För mig betyder Flashback mycket. Fastnade också för underground-känslan som jag tyckte var spännande för kanske 10-12 år sen men stannade för allt annat.
Länge var jag bara här för att läsa och skriva om datorer; ibland klicka mig in i drogforumen och läsa tripprapporter. Men på senare år har jag även dryftat en del personliga saker från andra konton och den hjälp och de råd jag fått har i vissa fall betytt väldigt mycket. Särskilt de PM-växlingar jag i vissa sådana fall också haft, minns särskilt ett PM från ett år tillbaka från en användare som skrev förvånansvärt vänliga saker. Sen har man väl fått vissa andra mindre trevliga PM också, men inget ljus utan mörker som man brukar säga, lol.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Betytt? Inget speciellt. Det är bara ett forum. Hänger man upp livet på det har man inget liv.
Om man kallas hobbymoderator och snittat tre inlägg per dag i 14 år så låter det för mig som någon som bryr sig, vad man än själv säger om saken. Iallafall om man kan vara ense om att bry sig som lägsta nivå är att engagera sig, posta, och värna om reglerna.
Sen att lägga in någon värdering om att ha eller inte ha något liv är bara onödigt. När jag förr om åren själv inte hade något liv betydde de kontakter jag hade online mycket, inte främst Flashback i och för sig, men på andra forum, via spel/steam m.m. Även folk som har liv har sådana tillflyktsorter.
Jag har ett liv idag iallafall och jag tycker ändå forumet betyder mycket.