2015-06-06, 08:44
Medlem
rymdsols avatar
''Marijuana in Space – NASA Discovers THC on Meteorite Fragment''

http://notallowedto.com/marijuana-in-space-nasa-discovers-thc-on-meteorite-fragment/

Vad betyder detta? Kan det vara så att det från första början kom från jorden till rymden och sen tillbaka eller är det något som kommer från en helt annan plats än jorden?
Citera
2015-06-08, 19:39
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
''Marijuana in Space – NASA Discovers THC on Meteorite Fragment''

http://notallowedto.com/marijuana-in-space-nasa-discovers-thc-on-meteorite-fragment/

Vad betyder detta? Kan det vara så att det från första början kom från jorden till rymden och sen tillbaka eller är det något som kommer från en helt annan plats än jorden?

Det kommer från en stenad komikerwannabe liksom alla andra stories på den där sidan. För om det där är äkta nyheter så är nyheterna att Kanye West kommer bekläda den amerikanska 100 dollar sedeln under 2015 och att en snubbe förvandlades till en zombie efter att ha blivit stungen av en geting också sanna...
Citera
2015-06-16, 23:37
Medlem
GolfWangs avatar
varför åker inga människor till mars? kan man skicka en robot kan man skicka en människa. finns de någon vettig anledning?
Citera
2015-06-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
varför åker inga människor till mars? kan man skicka en robot kan man skicka en människa. finns de någon vettig anledning?

Det är på gång, men det är ett stort projekt som kräver en lång planering och noggranna förberedelser:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mars_One
(FB) Den stora tråden om "Mars One"

http://www.mars-one.com
Citera
2015-06-16, 23:59
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Absolut, men roboten är inte tänkt att komma tillbaka. Människan är även riktigt känslig för strålningen.
Citera
2015-06-17, 03:21
Medlem
Citat:

Tänker du efter så inser du rätt snabbt att det inte är samma sak. Det finns massa anledningar. Du har fått två stycken redan. En tredje är vad man gör om något går åt helvete. Då ska det finnas sätt att få tillbaka de till jorden. Det behöver man inte tänka på lika mycket när det inte gäller människoliv. En fjärde sak är att det krävs större farkost och mera bränsle, vilket gör det till en ekonomisk fråga. Det är ca 200 gånger längre till Mars än till Månen när Mars är som närmast oss. En femte är att man ska klara av fysiskt och psykiskt att vara ute i rymden så länge. Vi vet inte hur rymden påverkar oss efter att vart där under en längre tid. Att ta sig till Mars skulle ta runt 400 dagar enkelt räknat, sedan ska man hem också. Så minst 800 dagar. Det är en jävla lång tid för en människa att vara i rymden.

Vi har skickat robotar ut mot Pluto, så ditt argument "kan man skicka en robot kan man skicka en människa" håller faktiskt inte.
Senast redigerad av 400Ben 2015-06-17 kl. 03:29.
Citera
2015-06-17, 15:01
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tänker du efter så inser du rätt snabbt att det inte är samma sak. Det finns massa anledningar. Du har fått två stycken redan. En tredje är vad man gör om något går åt helvete. Då ska det finnas sätt att få tillbaka de till jorden. Det behöver man inte tänka på lika mycket när det inte gäller människoliv. En fjärde sak är att det krävs större farkost och mera bränsle, vilket gör det till en ekonomisk fråga. Det är ca 200 gånger längre till Mars än till Månen när Mars är som närmast oss. En femte är att man ska klara av fysiskt och psykiskt att vara ute i rymden så länge. Vi vet inte hur rymden påverkar oss efter att vart där under en längre tid. Att ta sig till Mars skulle ta runt 400 dagar enkelt räknat, sedan ska man hem också. Så minst 800 dagar. Det är en jävla lång tid för en människa att vara i rymden.

Vi har skickat robotar ut mot Pluto, så ditt argument "kan man skicka en robot kan man skicka en människa" håller faktiskt inte.

nej jag menar mars för det tar inte lika jävla lång tid som till pluto. alltså det där med strålning kan man ju ha en hazmat dräkt. att roboten inte ska tillbaka men människan kan man ju lösa med att bygga en raket som kan flyga hem också. och du menar att man ska inte åka i rymden för vi vet inte hur långa tider i rymden gör med oss? hur ska man lära sig om man inte försöker? finns ju folk som varit i rymden i 14 mån i sträck så jag vet inte vad problemet är
Citera
2015-06-17, 18:58
Medlem
Citat:
nej jag menar mars för det tar inte lika jävla lång tid som till pluto. alltså det där med strålning kan man ju ha en hazmat dräkt. att roboten inte ska tillbaka men människan kan man ju lösa med att bygga en raket som kan flyga hem också. och du menar att man ska inte åka i rymden för vi vet inte hur långa tider i rymden gör med oss? hur ska man lära sig om man inte försöker? finns ju folk som varit i rymden i 14 mån i sträck så jag vet inte vad problemet är

Kvittar om du menar Mars eller Pluto. Avstånden är fortfarande ofantligt långa. Du verkar väldigt naiv. Varför bygga en raket som ska hem också när man kan använda den man redan färdas i? Vi kan "vara i rymden" på jorden. Men inte till 100 %. Tills vi är rätt säkra på hur vi vet hur våra kroppar reagerar, tar du ansvar för att stå för allt och förklara för de anhöriga när allt går åt helvete och vi inte kan ta hem de?

Du tror inte det är skillnad på att vara några km ovanför jorden i 14 månader och så där 75 miljoner km?
Senast redigerad av 400Ben 2015-06-17 kl. 19:03.
Citera
2015-06-18, 11:11
Medlem
Citat:

Du ser inte problemen eftersom du ignorerar dem. Då är det ju jävligt enkelt att haspla ur sig vad som helst.
Citera
2015-06-30, 00:48
Moderator
Psilosophers avatar
Jag har tappat bort mitt Stellarium.

Kan någon bekräfta att det är Mars och Venus i konjunktion just nu, eller har jag fel? Snyggt är det i alla fall.
Citera
2015-06-30, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Kan någon bekräfta att det är Mars och Venus i konjunktion just nu, eller har jag fel? Snyggt är det i alla fall.

Venus och Jupiter är nära varandra just nu och Mars och Merkurius.
Citera
2015-06-30, 08:18
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

Ja det är konjunktion nu. Ikväll kommer de ses enbart 22 bågminuter ifrån varandra. Ut och fotografera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in