2023-03-29, 22:20
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popfringe
"Fil med havrefras generar inte ens trekvarts mysballe" läste vi i ett inlägg, men herregud, vad säger då snabbnudlar med buljongen bredvid i glas (!!!) om Sandras sexliv? Varför har ingen ens kommenterat denna kulinariska styggelse? Tyder detta på någon mystisk fetisch eller kan "maträtten" kanske till och med råda bot på mysballen från frukosten? Är Sandra egentligen ett totalt freak i sängen? JAG HAR SÅ MÅNGA FRÅGOR.
Att spekulera i hennes sexliv låter jag gärna bli, men jag kan konstatera att hon äter som en tonåring som precis flyttat hemifrån. Hon verkar inte ha någon större passion för mat.
Citera
2023-03-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyponblom
Nej, men folk kanske är oroliga för Didrik?

På riktigt? Oroliga för vad? Att hon är en olämplig mamma som skadar sitt barn? Skärp er, lite perspektiv tack.
Citera
2023-03-29, 23:46
Medlem
Citat:
Nej, men folk kanske är oroliga för Didrik?

Folk blir inte oroliga, en del i denna tråd som tror att de har en komplett och korrekt bild av en persons liv och tydligen enorma brister kanske bygger upp en liten felriktad oro inom sig för att skapa lite drama 🤭
Citera
2023-03-30, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xylokain
På riktigt? Oroliga för vad? Att hon är en olämplig mamma som skadar sitt barn? Skärp er, lite perspektiv tack.

Diskussionen handlar ju med jämna mellanrum om huruvida Sandra är alkoholist. Nu följer jag inte Sandra regelbundet, men om det stämmer att hon dricker alkohol dagligen, så finns det definitivt skäl att känna oro för Didrik.
Citera
2023-03-30, 01:24
Medlem
Citat:
Diskussionen handlar ju med jämna mellanrum om huruvida Sandra är alkoholist. Nu följer jag inte Sandra regelbundet, men om det stämmer att hon dricker alkohol dagligen, så finns det definitivt skäl att känna oro för Didrik.

Tror du att de som följer henne dagligen, att de då vet om hon är alkoholist eller inte? Eller kan det vara så att i den här tråden så eldar man på varandra när man kritiserar henne?

Mycket skvaller kan vara okej, men att få det till att hennes barn är någon man bör vara orolig för är så lågt.
Citera
2023-03-30, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Tror du att de som följer henne dagligen, att de då vet om hon är alkoholist eller inte? Eller kan det vara så att i den här tråden så eldar man på varandra när man kritiserar henne?

Mycket skvaller kan vara okej, men att få det till att hennes barn är någon man bör vara orolig för är så lågt.

Ingen i tråden kan ju veta om hon är alkoholist, heller inte om hon inte är det. Det går dock att observera att hon dricker ofta. Det blev påtagligt efter att hon fick barn och höll i samma drickande (nästan) som innan, det kräver ganska mycket att orka dricka på det sättet samtidigt som man ammar, tar hand om ett barn 24/7 och inte får sova på nätterna. Drickandet ter sig därför lite off och anmärkningsvärt.
Citera
2023-03-30, 07:32
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ingen i tråden kan ju veta om hon är alkoholist, heller inte om hon inte är det. Det går dock att observera att hon dricker ofta. Det blev påtagligt efter att hon fick barn och höll i samma drickande (nästan) som innan, det kräver ganska mycket att orka dricka på det sättet samtidigt som man ammar, tar hand om ett barn 24/7 och inte får sova på nätterna. Drickandet ter sig därför lite off och anmärkningsvärt.
Men dricker hon mer än ett glas per dag? Och blir man påverkad av det? Jag dricker inte alls själv så har noll koll. I många länder (eller ja, Frankrike iaf…) ses väl vin som en vanlig måltidsdryck? (Kanske inget man dricker för att stilla törsten men ändå som ett ordinärt tillbehör.) Har t.o.m. läst att barn i 12-årsåldern där kan serveras det, dock utspätt med vatten. (Vet ej sanningshalten i detta.)
Citera
2023-03-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Hon skrev i bloggen att de valde att inte skydda sig, ”blir det barn så blir det”.
Det måste väl ändå räknas som planerat? Närmare än så kan ju ingen planera, man vet aldrig när det tar sig helt enkelt.

Citat:
Pratade, pussades, kramades med min kille och vi bestämde att behålla den lilla grejen i storleken av ett ris.
https://sandrabeijer.elle.se/graviditet-och-bebis/fran-graviditetstestet-fram-tills-nu/
Håller ej med att köra avbrutet som preventivmetod är = planerad graviditet. Men alla tolkar text olika! Jag lämnar ämnet så kan ni fortsätta moralisera
Citera
2023-03-30, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
https://sandrabeijer.elle.se/graviditet-och-bebis/fran-graviditetstestet-fram-tills-nu/
Håller ej med att köra avbrutet som preventivmetod är = planerad graviditet. Men alla tolkar text olika! Jag lämnar ämnet så kan ni fortsätta moralisera

Var läser du att de körde avbrutet som preventivmetod? Står väl endast att de inte använda preventivmedel, ville ha barn även om det kändes långt bort typ och att de visste att det kunde bli så (i och med avsaknad av preventivmedel). Jag tolkar inte det som avbrutna samlag. Detta måste väl ändå tolkas som planerad graviditet?
Citera
2023-03-30, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm

Citat:
Var läser du att de körde avbrutet som preventivmetod? Står väl endast att de inte använda preventivmedel, ville ha barn även om det kändes långt bort typ och att de visste att det kunde bli så (i och med avsaknad av preventivmedel). Jag tolkar inte det som avbrutna samlag. Detta måste väl ändå tolkas som planerad graviditet?
För det första: vi lever i ett upplyst samhälle. Knullar man utan preventivmedel/skydd kan det bli barn, det vet varenda mellanstadieunge. Så jo, man får nog vara beredd på det. Vilket Sandra och Björn var, då hon uttryckt att de båda nån gång ville ha barn och det fick bli när det blir typ.
Hon har aldrig skrivit att de körde avbrutet.
Citera
2023-03-30, 09:11
Medlem
Citat:

I dagens DN står det att socialstyrelsen klassar 9 glas per vecka för kvinnor som riskbruk:

”I Sverige definierar Socialstyrelsen riskbruk som mer än fjorton standardglas i veckan för män och mer än nio standardglas i veckan för kvinnor eller att minst en gång i månaden dricka minst fem standardglas vid samma tillfälle för män respektive fyra för kvinnor.”

Sandra har väl legat över den nivån ett tag. Som sagt, jag tror ingen far illa men jag fattar inte hur hon pallar. Sömnbristen i sig gör ju att man visst blir bakis på två glas. Det finns inget värre än att vara bakis m små barn. Klart mammaledigheten suger då…
Citera
2023-03-30, 10:33
Medlem
Citat:

Man är inte alkoholist per definition för att man dricker vin varje dag. Det finns väldigt tydliga diagnoskritierier för alkoholbrukssyndrom, mängden alkohol man konsumerar är inte är en av dem. Vilka skadliga effekter av Sandras alkoholkonsumtion gör att man bör oroa sig för hennes son menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in