Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 20:32
  #325
Medlem
Daniel Teymur har fått sin nästa UFC-match bokad. Nu står det klart att svensken återvänder till sin rätta viktklass, fjädervikt, och möter Julio Arce på UFC Fight Night 131.

Utica Observer Dispatch var först med att rapportera om matchningen.

Teymur (6-1 MMA, 0-1 UFC) gjorde sin UFC-debut i juli förra året med sex raka vinster bakom sig, som alla hade säkrats via avslut. På kort varsel hoppade Allstars-fightern in som ersättare i en tyngre viktklass och mötte skotten Danny Henry. Teymur inledde starkt men bröt handen i den första ronden och förlorade i slutändan via enhälligt domslut, efter tre ronders krig som gav bägge två varsin ”Fight of the Night”-bonus.

Arce (14-2 MMA, 1-0 UFC) lyckades själv få till en framgångsrik debut, efter att ha säkrat ett kontrakt via talangscout-serien Dana White’s Tuesday Night Contender Series. Det var på UFC 220 i januari som han tog sig an Dan Ige och säkrade segern via enhälligt domslut.

Källa: https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/...-pa-ufc-utica/
Citera
2018-04-18, 23:18
  #326
Medlem
Mx_1337s avatar
Snart dags för Cage Warriors 93 i Göteborg (28/4). Känns som om det är väldigt klent med svenskar på kortet dock. Alla svenska fighters som inte är bundna till någon annan organisation borde väl ha velat gå match där kan man tycka...
Citera
2018-04-19, 14:32
  #327
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Snart dags för Cage Warriors 93 i Göteborg (28/4). Känns som om det är väldigt klent med svenskar på kortet dock. Alla svenska fighters som inte är bundna till någon annan organisation borde väl ha velat gå match där kan man tycka...

Superior Challenge äger rum tre veckor före. Känns som att de större namnen hellre siktar på Superior. Personligen skulle jag valt CW, de arrangerar mer galor och att få in en fot där skulle leda till fler matcher, vilket annars verkar vara svårt för många svenska fighters.
Citera
2018-04-19, 17:56
  #328
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Superior Challenge äger rum tre veckor före. Känns som att de större namnen hellre siktar på Superior. Personligen skulle jag valt CW, de arrangerar mer galor och att få in en fot där skulle leda till fler matcher, vilket annars verkar vara svårt för många svenska fighters.
Ja, rent allmänt tycker jag många svenska fighters går väldigt lite matcher. Som du säger verkar många bara gå på Superior/IRFA och liknande. Blir allt för få matcher dock. Är man ny och vill uppåt skulle det ju gälla att ta alla matcher man kan, alla på svensk mark för det första med sen alla tänkbara i närområdet också.
Citera
2018-04-20, 20:50
  #329
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Ja, rent allmänt tycker jag många svenska fighters går väldigt lite matcher. Som du säger verkar många bara gå på Superior/IRFA och liknande. Blir allt för få matcher dock. Är man ny och vill uppåt skulle det ju gälla att ta alla matcher man kan, alla på svensk mark för det första med sen alla tänkbara i närområdet också.

Är de inte under kontrakt av SS (!) likt UFC, Bellator? Eller kan de hoppa till CW hur de vill?
Citera
2018-04-20, 21:09
  #330
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Är de inte under kontrakt av SS (!) likt UFC, Bellator? Eller kan de hoppa till CW hur de vill?
Nja det undrar jag ju. Andra regler på den mindre scenen, folk går match lite här och var. Kolla bara på folks records före (eller efter) de varit i UFC/Bellator, var och varannan fight är i en ny organisation.
Citera
2018-04-20, 23:06
  #331
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Är de inte under kontrakt av SS (!) likt UFC, Bellator? Eller kan de hoppa till CW hur de vill?

Tror inte att Superior kör med exklusiva kontrakt. Flera av deras fighter går ju på andra galor. Sen finns det ju vissa svenskar som bara går på Superior som typ Simon Sköld. De som bara går på Superior tror jag lagt ner satsningen på mma och bara tävlar som en sidogrej.
Citera
2018-04-21, 03:22
  #332
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Nja det undrar jag ju. Andra regler på den mindre scenen, folk går match lite här och var. Kolla bara på folks records före (eller efter) de varit i UFC/Bellator, var och varannan fight är i en ny organisation.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tror inte att Superior kör med exklusiva kontrakt. Flera av deras fighter går ju på andra galor. Sen finns det ju vissa svenskar som bara går på Superior som typ Simon Sköld. De som bara går på Superior tror jag lagt ner satsningen på mma och bara tävlar som en sidogrej.

Ni har sannolikt rätt. På tal om Simon så talar han ju om UFC.
Citera
2018-04-21, 14:31
  #333
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
På tal om Simon så talar han ju om UFC.

Sett det men jag tycker det är verklighetsfrånvänt snack. Att gå match en gång om året på Superior kommer inte leda till något UFC-kontrakt. Med sitt matchfacit skulle han behöva gå mer matcher och skaffa en bra manager för att det skulle bli aktuellt.

Sen är det förståeligt att han snackar om UFC, alla som tävlar i MMA vill dit men långt ifrån alla kommer komma i närheten.
Citera
2018-04-21, 15:56
  #334
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Sett det men jag tycker det är verklighetsfrånvänt snack. Att gå match en gång om året på Superior kommer inte leda till något UFC-kontrakt. Med sitt matchfacit skulle han behöva gå mer matcher och skaffa en bra manager för att det skulle bli aktuellt.

Sen är det förståeligt att han snackar om UFC, alla som tävlar i MMA vill dit men långt ifrån alla kommer komma i närheten.

Japp, instämmer. Han har ju en snygg vinstsvit just nu men han matchades ju alldeles för tokigt i början.
Citera
2018-05-19, 22:28
  #335
Medlem
Matsu-sans avatar
Trist. Där var den UFC-karriären över för Simon Sköld. Usel taktik och dålig defensiv brottning kostade matchen mot en relativt medioker finne.

Hem och bli toyboy på heltid med Sugarmom Läckberg.


För övrigt är det komiskt att se hur roidad Mcsweeney är på samma gala!
Citera
2018-05-20, 13:27
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Trist. Där var den UFC-karriären över för Simon Sköld. Usel taktik och dålig defensiv brottning kostade matchen mot en relativt medioker finne.

Hem och bli toyboy på heltid med Sugarmom Läckberg.


För övrigt är det komiskt att se hur roidad Mcsweeney är på samma gala!

+1
Citera
mma

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback