-2016/
Yosef Ali Mohammad möter Vladimir Shermanov. En som Mohammad verkligen SKA vinna. Shermanov är 39 år, har ett record på 13-12 och blev knockad av Alexander Gustafsson (i LHW) 2009.

Tror att det är första matchen som presenteras för kortet, det ska gå 10 december i Umeå.

Några andra tänkbara? Andreas Ståhl såklart. Vet inte om Niklas Bäckström är skadad eller varför han inte gjort sin BAMMA-debut än? Han borde vara given på ett sånt här kort annars. Men är han skadad är han skadad och annars kanske han är uppbunden till BAMMA i vilket fall..
Citera
2016-11-03, 12:39
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Battle of Botnia 2016.

http://www.mmaviking.com/yosef-ali-mohammad-headed-to-battle-of-botnia-2016/
Yosef Ali Mohammad möter Vladimir Shermanov. En som Mohammad verkligen SKA vinna. Shermanov är 39 år, har ett record på 13-12 och blev knockad av Alexander Gustafsson (i LHW) 2009.

Tror att det är första matchen som presenteras för kortet, det ska gå 10 december i Umeå.

Några andra tänkbara? Andreas Ståhl såklart. Vet inte om Niklas Bäckström är skadad eller varför han inte gjort sin BAMMA-debut än? Han borde vara given på ett sånt här kort annars. Men är han skadad är han skadad och annars kanske han är uppbunden till BAMMA i vilket fall..
Kul med ett kort uppehåll för Yosef, Battle of Botnia fortsätter att överraska till det positiva. Helt ok matchning med tanke på att han kommer från en förlust också.

Ståhl är nog den tänkte headlinern, de söker antagligen motståndare till han i dagsläget. Kan nog bli något liknande motstånd som Yosef fick, dvs en veteran han verkligen ska slå.

Angående Bäckström så har han inte bara en match bokad utan två(!) innan året är slut.
http://www.mmaviking.com/backstrom-versus-salovaara-set-for-cage-37/ http://www.mmaviking.com/nicklas-backstrom-set-for-bamma-debut-in-december/

Så vi kan nog stryka han från Battle of Botnia. Känns lite risky med två matcher i featherweight så nära in på varandra. Vet att han själv sagt att weightcutten var sjukt mycket svårare senast han tog två matcher så nära varandra. Annars är det ju så klart sjukt kul att han håller sig aktiv, och BAMMA/Bellator galan kan nog få en hel del ögon på sig.
Citera
2016-11-03, 15:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Angående Bäckström så har han inte bara en match bokad utan två(!) innan året är slut.
http://www.mmaviking.com/backstrom-versus-salovaara-set-for-cage-37/ http://www.mmaviking.com/nicklas-backstrom-set-for-bamma-debut-in-december/

Så vi kan nog stryka han från Battle of Botnia. Känns lite risky med två matcher i featherweight så nära in på varandra. Vet att han själv sagt att weightcutten var sjukt mycket svårare senast han tog två matcher så nära varandra. Annars är det ju så klart sjukt kul att han håller sig aktiv, och BAMMA/Bellator galan kan nog få en hel del ögon på sig.
Aha, missat helt. Senast jag undersökte saken var det stendött. Trodde inte så mycket hänt sen dess..

Ja, hade nog varit bättre om den ena (Cage 37-matchen får väl klassas som "mindre") hade varit i lättvikt istället. Men det funkar förhoppningsvis. Vid eventuell vinst i båda kanske en återkomst till UFC hägrar, om inte tror jag fortfarande inte att ett BAMMA-bälte ligger så långt borta om de verkligen börjar matcha honom i den organisationen nu.
Citera
2016-11-03, 16:10
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Aha, missat helt. Senast jag undersökte saken var det stendött. Trodde inte så mycket hänt sen dess..

Ja, hade nog varit bättre om den ena (Cage 37-matchen får väl klassas som "mindre") hade varit i lättvikt istället. Men det funkar förhoppningsvis. Vid eventuell vinst i båda kanske en återkomst till UFC hägrar, om inte tror jag fortfarande inte att ett BAMMA-bälte ligger så långt borta om de verkligen börjar matcha honom i den organisationen nu.
Tror de medvetet har låst titelbilden för fjädervikten då Tom Duquesnoy i dagsläget håller två bälten. Men visst, BAMMA bältet ligger nog riktigt nära vid två raka vinster här. Däremot är ju frågan hur långt det är kvar till en eventuellt UFC comeback då också, han kommer ju faktiskt ha hela fyra vinster efter UFC om han gör det han ska. Jag hade gärna sett han möta en annan UFC veteran som t.ex Paul Redmond eller Mike Wilkinson först däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in