2019-02-18, 14:43
Medlem
Hittade Flashback runt 2009 och reggade då ett konto jag inte längre kan logga in på.

Jag har inget emot nya medlemmar, iaf så länge dom sköter sig och inte är här bara för att trolla.

Flashback betyder mkt för mig, och jag har faktiskt funnit mer vänlighet och omtanke här än jag någonsin mött IRL.

Mvh.
Citera
2019-02-18, 16:57
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag började läsa på Flashback eftersom jag insåg att man kunde hitta så gott som ALLT på flashback, det finns verkligen människor här som har intressen i alla olika tänkbara ämnen. Från blomsterodling till pyroteknik, kemiska blandningar och hårfrisering, man hittar det mesta här. Sedan att man kan skriva om alla tänkbara konstiga ämnen utan att dom strider mot några moralregler. Eftersom att man kan skriva om allt möjligt så ger det även utrymme för en del oseriösa och komiska ämmen att ta plats, och ibland hittar man domdär guldkornen som gör att man sitter och garvar till varenda sak som skrivs.

Första tråden som fångade mitt intresse var denna (FB) Luftgevärsjakt. Visa bilder på edra fångster, riktig sjuk tråd som man bara hittar på en sida som Flashback. Mitt användarnamn är inspirerat av den tråden också.

Flashback har sen 2011, då jag först började hänga här, inte ändrats ett dugg, förutom att allting blivit mycket mer politiskt.

Det är som du säger, här finns allt. Högt och lågt. Jag tycker att det är en kittlande tanke att få möjlighet att "möta" så pass olika människor som man troligen aldrig hade kommit i kontakt med annars.

Hahaha bra exempel på sjuk tråd!!!

Tack för att du delade med dig. :-)
Citera
2019-02-18, 17:00
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neoluddist
Minns inte när jag blev medlem men det är många år sedan. Har nog haft ett tiotal nicknames totalt. Flashback var underground och man kunde diskutera olagligheter utan att moralpoliser fick spel och man kunde skriva i stort sett vad som helst utan att det blev sönder-modererat. Idag är det ungefär som familjeliv med det senaste skvallret. Jag har fortsatt hänga här för det är fortfarande en okej sida med mycket pålästa människor som ger snabba svar på frågor och en hel del goda skratt men det var helt klart bättre förr, eller åtminstone betydligt högre i tak.

Blev det aldrig sidvis av OT om det var mindre modererat? Ibland är man intresserad av en tråd men ger fan upp till slut pga massa trams.

Håller med om goda skratt, jag minns en ändring av rubrik som var helt sjuk, typ "Ska jag mörda horan ---> Får inte komma till systern på jul, vad göra?", den har jah garvat åt många gånger.
Citera
2019-02-18, 17:02
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbkontoret
Intressant tråd!

Jag blev medlem på Flashback när jag var omkring 15-16 år OPS regelbrott jag vet. Det var inte med detta konto. Började däremot läsa på Flashback när jag var omkring 11 eller så, morsans dåvarande visade mig denna hemsida.

Till FB har jag alltid vänt mig med frågor som kräver anonymitet. Vilket är det jag älskar med detta forum. samt, yttrandefrihet på riktigt.....

Läser om allt mellan himmel och jord här. Relations problem, Fysiska och psykiska åkommor, ekonomi, gängskjutningar, träning, droger osv.

är idag någonstans i mitten utav mina 20s och besöker hemsidan minns 10 gånger i veckan.
Älskar flashback, Tack för mig

Jag önskar att jag hade känt till Flashback i tonåren! Så många frågor man hade kunnat ställa (som man just inte kunde ställa till någon i verkligheten).

Jag läser också allt möjligt, tror man hade fått en diagnos om folk hade fått se vad man väljer att klicka in på för trådar.

Tack för du berättade! :-)
Citera
2019-02-18, 17:04
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Första kontakten var prenumeration på FNA newsflash någon gång 1994-95 tror jag.
Hade nog en av de första användarna på forumet. Men kommer inte ihåg användaren eller lösenordet pga datorkrash för många många år sedan.

Synd, det hade varit en raritet idag. Coolt ändå faktiskt!
Citera
2019-02-18, 17:06
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clipstirling
Använt Flashback så gott som dagligen sedan 2005. Skapat nya användare hela tiden för att öka anonymiteten. Lättare att doxxa sig själv ju fler inlägg man har. Har nog totalt haft 100 konton och snittat 200 inlägg per konto.

Flashback har inte förändrats särskilt mycket, det har mer eller mindre alltid varit en cesspit.

Jag har läst länge men detta är min första och enda användare. Har funderat på det där med anonymiteten också. Om man inte gör trolltrådar kommer någon nog kunna lista ut vem man är till slut (om nu någon skulle vilja).
Citera
2019-02-18, 17:10
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Betytt? Inget speciellt. Det är bara ett forum. Hänger man upp livet på det har man inget liv.

Bekant? Mitten på 90-talet.

Hur ser mitt användande ut? Tittar in ett antal gånger dagligen spm förströelse och hjälper användare, svarar på frågor osv.

