2026-08-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Dagens inlägg handlar alltså om hur hon själv är djupt ärrad av hennes mammas frånvaro under barndomen, samtidigt som Sandra nu själv åker till Paris utan familjen "för att skriva lite". Som att hon inte kunde göra det och samtidigt vara kvar med familjen. Varför i helvete lämnar hon D så ofta när hon själv verkar ha trauma av det?

Det är rätt otroligt faktiskt. Klart hon hade kunnat skriva och samtidigt befinna sig på samma plats som Björn och Didrik. Det finns en enkel lösning: Björn tar huvudansvaret för Didrik de timmar Sandra arbetar. Det finns ju två hus på skärgårdstomten - hon hade ju kunnat vara i det ena huset när hon behöver skriva ifred. Förstår inte varför hon gör det så svårt för sig, och framför allt för sitt barn.
Citera
2026-08-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Tur att mamma Beijer gottgör med ständiga dyra presenter. Tror aldrig Sandra bytt bort det mot kärlek eller närvaro ändå.

Haha, hon gör precis som sin mamma.
Det sista hon sa till D vid bryggan var:
”-Vi ses snart och då får du en present”
Citera
2026-08-19, 05:54
Medlem
DenUnderbareMannens avatar
” Jag och Didrik satte klistermärkes-ögon på så många tavlor vi kunde som ett prank 😆”

Hade blivit GALEN
Citera
2026-08-19, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenUnderbareMannen
” Jag och Didrik satte klistermärkes-ögon på så många tavlor vi kunde som ett prank 😆”

Hade blivit GALEN

Undra hur hon hade reagerat om någon hade gjort så hemma hos henne? D får ju inte ens rita i lägenheten.
Citera
2026-08-19, 08:14
Medlem
Är det inte helt sjukt att som 40+ fira sin födelsedag i flera dagar, när hon inte ens fyller jämnt? Varför ställer vänner och familj upp på detta spektakel, år efter år? Ska hon fortsätta på samma sätt när hon är 60? Tvinga folk att ge henne dyra presenter och godistårta.
Citera
2026-08-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Är det inte helt sjukt att som 40+ fira sin födelsedag i flera dagar, när hon inte ens fyller jämnt? Varför ställer vänner och familj upp på detta spektakel, år efter år? Ska hon fortsätta på samma sätt när hon är 60? Tvinga folk att ge henne dyra presenter och godistårta.

Tänkte precis samma sak igår men orkade inte skriva om det.
Citera
2026-08-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Tänkte precis samma sak igår men orkade inte skriva om det.

Jag skulle inte ens fira så stort och mycket om jag fyllde jämnt 😅 Men sen är jag å andra sidan sån som är rätt ointresserad av födelsedagar generellt.
Citera
2026-08-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Hon har väl storhetsvansinne.
Citera
2026-08-19, 21:57
Medlem
Och när andra fyller år får dom soppa gjord på spik av henne haha
Citera
2026-08-20, 19:03
Medlem
cleolinas avatar
Fnissade lite åt dagens inlägg och hade lust att fråga ”fint och personligt, men vad fick Didrik då?”.
(Ja, ni kommer väl ihåg att Sandra ritade med gatukrita på flera fasader i Gamla stan förra sommaren…)
(Till Sandras hard core fans: det är skämtsamt. Nej, jag skulle inte kommenterat det på riktigt. Ja, hon är en härlig och charmig karaktär även om jag fattar att man kan bli galet provocerad och jag blir det själv regelbundet.)

