2016-11-08, 22:19
  #217
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
på rak arm skulle jag säga oliver enkamp. 6-0 kanske inte mot de bästa motståndarna men ett cleant record som pro och har en riktigt bra karate bakgrund , rör sig likt wonderboy/mcgregor , han tackade nej till TUF nation pga skada, kört camps med gsp etc, han har en intressant stil helt enkelt. titta till hans matcher !

Det kan möjligtvis stämma att folk duckar bäckström men jag ser det som att han har en del att jobba på ståendes innan han blir aktuell igen i de större orginisationerna. på backen såg han bra ut men ståendes såg det inte lika bra ut.

om infon stämmer om att ufc ska köra gala/galor är i scandnavien under 2017 så tror jag helt enkelt att bäckström ligger som puck tvåa som bäst.
Jag har koll på Enkamp, men håller inte riktigt med om att han är närmare UFC än Bäckström. Ett ganska paddat 6-0 record där jag inte tycker han imponerat speciellt mycket. Ska man jämföra med Bäckström pre-UFC så blev Bäckström signad med ett betydligt bättre 7-0 record som en ersättare.

TUF-nations var ju ett riktigt lågvattenmärke också, i princip alla har redan blivit cuttade. Egentligen bara Teymur och Hall som lyckas tror jag. Enkamp har dessutom gått sina två senaste i WW också verkar det som, undrar om tanken är att bygga om mot WW? De kan ju ta några matcher innan han kommer in i det på riktigt.

Sen lät det som det var ett antal fighters före Bäckström enligt dig? Några andra? Jonathan Westin är väl där uppe också. Daniel Teymur så klart också pga namnet. Men jag tror Bäckström är närmast i dagsläget faktiskt. Garanterat top3 iaf.
Citera
2016-11-09, 01:16
  #218
Medlem
Mx_1337s avatar
http://www.mmaviking.com/djursaa-meets-westin-at-battle-of-botnia-2016/
Citat:
Ursprungligen postat av mmaviking.com
A true veteran of Nordic MMA Morten Djursaa (14-5) will meet 26-year-old Swede Jonatan Westin (9-2-0) at Battle of Botnia 2016 on December 10 in Umeå, Sweden.
Citera
2016-11-11, 19:53
  #219
Medlem
Mx_1337s avatar
En sak jag kan störa mig lite på ibland är inaktivitet även bland svenskar i UFC. Vi har ju två bokade vad jag vet (Jycken och Hermansson) samt några som är skadade, varit borta med tidigare skador länge eller medicinska avstängningar..
Men sen finns det alltid en eller ett par som helt enkelt inte bokas.. Rostern börjar väl bli så stor att de inte ens kan erbjuda folk 3 matcher på år längre, om man inte gör väsen av sig och visar att man vill ha det.

Min poäng: Vart fan är David Teymur? Snubben han knockade i sin senaste match, Jason Novelli, gick match förra helgen.
Tidigare exempel på samma fenomen från i år; Jycken vann mot McLellan, stoppade honom i maj. McLellan gick sin nästa match i Augusti, men Jycken kommer inte tillbaka fören nu i november.

Kan vara saker man missar, men det känns ändå som ett mönster, ganska trist sådant.
Citera
2016-11-11, 21:29
  #220
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
En sak jag kan störa mig lite på ibland är inaktivitet även bland svenskar i UFC. Vi har ju två bokade vad jag vet (Jycken och Hermansson) samt några som är skadade, varit borta med tidigare skador länge eller medicinska avstängningar..
Men sen finns det alltid en eller ett par som helt enkelt inte bokas.. Rostern börjar väl bli så stor att de inte ens kan erbjuda folk 3 matcher på år längre, om man inte gör väsen av sig och visar att man vill ha det.