Gammal medlem, ja. Nej, jag tycker inte Flashback var bättre förr. Visst är det större och med fler medlemmar, men antalet idioter är förhållandevis detsamma.

Nya medlemmar? Lägger inte märke till hur länge någon varit medlem. Varför skulle jag? Jag svarar som någon förtjänar oavsett vad.

Retar mig på? Dumhet, rent korkade personer plus rättsaverister som inte förstår regelverket.

Nej, jag har inget känslomässigt kopplat till mitt användande. Än. Eller, jo. Det finns de som kallar mig hobbymod och tror att jag skriver vissa saker som jag gör i förhoppningen om att bli mod. Det roar mig oerhört att se hur totalt korkade de är och hur fel de har i sina antaganden. Att bli road är ju en känsla.så...

"Att bli road är en känsla", hahaha så kallt.

Jag hade en känsla av att vissa ser ner på nya medlemmar lite grann men ditt förhållningssätt är bättre tycker jag nog.

Tror du att vissa gör så - försöker bevisa sig för att bli moderator? Jag vet ingenting om hur mods väljs men det känns lite som att man försöker vara "frökens favorit" utan att veta vem som är fröken. Kanske lite löjligt ja.
Citera
2019-02-18, 17:12
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag blev bekant med flashback för några år sedan genom en nära vän till mig.
Han visste att jag gillade att diskutera och tyckte att jag skulle passa in förträffligt här inne.
Jag hade inte ens hört talat om flashback innan.
Testade och fastnade.
Vet inte om jag kan påstå att flashback har en större betydelse i mitt liv. Jag överlever även utan flashback.
Det har dock blivit så att jag hellre ger mig in på flashback och ser diskussioner runt aktuella frågor än att läsa etablerad medias odiskuterbara material.
Jag vill gärna delta i frågor inte enbart läsa en död artikel som andra nissar styr och ställer med.
Blir mer levande här inne.
Retar mig inte så mycket på något här inne. Retar mig mer på saker IRL.
Ibland undviker jag att komma in hit. Vilar från livet så att säga. Vill inte diskutera något, varken här eller IRL.

Känner igen mig grymt. Om jag läser en rubrik i en tidning är ibland första tanken "Ah, låt oss se vad Flashback säger".

Tack för du delade.
Citera
2019-02-18, 17:15
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Flashback var nog det första jag blev bekant med när jag fick mitt första internet, 1996, o har hängt med sedan dess. Har hittat en användare_(old) som var min, men det går inte att logga in med den. Sturar, Tributer o andra märkligheter fanns det gott om på det omodererade forumet...

Sen reggade jag kontot #Psychopatic, 2002. Var moderator en period på 00-talet. Modererade i vissa drogforum, några vetenskapsforum o Muhammed-forumet. Hade en period då jag intresserade mig för droger o tyckte om att testa allt möjligt. Kemi o vetenskap har jag alltid varit intresserad av.

Är fortfarande lite intresserad av kemi, men det är mer medicin numera, o jag använder inte droger mer.

Men det är bra att jag skrivit omkring 25 000 inlägg, då stora delar av mitt 00-tal är bort-ECT:at...

Smart att ha inlägg som en minnesbank när den egna tryter, hahaha.

Är det svårt att släppa mod-rollen när den tiden är över? Har du kontakt med några som modererar idag?
Citera
2019-02-18, 17:15
Bannlyst
är en gammal räv här
slug , listig och envis
trollat mer än ni tror
varit ärlig mer än ni förstår
jag är en vålnad
här ute i rymden
datarymden

Citera
2019-02-18, 17:17
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Hittade Flashback runt 2009 och reggade då ett konto jag inte längre kan logga in på.

Jag har inget emot nya medlemmar, iaf så länge dom sköter sig och inte är här bara för att trolla.

Flashback betyder mkt för mig, och jag har faktiskt funnit mer vänlighet och omtanke här än jag någonsin mött IRL.

Mvh.

Det var fint att höra! Ibland känns klimatet rätt hårt här inne men då finns det alltså vänlighet och omtanke också. Jag förstår att Flashback kan betyda mycket, jag är fast rätt mycket hemma just nu och då är det ett bra sällskap. Så ser jag det iaf.

Tack för du berättade om din historia!
Citera
2019-02-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Vad har Flashback betytt för dig? När blev du bekant med Flashback och hur ser ditt användande ut?

Om du är en gammal medlem - var Flashback bättre förr? Vad tycker du om nya medlemmar?

Vad retar du dig på mest på Flashback?

Har du någon rolig, sorglig, hemsk eller kanske romantisk berättelse kopplat till ditt Flashbackanvändande?

Själv började jag läsa på Flashback när Uppsalastudenten Alexander Åhman kidnappades. Jag blev riktigt imponerad av hur drivna, engagerade och kunniga medlemmar det fanns. En annan tidig tråd jag fastnade för var den om skelettkvinnan.

Dela gärna med er av svar på frågorna ovan!
Jag var med redan på FNA tiden. Då FB gavs ut som ett mejl. Då var FB spännande och något nytt, man längtade tills ett nytt nyhetsbrev damp ned i mejlkorgen. Men efter incidenten med piratkorten så dalade FB. Nu finns det inget kvar utav den forna spännande forat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in