• 4
  • 5
2013-03-08, 17:26
Medlem
mr.demons avatar
Sytemvideominne=0 mb ska det vara så?
Citera
2013-03-09, 02:07
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Sytemvideominne=0 mb ska det vara så?
Var hittade du den uppgiften?
Tala gärna om vad du har för grafikkort. Och, du har fortfarande inte talat om för oss exakt modellbeteckning på din HP...
Senast redigerad av Skadat gods 2013-03-09 kl. 02:22.
Citera
2013-03-09, 02:48
Medlem
mr.demons avatar
Högerklick. Skärmanpassning, avancerade inställningar.

Kretstyp Intel(R) HD graphics family
DAC typ Internal
Kortsträng Intel(R) HD grapichs 3000
Bios info Intelvideobios

Tillfälligt grafikminne. 3045 MB
Dedikerat videominne 1280 MB
Systmevideominne 0 MB
Delat systemminne 1756

HP pavilion g7-1115so

På HP så sa dom att jag skulle dra hem drivrutierna amd HIGH DEFINITION. Gjorde jag, blev ingen skillnad.

På datorn är det ett klistermärke som det står att det är radeon graphics.

Hoppas du kan hjälpa mig mer, men nu måste jag sova. Och hoppas det jag skrev var till hjälp för dig.
Citera
2013-03-09, 11:59
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Högerklick. Skärmanpassning, avancerade inställningar.

Kretstyp Intel(R) HD graphics family
DAC typ Internal
Kortsträng Intel(R) HD grapichs 3000
Bios info Intelvideobios

Tillfälligt grafikminne. 3045 MB
Dedikerat videominne 1280 MB
Systmevideominne 0 MB
Delat systemminne 1756

HP pavilion g7-1115so

På HP så sa dom att jag skulle dra hem drivrutierna amd HIGH DEFINITION. Gjorde jag, blev ingen skillnad.

På datorn är det ett klistermärke som det står att det är radeon graphics.

Hoppas du kan hjälpa mig mer, men nu måste jag sova. Och hoppas det jag skrev var till hjälp för dig.
Minnesmängderna ser normala ut, inget konstigt där, jag har också Systemvideominne 0 MB på min HP DV2:a här.

Det låter helsnurrigt att du har ett Intel, det ska ju vara ett AMD Radeon HD 6470M (1 GB DDR3 dedikerat).
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...45143&sw_lang=
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=953634

Kolla i EnhetshanterarenGrafikkort om du har 2 st, i vissa bärbara är det så, en energieffektiv och en för högprestanda/spel. Men enligt de källor på nätet jag hittat så ska du inte ha dubbla.

Kolla även i Program och funktioner om du har råkat installera grafikkortsdrivers för Intel av misstag. Avinstallera i så fall genast det.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-03-09 kl. 12:02.
Citera
2013-03-09, 12:36
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Minnesmängderna ser normala ut, inget konstigt där, jag har också Systemvideominne 0 MB på min HP DV2:a här.

Det låter helsnurrigt att du har ett Intel, det ska ju vara ett AMD Radeon HD 6470M (1 GB DDR3 dedikerat).
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...45143&sw_lang=
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=953634

Kolla i EnhetshanterarenGrafikkort om du har 2 st, i vissa bärbara är det så, en energieffektiv och en för högprestanda/spel. Men enligt de källor på nätet jag hittat så ska du inte ha dubbla.

Kolla även i Program och funktioner om du har råkat installera grafikkortsdrivers för Intel av misstag. Avinstallera i så fall genast det.

Enhetshanteraren= bildskärmskort=Mobil Intel (R) HD grapichs
Radeon(TM)HD 6470 M

Har avinstalerat 3 program från Intel nu.

EDIT: Inte blev nåt bättre utav det. Kanske jag ska testa F11 engång till, om det är lika dåligt då, då kan jag lämna in den, och då ser dom ( förhoppningsvis ) vad som är fel och åtgärdar det.
Senast redigerad av mr.demon 2013-03-09 kl. 12:44.
Citera
2013-03-09, 16:20
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Enhetshanteraren= bildskärmskort=Mobil Intel (R) HD grapichs
Radeon(TM)HD 6470 M

Har avinstalerat 3 program från Intel nu.

