Citat:
Ursprungligen postat av
DerStiefelknecht
Jag gillar SB men det senaste inlägget om att längta tills avkomman tittar ut så man får klä sig snyggt igen kändes lite magstarkt i mitt tycke. Iofs är hon väldigt förtjust i mode och det är ingenting som intresserar mig nämnvärt så det är mycket möjligt att jag övertolkar där. När exakt är BF (datum för planerat snitt), nån som noterat det?
Vad är det som är magstarkt med det? Om man av någon anledning genomgår förändringar som man inte trivs med (här att kroppen förändras pga graviditet och gör så ont att hon inte längre kan gå några sträckor) är det väl naturligt att längta tillbaka till det Jag som man känner igen och trivs med? Eller menar du att när man blir Mor ska hela ens egna jag frivilligt kastas på soptippen till förmån för den nya personen, vilket många tycks tycka? Man får trettionågot år att leva och därefter ska man bara vara träl åt nästa generation och kläs i särk eftersom man ändå inte gills?
Nä fy fan. Ens yttre kan vara den synliga gestaltningen av ens person och livsambition och då är det högst rimligt att Sandra får se ut som en som lever det liv hon vill vara. Det är inte alls ytligt utan en väsentlig del av hela vår livsupplevelse.