• 1
  • 2
2013-03-01, 12:19
Medlem
mr.demons avatar
Som rubriken. När jag ska logga ut från nån site ( typ FB ) så hakar den upp sig för att sekunden senare bli bluescreen där det är en massa tex. Det enda jag hinner läsa är nåt om att om jag kör andra program så måste dom stängas det och en massa annat som jag inte hinner uppfatta vad det står. Hela skärmen är fylld av text som jag ska hinna läsa på typ 2 sekunder, vilket är omöjligt.

Igår så kunde jag som ett exempel inte titta på streamade klipp. Endast ljud kommer det. Jag kan heller inte scanna datorn, då lägger den av igen.

Nån sekund efter att det där med blåskärm kommer, så startar den om och frågar vilket läge jag vill köra, jag kör vanligt.

Jag har inte laddat hem nåt på senaste tiden, jag inte heller komma på att jag skulle ha installerat nåt program heller för den delen.

Är det endast F11 som återstår eller?
Citera
2013-03-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Som rubriken. När jag ska logga ut från nån site ( typ FB ) så hakar den upp sig för att sekunden senare bli bluescreen där det är en massa tex. Det enda jag hinner läsa är nåt om att om jag kör andra program så måste dom stängas det och en massa annat som jag inte hinner uppfatta vad det står. Hela skärmen är fylld av text som jag ska hinna läsa på typ 2 sekunder, vilket är omöjligt.

Igår så kunde jag som ett exempel inte titta på streamade klipp. Endast ljud kommer det. Jag kan heller inte scanna datorn, då lägger den av igen.

Nån sekund efter att det där med blåskärm kommer, så startar den om och frågar vilket läge jag vill köra, jag kör vanligt.

Jag har inte laddat hem nåt på senaste tiden, jag inte heller komma på att jag skulle ha installerat nåt program heller för den delen.

Låter som om din webläsare buggar, vilken kör du?
Citera
2013-03-01, 12:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Operativsystem?
Citera
2013-03-01, 12:35
Medlem
mr.demons avatar
IE explorer och Windows 7. Datorn är snart 2 år. En HP pavilion 7.
Citera
2013-03-01, 12:40
Medlem
mr.demons avatar
Gör jag flera saker samtidigt kan den lägga av också. Försökte att spela poker i går och gå in här, då blev det samma sak. Och den låter som ett jävla jetplan så fort den får arbeta lite.

Citera
2013-03-01, 12:41
Medlem
Citat:
IE explorer och Windows 7. Datorn är snart 2 år. En HP pavilion 7.

Vad händer om du uppdaterar den till IE 9 eller kör Chrome?
Citera
2013-03-01, 12:47
Medlem
SegPingvins avatar
Det är kanske cpu, gpu fläkten som går igång när du säger att det låter som ett jetplan, kolla hur varmt det blir med HW monitor
Citera
2013-03-01, 12:48
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesubu
Vad händer om du uppdaterar den till IE 9 eller kör Chrome?

Med Chrome funkade allt. Så det är väl IE som det är fel på då antar jag? Men varför kan jag inte logga ut? Jag får stänga ner sidan på krysset, annars blir det så där knäppt.

Och hur byter jag till IE 9 då..
Citera
2013-03-01, 13:01
Medlem
Citat:
Med Chrome funkade allt. Så det är väl IE som det är fel på då antar jag? Men varför kan jag inte logga ut? Jag får stänga ner sidan på krysset, annars blir det så där knäppt.

Och hur byter jag till IE 9 då..

http://www.filehippo.com/download_in...rer_windows_7/
Citera
2013-03-01, 13:14
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
http://www.filehippo.com/download_in...rer_windows_7/

Funkar inte o ladda hem 9an. Varken 32 eller 64. Står nåt om att min dator inte suportar det.
Citera
2013-03-01, 13:38
Medlem
Citat:
Funkar inte o ladda hem 9an. Varken 32 eller 64. Står nåt om att min dator inte suportar det.

Vadfan... http://www.microsoft.com/en-us/downl....aspx?id=13950
Citera
2013-03-01, 13:46
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Vadfan... http://www.microsoft.com/en-us/downl....aspx?id=13950

Inte den heller. Detta kommer upp efter att jag har laddat hem den.

"Den här versionen av Windows stödjer inte din Windows typ ( 32/64 ) bitars."

Jag är datorblind, så jag vet inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här