studera ögat, det är ett svart hål. Hur många svarta hål uppfattar du, hur många finns det bara där du är nu.
åk in genom vänster öga och ut i höger
En svart vägg, en svart bana, en svart väg. En svart portal -> En svartfärgad vit dörr. bara att se alla färger, alla ytor och genomfarter och multiplicera med antalet rosa rövhål jämfört med bruna så vet ni hur många olika svarta hål det finns, inget leder till samma plats.
Det mesta man icke förstår finns ju runt oss, vi kan bara inte se det.. Iaf inte på rätt sätt för att kunna göra liknelsen när tillfälle ges.
Går man i och ur sömn i otakt jämfört med världen, eller om man fuskar lite med vakenheten och fångar upp hela sin omgivning blottar sig saker man inte visste fanns, (speciellt när man hittat rätt takt och taktar om sig själv)
Lite som att meditera eller lucid drömma vaken

, krånglet är att det mesta man förstår i det skedet är för stort för att hålla kvar i min lilla hjärna.
Vissa saker väljer man bort med flit, mest för att man får en fördel man icke tycker sig förtjäna.
Ställ dig istället frågan, trådskapare;
Varför stjärnor flyttat sig, efter mina order.
Varför tar bananflugan kontakt när jag gjort liknelsen jorden-solen, flugan-lampan. kromosomlikt!
Varför kråkorna tagit min sida och ibland kommunicerat direkt efter hur jag tänkt.
Varför räven följt mig efter det testat mig.
Varför fallna krigare i stålhjälm blottar sig överallt där jag anstränger min blick.
Varför jag kan skriva ljuva symfonier, värdiga att skrivas till klassiker omedelbart när de lyssnats på.
Varför jag kan lyssna vidare när en takt slår av den andra och i takten som byttes bort mot en ny lägga till ytterligare vägar som slutar lika bra.
Varför jag väljer vanligheten trots vantrivseln småsintheten andra smittar mig med.
Ett kall från ovan, många gåfvor och lika många glömda järtecken och underliga andeligheter.
Mirakel skall utfärdas, ingenting annat är dugligt nog.