2019-02-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Det var fint att höra! Ibland känns klimatet rätt hårt här inne men då finns det alltså vänlighet och omtanke också. Jag förstår att Flashback kan betyda mycket, jag är fast rätt mycket hemma just nu och då är det ett bra sällskap. Så ser jag det iaf.

Tack för du berättade om din historia!

Absolut.

Det finns definitivt stunder där jag har blivit ansatt.. så är det.. men ännu fler stunder där jag känt mig omtyckt och accepterad. Skulle inte byta ut det mot nåt annat. Är också mestadels hemmadrönare (förtidspensionär).

Så lite så!

/ Cherry.
Citera
2019-02-19, 12:12
Medlem
Joomlas avatar
För mig betyder Flashback mycket. Fastnade också för underground-känslan som jag tyckte var spännande för kanske 10-12 år sen men stannade för allt annat.

Länge var jag bara här för att läsa och skriva om datorer; ibland klicka mig in i drogforumen och läsa tripprapporter. Men på senare år har jag även dryftat en del personliga saker från andra konton och den hjälp och de råd jag fått har i vissa fall betytt väldigt mycket. Särskilt de PM-växlingar jag i vissa sådana fall också haft, minns särskilt ett PM från ett år tillbaka från en användare som skrev förvånansvärt vänliga saker. Sen har man väl fått vissa andra mindre trevliga PM också, men inget ljus utan mörker som man brukar säga, lol.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Betytt? Inget speciellt. Det är bara ett forum. Hänger man upp livet på det har man inget liv.
Om man kallas hobbymoderator och snittat tre inlägg per dag i 14 år så låter det för mig som någon som bryr sig, vad man än själv säger om saken. Iallafall om man kan vara ense om att bry sig som lägsta nivå är att engagera sig, posta, och värna om reglerna.

Sen att lägga in någon värdering om att ha eller inte ha något liv är bara onödigt. När jag förr om åren själv inte hade något liv betydde de kontakter jag hade online mycket, inte främst Flashback i och för sig, men på andra forum, via spel/steam m.m. Även folk som har liv har sådana tillflyktsorter.

Jag har ett liv idag iallafall och jag tycker ändå forumet betyder mycket.
Citera
2019-02-19, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Smart att ha inlägg som en minnesbank när den egna tryter, hahaha.

Är det svårt att släppa mod-rollen när den tiden är över? Har du kontakt med några som modererar idag?
Nädå, det kändes bara lugnt, skulle nog inte orka med det idag...

Några gamla rävar finns väl kvar, men har inget större kontakt mer än inlägg på forumet med dom.
Citera
2019-03-30, 23:00
Medlem
Vad har Flashback gett Dig genom åren?

Om du tänker tillbaka från tillfället du registrerade ditt konto på Flashback fram tills nu.

Vad har Flashback gett dig under tiden du har varit en aktiv användare?
Samt, vad är den främsta anledningen till att du hänger på Flashback?

För min del så har jag byggt på mitt vokabulär och lärt mig en rad nya och smarta ord. Jag har även ökat min kunskap och fakta inom en rad områden.

Jag uppskattar även att få veta detaljerade uppgifter om brottsfall som media inte skriver om.
Citera
2019-03-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagligmaffia
Om du tänker tillbaka från tillfället du registrerade ditt konto på Flashback fram tills nu.

Vad har Flashback gett dig under tiden du har varit en aktiv användare?
Samt, vad är den främsta anledningen till att du hänger på Flashback?

För min del så har jag byggt på mitt vokabulär och lärt mig en rad nya och smarta ord. Jag har även ökat min kunskap och fakta inom en rad områden.

Jag uppskattar även att få veta detaljerade uppgifter om brottsfall som media inte skriver om.

Det har gett mig kritiska resonemang mot mina egna påståenden som jag i min egna narcissistiska värld trodde var felfria men så är inte fallet. Flashback är bra för att landa på jorden.
Citera
2019-03-30, 23:26
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Flashback har givit mig enormt mycket på de 12 år jag varit aktiv här. Jag är ingen extrempostare men har haft många givande diskussioner.

Men framförallt har jag lärt mig mycket av andra. Den fackkunskap man finner här i de mest skiftande ämnen är imponerade. Den begravs bland mycket skit men finns här.

Man lär sig även att vara sann och precis i sina påståenden här. Annars blir man omedelbart kritiserad och ens argument plockas isär i atomer. Det är fostrade!

Men allt är inte vackert. Flashback har även lärt mig att inse att människan har en väldigt mörk sida.
Citera
2019-03-30, 23:30
Medlem
StigAllans avatar
Man har lärt sig att sålla!
Finns nog många som upptäckt ordets frihet även om den kan vara begränsad även här.
Icke PK, de orden går nog inte att hitta i stasiteve eller i judemedierna.
Citera
2019-03-30, 23:32
Medlem
För mig har inte flashback hjälpt ett skit egetligen.

Lite mordhot hit och dit, och problem med orten på plattan för att jag skrivit "fel" saker.

Det ända jag lärt mig är att använda vmp mm , om det är något viktigt för att inte outa mig för
mods/admi.

Skiter oftast i det ändå, men om det hade behöfts så är det viktigt att tänka på
Annars är det e bra sida som det offtast går att hitta information. ABK/BOB brukar vara snabba.
Citera
2019-03-31, 00:02
Medlem
EghtLeggeds avatar
Istället för att söka upp saker på internet så frågar jag bara flashback om råd .
Jag vet att det är hemskt lat ibland.
Citera
2019-03-31, 00:09
Medlem
Flashback gav mig insikt om att jag alltid överskattat andra människors intelligens och att många av mina problem beror på att folk helt enkelt är dumma. Jag vet att jag inte är enastående smart eller något liknande, jag trodde bara att folk förstod mer än vad de gör.

Utöver det så är det väl en mängd olika slags människor här av varierande orsaker. Själv har jag helt enkelt inte det minsta till liv.
Citera
2019-03-31, 03:06
Bannlyst
Har lärt mig detta.

Efter klockan 24.00 är det bara alkisar, diagnoser, missbrukare, arbetslösa som sitter inne på flashback.
Citera
2019-03-31, 03:07
Medlem
Lärt mig mycket om mig själv. Men också gjort det svårare att funka i sociala samanhang där man ska hålla god min
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in