Citat:
Jag har koll på Enkamp, men håller inte riktigt med om att han är närmare UFC än Bäckström. Ett ganska paddat 6-0 record där jag inte tycker han imponerat speciellt mycket. Ska man jämföra med Bäckström pre-UFC så blev Bäckström signad med ett betydligt bättre 7-0 record som en ersättare.på rak arm skulle jag säga oliver enkamp. 6-0 kanske inte mot de bästa motståndarna men ett cleant record som pro och har en riktigt bra karate bakgrund , rör sig likt wonderboy/mcgregor , han tackade nej till TUF nation pga skada, kört camps med gsp etc, han har en intressant stil helt enkelt. titta till hans matcher !
Det kan möjligtvis stämma att folk duckar bäckström men jag ser det som att han har en del att jobba på ståendes innan han blir aktuell igen i de större orginisationerna. på backen såg han bra ut men ståendes såg det inte lika bra ut.
om infon stämmer om att ufc ska köra gala/galor är i scandnavien under 2017 så tror jag helt enkelt att bäckström ligger som puck tvåa som bäst.
Det kan möjligtvis stämma att folk duckar bäckström men jag ser det som att han har en del att jobba på ståendes innan han blir aktuell igen i de större orginisationerna. på backen såg han bra ut men ståendes såg det inte lika bra ut.
om infon stämmer om att ufc ska köra gala/galor är i scandnavien under 2017 så tror jag helt enkelt att bäckström ligger som puck tvåa som bäst.
TUF-nations var ju ett riktigt lågvattenmärke också, i princip alla har redan blivit cuttade. Egentligen bara Teymur och Hall som lyckas tror jag. Enkamp har dessutom gått sina två senaste i WW också verkar det som, undrar om tanken är att bygga om mot WW? De kan ju ta några matcher innan han kommer in i det på riktigt.
Sen lät det som det var ett antal fighters före Bäckström enligt dig? Några andra? Jonathan Westin är väl där uppe också. Daniel Teymur så klart också pga namnet. Men jag tror Bäckström är närmast i dagsläget faktiskt. Garanterat top3 iaf.