2021-10-11, 20:25
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Blev faktiskt lite stressad över detta. Vad tror ni det blir för färger? Jag tippar att de behåller peachy vägg men målar tak osv vitt.
Nånting annat pastelligt men i varmare toner den här gången. Är inte lika säker som du ang vitt, dock. Enligt ett tidigare inlägg i inredning-kategorin på bloggen tog det drygt två veckor att måla om förra gången eftersom detaljerna på lister o.s.v. krävde mer precision än bara pensel/roller. Det omfattade väl iofs hela läggan den gången. Blir lite prinsessan på ärten-beteende men hade ev gjort likadant om jag var i hennes sits och kände mig missnöjd. Undrar ibland om hennes pågående ”kris” för diverse saker är ett resultat av kombinationen graviditetshormoner och att hon slutat (?) med sin antidepp. Oklart ang det senare, åter igen gissningar från min sida, men som gravid bör du väl inte knapra vad som helst inom SSRI o. dy. Edit: kom på nu att hon kan ha uttalat sig om en nedtrappning innan detta blev aktuellt.
Citera
2021-10-11, 20:53
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Här deltar hon i en intervju som är väldigt Sandrig och öppenhjärtlig, lite henne själv personifierad. Temat är moderskap när en längtan aldrig riktigt infunnit sig och när man har svårt att relatera till både graviditet som fenomen, personen där inne och till det som komma skall. Är glad att jag slapp ta del av detta under mina många år som ofrivilligt barnlös. Samtidigt är livet inte rättvist och vi alla drabbas av hjärnspöken på endera sätt. Förundras och förvånas under läsningens gång, men instämmer väl ändå någonstans i att även nyanser måste finnas och lyftas fram när det kommer till den här ofta väldigt polariserade frågan – att det får finnas känslor kring moderskap som varken är himlastormande lycka eller att vilja genomföra en abort samma dag som man plussar. Äsch, inser att detta blir lite luddigt men förstärker nog bara den känsla jag redan uttryckt i tidigare poster. Jag har följt henne i 16 års tid och blir berörd av de olika turerna, antar ett visst engagemang är naturligt så sett. Jaja, det blir säkert bra ändå i slutändan.
Senast redigerad av DerStiefelknecht 2021-10-11 kl. 20:57.
Citera
2021-10-11, 21:41
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Blev faktiskt lite stressad över detta. Vad tror ni det blir för färger? Jag tippar att de behåller peachy vägg men målar tak osv vitt.
Peachy vägg, ganska ljusgröna lister och vitt tak
Citera
2021-10-11, 22:13
Medlem
Tycker att hon har känts mer och mer positiv i senare inlägg. Hoppas och tror att allt faller på plats när bebben är ute, spännande detta
Citera
2021-10-12, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Tycker att hon har känts mer och mer positiv i senare inlägg. Hoppas och tror att allt faller på plats när bebben är ute, spännande detta

Håller med! Det blir nog bra det här ❣️ Men jag tyckte det kändes lite märkligt och trotsigt (?) att lägga ut en gammal bild när hon röker i samband med att hon skrev om att hon är inne på sluttampen som gravid! Vill hon väcka reaktioner och få en storm av kritik och att folk typ tror att hon röker som gravid? För att hon sen ska kunna kritisera alla hysteriska moralmammor för att de lägger sig i andras liv? Alla vet väl att hon med största sannolikhet inte röker under graviditeten. Lite barnsligt utspel…
Citera
2021-10-12, 10:18
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Det tror jag också! Och gör det inte det, så finns det lyckligtvis massor av stöd att få. Sandra verkar dessutom inte rädd att be vården om hjälp. så jag tror allt kommer ordna sig finfint. Jättenyfiken på att läsa hennes tankar kring föräldraskapet och hur hon tycker det är!
Citera
2021-10-12, 20:32
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat.
//mod
Citera
2021-10-13, 09:35
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Nån Yessi dagens kommentarsfält tycker att S blogg mer och mer börjar framstå som ett avsnitt ur Svenska Hollywoodfruar, efter att hon än en gång tagit in på lyxhotell. Hmm, är nog beredd att hålla med lite grann (dock skulle jag aldrig uppmuntra till att bli som 99 % av befolkningen men det är av helt andra skäl). Skulle väl iofs heller inte tacka nej om jag blev erbjuden ett sådant fab dygn i mitt liv som höggravid
Citera
2021-10-13, 13:09
Medlem
Durochmolls avatar
Tror ni hon kommer att uppdatera dagen innan det planerade snittet, eller kommer det helt plötsligt bara dyka upp ett inlägg på barnet? Idag har hon väl t.ex inte uppdaterat Instagram och inläggen på bloggen är väl ofta tidinställda.
Citera
2021-10-13, 13:16
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Dock är det bevisat svårare med anknytningen efter kejsarsnitt. Så hoppas allt funkar.
Det där måste vara högst individuellt, alla mina barnbarn är förlösta med kejsarsnitt och det är inga som helst problem med anknytning för någon av dom.
Citera
2021-10-13, 13:18
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Det där måste vara högst individuellt, alla mina barnbarn är förlösta med kejsarsnitt och det är inga som helst problem med anknytning för någon av dom.

Nej det är inte högst individuellt. Det är bevisat. Det handlar om hormoner. Däremot betyder det inte att det drabbar alla. Jag har också gjort flera kejsarsnitt och tycker kejsarsnitt är grymt. Men jag läste på ordentligt innan och all forskning visar att det är vanligare med både anknytningsproblem och förlossningsdepression efter kejsarsnitt.
Citera
2021-10-13, 13:47
Medlem
Nå ligger det bilder av nymalt stue på flickr-profilen. Kommer vel på bloggen ila noen dager. Det ble utrolig mye finere!! og mye mer «Sandrig». Hvitt tak, samme fargen på vegger, grønne detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in