Min poäng: Vart fan är David Teymur? Snubben han knockade i sin senaste match, Jason Novelli, gick match förra helgen.
Tidigare exempel på samma fenomen från i år; Jycken vann mot McLellan, stoppade honom i maj. McLellan gick sin nästa match i Augusti, men Jycken kommer inte tillbaka fören nu i november.

Kan vara saker man missar, men det känns ändå som ett mönster, ganska trist sådant.


Håller med, verkar vara ett tema hos svenska fighters, Hermansson är en frisk fläkt på det sättet.
Citera
2016-11-12, 21:57
  #221
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
En sak jag kan störa mig lite på ibland är inaktivitet även bland svenskar i UFC. Vi har ju två bokade vad jag vet (Jycken och Hermansson) samt några som är skadade, varit borta med tidigare skador länge eller medicinska avstängningar..
Men sen finns det alltid en eller ett par som helt enkelt inte bokas.. Rostern börjar väl bli så stor att de inte ens kan erbjuda folk 3 matcher på år längre, om man inte gör väsen av sig och visar att man vill ha det.

Min poäng: Vart fan är David Teymur? Snubben han knockade i sin senaste match, Jason Novelli, gick match förra helgen.
Tidigare exempel på samma fenomen från i år; Jycken vann mot McLellan, stoppade honom i maj. McLellan gick sin nästa match i Augusti, men Jycken kommer inte tillbaka fören nu i november.

Kan vara saker man missar, men det känns ändå som ett mönster, ganska trist sådant.
Sant. Fattar inte varför vi inte haft en Sverige gala än heller, nu känns det helt plötsligt mycket svårare att genomföra det då Latifi blivit tok-knockad och Alex är skadad. Jag förespråkade en sverige gala utan Alex tidigare, med Latifi som headliner mot typ Shogun, Lil Nog eller någon annan veteran med ett stort namn. Cedenblad som co-main och fyll upp med lite andra svenska fighters och Globen/Malmö Arena är utsålt direkt. UFC verkar inte ha fattat att svensk MMA i dagsläget rentav står eller faller med Gustafsson och istället för att säkra marknaden genom fler fighters ger de Latifi en sjukt tuff matchning där han bli tok-knockad och Cedenblad får fortsätta stompa cans utomlands, ska han stompa cans kan han väl göra det inför hemma publiken istället?

Angående BoB så är ju Daniel Teymur bokad där också, ytterligare en bra matchning. Tycker verkligen BoB levererar återigen, trots att varken Bäckström eller Ståhl verkar vara tillgängliga så lyckas de slänga ihop med en skön mix med etablerade namn på den svenska scenen med bra framtidsutsikter och mindre lokala fighters.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2016-11-12 kl. 22:00.
Citera
2016-11-12, 22:36
  #222
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Sant. Fattar inte varför vi inte haft en Sverige gala än heller, nu känns det helt plötsligt mycket svårare att genomföra det då Latifi blivit tok-knockad och Alex är skadad. Jag förespråkade en sverige gala utan Alex tidigare, med Latifi som headliner mot typ Shogun, Lil Nog eller någon annan veteran med ett stort namn. Cedenblad som co-main och fyll upp med lite andra svenska fighters och Globen/Malmö Arena är utsålt direkt. UFC verkar inte ha fattat att svensk MMA i dagsläget rentav står eller faller med Gustafsson och istället för att säkra marknaden genom fler fighters ger de Latifi en sjukt tuff matchning där han bli tok-knockad och Cedenblad får fortsätta stompa cans utomlands, ska han stompa cans kan han väl göra det inför hemma publiken istället?
De sa ju att de skulle ha en i Sverige 2016. Sen hette det att den skulle vara antingen i Sverige eller i Finland. Det blev visste inget av något av det..
MMA säljer bra här, alla 4 galorna har varit slutsålda trots lite mjäkiga kort på både andra och tredje.
Marknaden i Skandinavien skulle nog tillåta ett par besök per år. Stockholm (AG, Ilir, Jycken osv), Malmö/Köpenhamn (samma uppsättning + danskar och Länsberg), Helsingfors (Makwan) eller varför inte Reykjavik (Nelson).
Detta i en mix där även lite andra stora och/eller europeiska namn finns på kortet. Första galan i Sverige var ett perfekt exempel på bra mix för ett Fight Night-kort.
Citera
2016-11-23, 15:04
  #223
Medlem
Mx_1337s avatar
http://www.kimura.se/niklas-backstrom-gar-titelmatch-i-bamma/
https://www.instagram.com/p/BNJkw2sAMYm/

