2017-01-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jo jag vet vad pk är. Kanske du som har behov av att få det till att jag inte vet det.
När du påstår att det inte finns någon PK-anda här inne kan man lätt tro att du inte vet vad PK är.
Det är inget ovanligt, många tror att PK betyder vänster.

Faktum är att just den politiska korrektheten här på flashback är en av de största nackdelarna här.
Att grupper med olika agendor ser till att skapa stort inflytande, just för att flashbacks frihet gör det möjligt.
Citera
2017-01-24, 15:26
Medlem
Kravallens avatar
Det är det bästa stället att diskutera gemensamma intressen och att finna åsikter om saker man inte vanligen googlar fram.

Väldigt uppskattat!
Senast redigerad av Kravallen 2017-01-24 kl. 15:29.
Citera
2017-01-24, 15:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
När du påstår att det inte finns någon PK-anda här inne kan man lätt tro att du inte vet vad PK är.
Det är inget ovanligt, många tror att PK betyder vänster.

Faktum är att just den politiska korrektheten här på flashback är en av de största nackdelarna här.
Att grupper med olika agendor ser till att skapa stort inflytande, just för att flashbacks frihet gör det möjligt.
Jag har sagt mitt i det här avseendet.
Finns att läsa i mina kommentarer.
Jag står för det.
Mina åsikter och min uppfattning.
Handlar i mitt fall alltså inte om hur du uppfattar saken och "åt"mig.
Du får gärna uppfatta saken som du vill.
Jag har svarat i tråden vad Flashback betyder för mig.
Där mina beskrivningar på vad jag som individ lägger in i den betydelsen finns att ta del av.
Inget mer än så.
Senast redigerad av goran744 2017-01-24 kl. 15:33.
Citera
2019-02-16, 20:26
Medlem
shimerajiggs avatar
Din historia på Flashback

Vad har Flashback betytt för dig? När blev du bekant med Flashback och hur ser ditt användande ut?

Om du är en gammal medlem - var Flashback bättre förr? Vad tycker du om nya medlemmar?

Vad retar du dig på mest på Flashback?

Har du någon rolig, sorglig, hemsk eller kanske romantisk berättelse kopplat till ditt Flashbackanvändande?

Själv började jag läsa på Flashback när Uppsalastudenten Alexander Åhman kidnappades. Jag blev riktigt imponerad av hur drivna, engagerade och kunniga medlemmar det fanns. En annan tidig tråd jag fastnade för var den om skelettkvinnan.

Dela gärna med er av svar på frågorna ovan!
Citera
2019-02-16, 21:22
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Vad har Flashback betytt för dig? När blev du bekant med Flashback och hur ser ditt användande ut?

Om du är en gammal medlem - var Flashback bättre förr? Vad tycker du om nya medlemmar?

Har du någon rolig, sorglig, hemsk eller kanske romantisk berättelse kopplat till ditt Flashbackanvändande?

Själv började jag läsa på Flashback när Uppsalastudenten Alexander Åhman kidnappades. Jag blev riktigt imponerad av hur drivna, engagerade och kunniga medlemmar det fanns. En annan tidig tråd jag fastnade för var den om skelettkvinnan.

Jag började läsa på Flashback eftersom jag insåg att man kunde hitta så gott som ALLT på flashback, det finns verkligen människor här som har intressen i alla olika tänkbara ämnen. Från blomsterodling till pyroteknik, kemiska blandningar och hårfrisering, man hittar det mesta här. Sedan att man kan skriva om alla tänkbara konstiga ämnen utan att dom strider mot några moralregler. Eftersom att man kan skriva om allt möjligt så ger det även utrymme för en del oseriösa och komiska ämmen att ta plats, och ibland hittar man domdär guldkornen som gör att man sitter och garvar till varenda sak som skrivs.

Första tråden som fångade mitt intresse var denna (FB) Luftgevärsjakt. Visa bilder på edra fångster, riktig sjuk tråd som man bara hittar på en sida som Flashback. Mitt användarnamn är inspirerat av den tråden också.

Flashback har sen 2011, då jag först började hänga här, inte ändrats ett dugg, förutom att allting blivit mycket mer politiskt.
Citera
2019-02-16, 21:22
Medlem
Minns inte när jag blev medlem men det är många år sedan. Har nog haft ett tiotal nicknames totalt. Flashback var underground och man kunde diskutera olagligheter utan att moralpoliser fick spel och man kunde skriva i stort sett vad som helst utan att det blev sönder-modererat. Idag är det ungefär som familjeliv med det senaste skvallret. Jag har fortsatt hänga här för det är fortfarande en okej sida med mycket pålästa människor som ger snabba svar på frågor och en hel del goda skratt men det var helt klart bättre förr, eller åtminstone betydligt högre i tak.
Citera
2019-02-16, 22:00
Medlem
Intressant tråd!

