Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Vilka andra svenskar ser du hamna på de större scenerna före honom?
Sen upplever jag det som att folk duckar honom snarare än att han själv inte är aktiv. Vi snackade ju tidigare i den här tråden om att det varken ligger i BAMMA's intresse som organisation eller Tom Duquesnoys intresse att ta en match mot Bäckström t.ex. Han har även callat ut Wilkinson som tagit andra matcher istället osv.
Han har ju även 2 matcher bokade innan året är slut.
på rak arm skulle jag säga oliver enkamp. 6-0 kanske inte mot de bästa motståndarna men ett cleant record som pro och har en riktigt bra karate bakgrund , rör sig likt wonderboy/mcgregor , han tackade nej till TUF nation pga skada, kört camps med gsp etc, han har en intressant stil helt enkelt. titta till hans matcher !
Det kan möjligtvis stämma att folk duckar bäckström men jag ser det som att han har en del att jobba på ståendes innan han blir aktuell igen i de större orginisationerna. på backen såg han bra ut men ståendes såg det inte lika bra ut.
om infon stämmer om att ufc ska köra gala/galor är i scandnavien under 2017 så tror jag helt enkelt att bäckström ligger som puck tvåa som bäst.