Bäckström har fått en ny motståndare till BAMMA 27. Han ska möta Ronnie Mann och det är titelmatch om det vakanta 145-bältet.

Kul! Känns som ett svårare motstånd än Brian Moore som han var bokad mot innan. Men titelmatch direkt är såklart strålande.

Han ska fortfarande gå matchen i Finland tre veckor innan BAMMA 27 verkar det som!
Citera
2016-11-23, 21:43
  #224
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
http://www.kimura.se/niklas-backstrom-gar-titelmatch-i-bamma/
https://www.instagram.com/p/BNJkw2sAMYm/

Bäckström har fått en ny motståndare till BAMMA 27. Han ska möta Ronnie Mann och det är titelmatch om det vakanta 145-bältet.

Kul! Känns som ett svårare motstånd än Brian Moore som han var bokad mot innan. Men titelmatch direkt är såklart strålande.

Han ska fortfarande gå matchen i Finland tre veckor innan BAMMA 27 verkar det som!
Kul att han får titelmatch direkt, känns som han borde få tillbaka kontraktet direkt om han vinner båda matcherna. Lite orolig över det korta uppehållet däremot, hört att weightcutten ska vara sjukt mycket värre när man gör det så ofta. Mycket hänger på första matchen, blir det ett krig blir det nog jävligt tufft i den andra oavsett vinst eller förlust.
Citera
2016-11-30, 08:35
  #225
Medlem
Dirty.s avatar
Låter som att Bäckström inte kommer att få gå titel matchen i BAMMA då han bröt handen mot Salovaara. Blev lite som jag sa tidigare, trots att han vann så gick det ju lite åt helvete ändå.
Citera
2016-11-30, 14:14
  #226
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Låter som att Bäckström inte kommer att få gå titel matchen i BAMMA då han bröt handen mot Salovaara. Blev lite som jag sa tidigare, trots att han vann så gick det ju lite åt helvete ändå.

Ibland har han lite övertro på sig själv den gode bäckström.
Citera
2016-11-30, 17:39
  #227
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Låter som att Bäckström inte kommer att få gå titel matchen i BAMMA då han bröt handen mot Salovaara. Blev lite som jag sa tidigare, trots att han vann så gick det ju lite åt helvete ändå.
Ja, riktigt trist. Bra att kunna vinna en klar domslut-seger efter en sån skada, redan i första ronden (?), men trist att det blev på bekostnad av en titelmatch i BAMMA. Särskilt när inte Cage-titeln var på spel här heller.. Tyngsta galan i BAMMA's historia då den är i Bellator's regi (co-promotion) också.

Att inte Bäckström gjort debut i BAMMA än, när han signade redan i april, är delvis p.g.a. BAMMA (inställda/uppskjutna galor, inga motståndare) men nu när han får match, som dessutom blir uppgraderad när han får ersätta i titelmatch, så blir det lite surt att det brinner inne bara för att han inte kunde tacka nej till en annan match i Finland..

Nåja, får hoppas att det läker fort och bra. Och att nästa match faktiskt blir i BAMMA (eller högre).

Trivia: Det är nog inte samma hand som han bröt när han skulle ha mött Conor McGregor i Cage Warriors.
Citera
2016-12-10, 19:21
  #228
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Någon som kollar på battle of bothnia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in