2026-09-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gripsholmslejonet
Hon hade ju förvisso en röd klänning på ett bröllop också. Det här med att ta fokus från huvudpersonen/personerna på en tillställning verkar vara något hon brinner för.
Det är verkligen helt okej att ha rött på bröllop.
Citera
2026-09-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Det är verkligen helt okej att ha rött på bröllop.

Inte olagligt, men fan så trashigt att klä sig mer iögonfallande än huvudpersonerna på en tillställning.
Citera
2026-09-14, 10:11
Medlem
Citat:
Inte olagligt, men fan så trashigt att klä sig mer iögonfallande än huvudpersonerna på en tillställning.
Det var en rätt basic klänning hon hade och absolut inte uppseendeväckande på något vis.
Citera
2026-09-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Det var en rätt basic klänning hon hade och absolut inte uppseendeväckande på något vis.

Det var inte designen utan färgen som gjorde den iögonfallande. Den var skrikröd.
Citera
2026-09-14, 11:21
Medlem
kaktusplastiks avatar
Bara jag som tycker att detta inte alls känns som Sandras sätt att skriva?

Citat:
Jag ser skrivandet som en sådan bild man hade i fysikboken i skolan av en planet i genomskärning. Olika lager av skorpa, mantel, magma, kärna. För varje omskrivning byggs ett nytt lager ovanpå de andra.
Vissa lager raseras för att ge plats åt nya. Det enda man helt säkert har kvar genom hela resan är den mittersta glödande kärnan.
Allt gör man, för planetens överlevnad.
Citera
2026-09-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Bara jag som tycker att detta inte alls känns som Sandras sätt att skriva?

Hon har börjat använda ai mer och mer, väldigt tydligt om man läst hennes blogg länge.
Citera
2026-09-14, 13:53
Medlem
Citat:
Det var inte designen utan färgen som gjorde den iögonfallande. Den var skrikröd.
Ok, håller verkligen inte med dig om att den var opassande. En helt vanlig klänning i mina ögon. Hon gör många konstigheter, men detta var inte en av dem.
Citera
2026-09-14, 14:14
Medlem
Jag trodde att när hon "flyttade" till Paris att bloggen skulle få nytt liv, men det har snarare varit tvärtom. Jag går knappt in och läser längre, och om jag går in på bloggen orkar jag inte scrolla igenom hela inlägget för det är. så. tråkigt?

Inte ens på instagram orkar jag trycka mig igenom hennes stories. (Det är också alltid samma märkliga gråvita filter på samtliga foton?)

Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det känns bara... dött? Intetsägande?

Det märks också att lägenheten de hyr inte är bra nog för att visas på bild, det är väldigt sällan något som helst innehåll därifrån och det kanske är en bidragande faktor till att det mesta är upprepning? Krog, restaurang, SoHo House, outfitbild utanför porten. och så går det på repeat i all oändlighet.
Citera
2026-09-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Jag trodde att när hon "flyttade" till Paris att bloggen skulle få nytt liv, men det har snarare varit tvärtom. Jag går knappt in och läser längre, och om jag går in på bloggen orkar jag inte scrolla igenom hela inlägget för det är. så. tråkigt?

Inte ens på instagram orkar jag trycka mig igenom hennes stories. (Det är också alltid samma märkliga gråvita filter på samtliga foton?)

Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det känns bara... dött? Intetsägande?

Det märks också att lägenheten de hyr inte är bra nog för att visas på bild, det är väldigt sällan något som helst innehåll därifrån och det kanske är en bidragande faktor till att det mesta är upprepning? Krog, restaurang, SoHo House, outfitbild utanför porten. och så går det på repeat i all oändlighet.

Jag håller helt med. Har blivit så så mycket restauranger och dylikt sedan hon flyttade till Paris. Har ju alltid varit mycket av det men i Sthlm var det ett hemliv vi fick se också.
Citera
2026-09-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag håller helt med. Har blivit så så mycket restauranger och dylikt sedan hon flyttade till Paris. Har ju alltid varit mycket av det men i Sthlm var det ett hemliv vi fick se också.

Det blir liksom så tomt? Om hon kunnat något om mat; kulturen, hantverket... då hade det ju kunnat bli intressant med Paris som arena. Men hon konsumerar ju bara saker. Och har liksom ingen analys eller något att komma med i restaurang-scenen
Citera
2026-09-14, 21:55
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intig

Hon lever ju inte heller ett lika socialt liv i Paris som hon gjorde i Stockholm och New York. Det bidrar säkert också till att det blir mycket samma samma. Det och det lilla inrutade familjelivet.

Men jag gillar när de går på utställningar, då blir jag riktigt sugen på Paris! Även många matställen ser nice ut, det måste jag medge.
Citera
2026-09-15, 04:12
Moderator
cleolinas avatar
Håller med om att bloggen blivit aptrist sedan flytten till Paris, assistent till trots. Absolut inget fel på assistenten i sig men förstår inte riktigt behovet. Det bloggen saknar är inte en person som kan fota saker (och göra praktiska saker som att kolla upp butiker, vad det verkar) utan engagemang i texter och omväxlande inlägg. Den är riktigt slapp och oengagerad nu. (Bortsett från på måndagar.)

Intressant att Petra var kompisen Sandra skulle åkt och sett Lily Allen med. Konstigt att Petra inte åkte själv, hon verkar ju kompetent. Och fattar inte - tog Sandra över hennes hotell nu? De skulle ju bo tillsammans men nu åker Sandra ensam till det ombokade hotellet. Hoppas hon ersatt Petra för hotell- och konsertkostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in