Citat:
Björns mamma bor i Malmö sedan något år tillbaka. Vi fick låna hennes lägenhet över natten.
Hon hade lämnat presenter till mig och Didrik!
Gatukritor formade som ägg och en liten Lisa Larsson-kanin till mig <3
Citera
2026-08-22, 09:06
Medlem
cleolinas avatar
Suck, inte den där sabla drömdagboken igen. Finns inget värre än folk som ska upplysa en om sina drömmar, alltså såna de drömt när de sover, inte livsdrömmar (när någon läsare skrev en kommentar om det ganska tråkiga i andras drömmar blev Sandra upprörd, kommer inte ihåg vad hon skrev, men något i stil med att man var en hemsk människa om man inte var intresserad av andras drömmar).
Men till frågan: är det ens riktiga drömmar? Är det möjligt att så ofta drömma om kändisar och putslustiga eller rafflande drömmar som gör sig väldigt bra att skriva ner korta, coola referat av? Känns mer som olika spaceade scenarier som hon tycker vore coola men inte passar in nånstans så då rubriceras de som ”drömmar”? Ja, svårt för någon annan att svara på men enligt mig lätt de mest störiga inläggen hos henne.

”Drömde att jag klev på en buss. Jag såg direkt att busschauffören blev kär i mig. När jag klev av stannade han bussen mitt i vägen och sprang efter. Det visade sig att han var sjutton år. Tillsammans med sin syster hade han ett indieband som hette Musikvideo.”

”Drömde att man sa att Björn Skifs var Sveriges motsvarighet till Harrison Ford”

” Drömde en matteuppgift: En tårta delas på mitten av att en haj biter rakt igenom den. På en fjärdedel av
tårtan bor en häxa. Hon har skurit ut två hål genom grädden. Var är hajen?”

”Drömde om två personer som var så kristna att det enda sättet han kunde vara inne i henne, var att de opererades sida vid sida och doktorn lät hans organ
nudda vid hennes.”
Den där sista har hon skrivit om flera gånger förr, måste vara väldigt nöjd med.

Öht känns det som bara måndagsinläggen är genomarbetade de senaste månaderna. Trist. Hon var verkligen Sveriges bästa bloggare tidigare.
Citera
2026-08-22, 09:47
Medlem
Håller verkligen med. Starkt av dig att orka läsa vidare, jag blev uppgiven och lämnade så fort jag sett rubriken. Vilka är det som tycker detta hittepå är intressant?

Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Suck, inte den där sabla drömdagboken igen. Finns inget värre än folk som ska upplysa en om sina drömmar, alltså såna de drömt när de sover, inte livsdrömmar (när någon läsare skrev en kommentar om det ganska tråkiga i andras drömmar blev Sandra upprörd, kommer inte ihåg vad hon skrev, men något i stil med att man var en hemsk människa om man inte var intresserad av andras drömmar).
Men till frågan: är det ens riktiga drömmar? Är det möjligt att så ofta drömma om kändisar och putslustiga eller rafflande drömmar som gör sig väldigt bra att skriva ner korta, coola referat av? Känns mer som olika spaceade scenarier som hon tycker vore coola men inte passar in nånstans så då rubriceras de som ”drömmar”? Ja, svårt för någon annan att svara på men enligt mig lätt de mest störiga inläggen hos henne.

”Drömde att jag klev på en buss. Jag såg direkt att busschauffören blev kär i mig. När jag klev av stannade han bussen mitt i vägen och sprang efter. Det visade sig att han var sjutton år. Tillsammans med sin syster hade han ett indieband som hette Musikvideo.”

”Drömde att man sa att Björn Skifs var Sveriges motsvarighet till Harrison Ford”

” Drömde en matteuppgift: En tårta delas på mitten av att en haj biter rakt igenom den. På en fjärdedel av
tårtan bor en häxa. Hon har skurit ut två hål genom grädden. Var är hajen?”

”Drömde om två personer som var så kristna att det enda sättet han kunde vara inne i henne, var att de opererades sida vid sida och doktorn lät hans organ
nudda vid hennes.”
Den där sista har hon skrivit om flera gånger förr, måste vara väldigt nöjd med.

Öht känns det som bara måndagsinläggen är genomarbetade de senaste månaderna. Trist. Hon var verkligen Sveriges bästa bloggare tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in