2013-02-25, 00:15
Medlem
Lundens avatar
Jag tror inte att någon missade meddelandet:

Citat:
Ursprungligen postat av Flashback
Du släpps in på Flashback Forum tre minuter efter att du klickat på länken. När du kommer in på forumet idag så skulle vi bli jätteglada om du delar med dig av dina åsikter gällande Flashback. Vad har Flashback betytt för dig?
Men eftersom inte finns någon tråd om vad Flashback har betytt för oss medlemmar tänkte jag göra en så folk får skriva av sig!

Som TS får jag väl börja...

För mig har Flashback alltid varit en bra källa för information, nyheter och skratt! (dock får det som skrivs ibland tas med en nypa salt)

Grattis, och hoppas ni stannar minst 30 år till!

mvh
Senast redigerad av Lunden 2013-02-25 kl. 00:30.
Citera
2013-02-25, 00:17
Medlem
beavertands avatar
En otrolig inspirationskälla, nyhetskälla och tidsdödare.
Fått massvis med hjälp här, det tackar jag så hjärtligt för
Citera
2013-02-25, 00:21
Medlem
endures avatar
Goda skratt, för det mesta. Ibland har man dessutom fått lov att skratta åt sig själv, men det är en del av hela grejen Man kan vara så öppen och självkritisk man vill, få hjälp och synpunkter från andra samt bidra med sina egna livserfarenheter. Det finns onekligen många fantastiska människor på flashback.

En annan sak är att ingen är värd mer än någon annan här, vilket jag tycker mycket av flashbacks charm ligger i.
Citera
2013-02-25, 00:24
Medlem
FittSlaskaNs avatar
Mycket, en kunskapskälla som inte går att beskriva

ALLT Finns här och är öppet för alla! Dock gör trollen forumet sämre..
Citera
2013-02-25, 00:24
Medlem
ChiefRedClouds avatar
En rövarkula, ett tillhåll för bovar och banditer.
Däremot känns det inte lika mörkskyggt och spännande idag, saknar tex Koprofagen.
Med detta icke sagt att flashback blivit dåligt, länge lev yttrandefriheten!
Citera
2013-02-25, 00:28
Moderator
memymos avatar
På gott och ont mycket.

Finns mycket information inom alla ämnen. Men vi är på internet och allt skall tas med en nypa salt.

Men har jag inget bättre för mig brukar det vara underhållande att läsa långa trådar. Spelar igentligen ingen roll inom vad.

Så grattis flashback.
Citera
2013-02-25, 00:34
Medlem
Jack.Dogs avatar
Har hängt på Flashback långt innan jag startade den här användaren och forumet har nog alltid fungerat som både en alternativ nyhetskälla och ett bra sätt att få sina egna uppfattningar om världen problematiserade. På senare år, sen jag startade användaren, har även forumet fungerat som en bra plattform för mig att diskutera idéer och hjälpa andra att fylla i luckor som man själv kanske har lite mer koll på. Ett fantastiskt forum är det i vilket fall som. Gratulerar!
Citera
2013-02-25, 00:36
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Jag blev nazist. Tack Flashback.
Citera
2013-02-25, 00:38
Medlem
Frëdrishs avatar
Ett stort grattis till Flashback, det är verkligen underbart att fenomenet (och framförallt forumet) vuxit och expanderat så otroligt som det gjort; en yttrandefrihetens sista utpost i ett likriktat land, där medlemsantalet ständigt växer.

Flashback har betytt mycket för mig; jag har kommit i kontakt med en hel uppsjö intressanta människor och idéer härigenom, och i den processen lärt mig fruktansvärt mycket om... Ja, det mesta, egentligen! Flashback har varit en optimal plattform för att t.ex. följa vad som händer i den politiska underjorden. Dessutom har jag förlustat mig i ändlösa diskussioner om allehanda dumheter som är lika härligt störda som jag själv är. Var börjar man ens? Testiculas mystiska vapen-i-källaren-tråd, Niblers Stora Kioskrån, Shakademus CV, "Min vän Gusten" och alla därtill hörande visdomsord, Tråden för Tjackrunkare, Tråden där en snubbe kommer på sin granne med att dansa och äta kalaspuffar naken... Denna internets guldgruva, här vilar en kulturskatt, där det svenska folket dokumenterar och diskuterar sådant som man knappt tar upp med sina närmaste bekanta annars. Något sådant kan man inte värdera!

Och snart har man varit här i 10 år... Ja, kära nån. Skål, Flashback och alla Flashbackare; LEVE FLASHBACK!
Citera
Medlem
hashish-boys avatar
flashback har stulit mycket av min tid och fyllt min hjärna med onödigt vetande mao jag älskar flashback

nä men för att vara lite seriös: det finns otroligt mycket kunskap samlat på en plats samtidigt som det finns en liten social känsla då man kan diskutera så väl humbug som fakta med andra medlemmar.

flashbackare är också något man är och det skiljer sig lite mot andra hemsidor, man är liksom inte en facebookare i alla fall inte i någon positiv mening.

jag är stolt över att få vara en del av flashback och vill tacka så väl grundaren/administratörer/moderatorer och framför allt alla medlemmar för denna fantastiska plattform av kunskap och onödigt vetande.

grattis
Senast redigerad av hashish-boy 2013-02-25 kl. 00:52.
Citera
Medlem
Prenumererade på Flashbacks nyhetsbrev i slutet på 90-talet. Forumet upptäckte jag dock först 2004.

Hurra för Flashback
Citera
2013-02-25, 00:47
Moderator
Humbugs avatar
När jag registrerade mig 2002 trodde jag nog aldrig att jag skulle bli kvar fram till nu, 11 år senare.
Men det är nånting som håller mig kvar. Jag har haft ett år ledig, men saknaden blev för stor och jag kom tillbaka. Det är så många minnen som far genom huvudet när jag försöker minnas tillbaka.
En sak jag aldrig glömmer är projektet "The Fisting Flashbacks". Fannytråden snurrar också förbi. Ja jävlar, jag har bannemig växt upp och blivit man på det här forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
nä men för att vara lite seriös: det finns otroligt mycket kunskap samlat på en plats samtidigt som det finns en liten social känsla då man kan diskutera så väl humbug som fakta med andra medlemmar.

Ja, jag är ju ett väldigt intressant ämne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in