Jag blev medlem på Flashback när jag var omkring 15-16 år OPS regelbrott jag vet. Det var inte med detta konto. Började däremot läsa på Flashback när jag var omkring 11 eller så, morsans dåvarande visade mig denna hemsida.

Till FB har jag alltid vänt mig med frågor som kräver anonymitet. Vilket är det jag älskar med detta forum. samt, yttrandefrihet på riktigt.....

Läser om allt mellan himmel och jord här. Relations problem, Fysiska och psykiska åkommor, ekonomi, gängskjutningar, träning, droger osv.

är idag någonstans i mitten utav mina 20s och besöker hemsidan minns 10 gånger i veckan.
Älskar flashback, Tack för mig
Citera
2019-02-16, 22:30
Medlem
Bulkninjas avatar
Första kontakten var prenumeration på FNA newsflash någon gång 1994-95 tror jag.
Hade nog en av de första användarna på forumet. Men kommer inte ihåg användaren eller lösenordet pga datorkrash för många många år sedan.
Citera
2019-02-16, 22:43
Medlem
clipstirlings avatar
Använt Flashback så gott som dagligen sedan 2005. Skapat nya användare hela tiden för att öka anonymiteten. Lättare att doxxa sig själv ju fler inlägg man har. Har nog totalt haft 100 konton och snittat 200 inlägg per konto.

Flashback har inte förändrats särskilt mycket, det har mer eller mindre alltid varit en cesspit.
Citera
2019-02-17, 15:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg

Betytt? Inget speciellt. Det är bara ett forum. Hänger man upp livet på det har man inget liv.

Bekant? Mitten på 90-talet.

Hur ser mitt användande ut? Tittar in ett antal gånger dagligen spm förströelse och hjälper användare, svarar på frågor osv.

Gammal medlem, ja. Nej, jag tycker inte Flashback var bättre förr. Visst är det större och med fler medlemmar, men antalet idioter är förhållandevis detsamma.

Nya medlemmar? Lägger inte märke till hur länge någon varit medlem. Varför skulle jag? Jag svarar som någon förtjänar oavsett vad.

Retar mig på? Dumhet, rent korkade personer plus rättsaverister som inte förstår regelverket.

Nej, jag har inget känslomässigt kopplat till mitt användande. Än. Eller, jo. Det finns de som kallar mig hobbymod och tror att jag skriver vissa saker som jag gör i förhoppningen om att bli mod. Det roar mig oerhört att se hur totalt korkade de är och hur fel de har i sina antaganden. Att bli road är ju en känsla.så...
Citera
2019-02-17, 20:34
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag blev bekant med flashback för några år sedan genom en nära vän till mig.
Han visste att jag gillade att diskutera och tyckte att jag skulle passa in förträffligt här inne.
Jag hade inte ens hört talat om flashback innan.
Testade och fastnade.
Vet inte om jag kan påstå att flashback har en större betydelse i mitt liv. Jag överlever även utan flashback.
Det har dock blivit så att jag hellre ger mig in på flashback och ser diskussioner runt aktuella frågor än att läsa etablerad medias odiskuterbara material.
Jag vill gärna delta i frågor inte enbart läsa en död artikel som andra nissar styr och ställer med.
Blir mer levande här inne.
Retar mig inte så mycket på något här inne. Retar mig mer på saker IRL.
Ibland undviker jag att komma in hit. Vilar från livet så att säga. Vill inte diskutera något, varken här eller IRL.
Citera
2019-02-18, 14:19
Avslutad
Flashback var nog det första jag blev bekant med när jag fick mitt första internet, 1996, o har hängt med sedan dess. Har hittat en användare_(old) som var min, men det går inte att logga in med den. Sturar, Tributer o andra märkligheter fanns det gott om på det omodererade forumet...

Sen reggade jag kontot #Psychopatic, 2002. Var moderator en period på 00-talet. Modererade i vissa drogforum, några vetenskapsforum o Muhammed-forumet. Hade en period då jag intresserade mig för droger o tyckte om att testa allt möjligt. Kemi o vetenskap har jag alltid varit intresserad av.

Är fortfarande lite intresserad av kemi, men det är mer medicin numera, o jag använder inte droger mer.

Men det är bra att jag skrivit omkring 25 000 inlägg, då stora delar av mitt 00-tal är bort-ECT:at...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in