EDIT: Inte blev nåt bättre utav det. Kanske jag ska testa F11 engång till, om det är lika dåligt då, då kan jag lämna in den, och då ser dom ( förhoppningsvis ) vad som är fel och åtgärdar det.
Innan F11 prova att installera grafiken, ta den översta "Grafikdrivrutin för AMD High-Definition" här. Välj ditt/rätt Windows först!:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...sw_lang=&#N323
Glöm inte att starta om datorn efteråt.

Om det inte blir bättre efter det, och du kör F11 igen. Så installera inga drivers efter det, du ska då redan ha alla drivers som behövs för att det ska fungera.

Windows Update ska du sen köra plus omstarter tills det inte finns fler viktiga uppdateringar kvar att installera. De frivilliga uppdateringarna kan du skippa, så att du inte uppdaterar med nåt som inte fungerar sen.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-03-09 kl. 16:28.
Citera
2013-03-09, 17:22
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Innan F11 prova att installera grafiken, ta den översta "Grafikdrivrutin för AMD High-Definition" här. Välj ditt/rätt Windows först!:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...sw_lang=&#N323
Glöm inte att starta om datorn efteråt.

Om det inte blir bättre efter det, och du kör F11 igen. Så installera inga drivers efter det, du ska då redan ha alla drivers som behövs för att det ska fungera.

Windows Update ska du sen köra plus omstarter tills det inte finns fler viktiga uppdateringar kvar att installera. De frivilliga uppdateringarna kan du skippa, så att du inte uppdaterar med nåt som inte fungerar sen.

Har redan gjort det engång. Han på HP sa åt mig att dra ner det till datorn och sen installera det. Tycker du att den är nån idé att testa och installera det direkt? om inte, så gör jag F11 i morgon eller nåt. Har inte nån lust att göra det ikväll.

Om jag gör om F11 igen och det är samma sak, så är det väl lika bra att lämna i den för att få reda på vad som är fel?

EDIT: Det var visst inte samma jag hade tankat hem. Jag tabkar hem den nu och senare installerar den. Får se om det blir nåt under.
Senast redigerad av mr.demon 2013-03-09 kl. 17:28.
Citera
2013-03-09, 17:54
Medlem
mr.demons avatar
Då var det gjort. Ingen skillnad. Får väl göra F11 i morgon om jag orkar, blir det inte bättre då, så lämnar jag in den.
Citera
2013-03-09, 19:19
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Då var det gjort. Ingen skillnad. Får väl göra F11 i morgon om jag orkar, blir det inte bättre då, så lämnar jag in den.
Låter som det enda rätta tycker jag. Lycka till med burken.
Citera
2013-03-13, 00:48
Medlem
mr.demons avatar
Det är skärpan som det är fel på. Har nu gjort fabriksåterställining och ser lika dåligt ut. Det måste bara vara skärpan.

Kommer ihåg att på äldre datorer jag hade så var det bara att skruva lite på en knapp så fixade skärpan sig. Inte samma sak här. Men jag antar att nån hårdvara är trasig. Ska se om jag ska lämna i in den. Anledning till att jag tror att det är skärpan är att linjer på bilder blir extremt skarpa osv.

Spelar liksom ingen roll hur jag ändrar så blir det bara sämre. Ingen idé att pilla på inställningar när man ändå inte kan.

Tack för all hjälp Skadatgods.
Citera
2013-03-17, 23:58
Medlem
mr.demons avatar
Bump!!!

Jag gjorde fabriksåterställning, tyckte inte att det blev bättre, men idag så blev allt helt bra. Så långt bra. Sen så sätter jag på datorn när jag tittar på TV och då kommer det upp: Datorn kan inte startas? Okej?

Jag får upp att den söker efter fel, men sen så kommer det upp att det går inte att laga från datorn ( asså från Microsoft ) sen så får jag välja om jag vill återställa den till ett annat datum. Jag testar det, och det funkar. Allt funkar prima. Sen ser jag att det är en massa uppdateringar så jag stänger av för att uppdatera den, då blir det samma problem igen att dator säger att den inte kan starta. Men den startar ju? Samma procedur igen med uppdateringar och jag får starta om den i ett annat datum.

Men nu till det som gör mig konfunderad, varför hittar datorn inte Norton? Gratis versionen som följer med. Höger klickar jag på ikonen för att öppna det så händer det ingen, så varför tror ni att datorn hoppar över Norton helt plötsligt?

Hoppas detta går att fixa hemmifrån så jag slipper att lämna in den.

Titta jag över installerade program så finns Norton med i listan, men det verkar vara borta i alla fall?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in