2023-11-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrinegemstone
Jag fick för mig att han var äldre… tycker ändå det är lite märkligt hur hon kallar ett barn för bebis.

Vanligaste som finns att föräldrar (okej, mest mammor kanske) kallar sina barn för bebis även när de lämnat bebisåldern. Det görs kärleksfullt på samma sätt som man säger "skitunge" eller liknande.
Citera
2023-11-29, 20:28
Medlem
Så är det nog.
Citera
2023-11-30, 07:15
Medlem
Och som vanligt så har ingen person i hennes 925 grupp på facebook kritiserat novellen. Hade en vanlig hederlig människa gjort denna novellen och promotat den hade det tagit hus i hela helvetet.

Varför kommer Beijer undan med precis allt? Vad har hon för hycklare i sin 925 grupp egentligen? Övertygad om att hennes alkoholkonsumtion hade kritiserats skarpt om hon var en vanlig medlem som skrev i gruppen.
Citera
2023-11-30, 09:26
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oob
Och som vanligt så har ingen person i hennes 925 grupp på facebook kritiserat novellen. Hade en vanlig hederlig människa gjort denna novellen och promotat den hade det tagit hus i hela helvetet.

Varför kommer Beijer undan med precis allt? Vad har hon för hycklare i sin 925 grupp egentligen? Övertygad om att hennes alkoholkonsumtion hade kritiserats skarpt om hon var en vanlig medlem som skrev i gruppen.
Hon tar säkert bort alla inlägg som hon inte gillar. Det är helt orimligt att Elles bloggare enbart har så underdåniga masochister till följare som deras kommentarsfält ger sken av där det tackas och gråts av glädje även för rena reklaminlägg.
Citera
2023-11-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Hon tar säkert bort alla inlägg som hon inte gillar. Det är helt orimligt att Elles bloggare enbart har så underdåniga masochister till följare som deras kommentarsfält ger sken av där det tackas och gråts av glädje även för rena reklaminlägg.

Mycket möjligt. Vissa kritiska kommentarer verkar släppas igenom, men där kommenterar Beijer alltid något spydigt tillbaka.

Hennes facebookgrupp som är den mest PK jag sett med ett gäng skitjobbiga personer som medlemmar borde rimligtvis tycka att saker hon gör är helt befängt, så som de kritiserar ”vanliga människor” därinne. Och hur de bråkas i den gruppen.

Men Sandra Beijer verkar göra allt bra i deras ögon..
Citera
2023-12-01, 22:57
Medlem
Durochmolls avatar
”I obetalt samarbeta med sosbarnbyar” För barnen i Ukraina finns det inga skinnsoffor i skolkorridorerna kvar 🙄. Kommer hon uttala sig om mardrömssituationen i Gaza också om si så där 2 år?
Citera
2023-12-02, 09:06
Medlem
Sandra tar ut sitt sjuka barn i snöstorm under ursäkten att han inte kan sova annars. Jag tror det är Sandra som inte kan sova om hon inte får bränna ordentligt med kalorier.
Citera
2023-12-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Sandra tar ut sitt sjuka barn i snöstorm under ursäkten att han inte kan sova annars. Jag tror det är Sandra som inte kan sova om hon inte får bränna ordentligt med kalorier.

100% sant!!! Hon är otrolig. Klart barn kan sova om dom behöver, vänj dom vid att sova i sin säng bara. Jag hade dött om jag inte kunnat sova samtidigt som mina barn när dom var så små.
Citera
2023-12-02, 14:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Håller visserligen med dig om att Sandra nog tar alla chanser att gå sina steg oavsett väder och vind… men…

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
100% sant!!! Hon är otrolig. Klart barn kan sova om dom behöver, vänj dom vid att sova i sin säng bara. Jag hade dött om jag inte kunnat sova samtidigt som mina barn när dom var så små.

Nej. Jag har också haft barn som bara kunde sova i vagn i rörelse under lång tid. Barn är olika. Och vi orkade aldrig ”vänja” bort det, utan tog alla chanser att få barnen att sova som gick. Så vi promenerade och promenerade med vagnen. Det är ganska vanligt att vissa barn sover bäst i rörelse, det känns tydligen som i magen. Därav vaggor till exempel.

Skulle tro att Sandras son sover bäst i vagnen men att hon egentligen är rätt nöjd med de ”påtvingade” promenaderna.
Citera
2023-12-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Håller visserligen med dig om att Sandra nog tar alla chanser att gå sina steg oavsett väder och vind… men…

Nej. Jag har också haft barn som bara kunde sova i vagn i rörelse under lång tid. Barn är olika. Och vi orkade aldrig ”vänja” bort det, utan tog alla chanser att få barnen att sova som gick. Så vi promenerade och promenerade med vagnen. Det är ganska vanligt att vissa barn sover bäst i rörelse, det känns tydligen som i magen. Därav vaggor till exempel.

Skulle tro att Sandras son sover bäst i vagnen men att hon egentligen är rätt nöjd med de ”påtvingade” promenaderna.
Ja precis, det är det jag menar. Det passar henne perfekt hon försöker inte normalisera hans sovvanor. Trots att han är sjuk och hängig och det är snöstorm, och så får han en kamera upptryckt i fejset så klart. Skadad influnsermamma galore.
Citera
2023-12-02, 19:59
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ja precis, det är det jag menar. Det passar henne perfekt hon försöker inte normalisera hans sovvanor. Trots att han är sjuk och hängig och det är snöstorm, och så får han en kamera upptryckt i fejset så klart. Skadad influnsermamma galore.

Min son i samma ålder sover också bäst i vagn, men vi orkar ändå inte gå promenader med honom varje ledig dag, så ibland sover han inte alls på dagarna. Men sen bara för att ett barn är hängig/förkyld är inget hinder att ta ut barnet på en promenad med vagn, frisk luft är bra. Däremot håller jag verkligen med om att det känns fel att ta kort på sitt sjuka barn, samma när hon för några månader sedan tog en bild på när han satt och grät i lekparken för att några andra äldre barn skrämt honom, och så la hon dessutom upp bilden på sin blogg.
Citera
2023-12-02, 20:19
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:

Sen när är det dåligt att vara utomhus när man är sjuk? Har ni hört talas om sanatorium? En del grej centrerad kring att sjuka blev friskare i friska luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in