Citat:
Ursprungligen postat av FilippaMannerheim
Jaha.
När man talar om trollen...

Citat:
Litet jobbigt är det allt, får jag väl erkänna.
Ja, jag tror att jag förstod vad du ville säga.
Citat:
Himmel...

Har du sett en debatt i Brittiska Parlamentet? Självklart har du det.
Där kan man, då någon talar höra hur "dödsknarkarpöbeln" ropar mitt i anförandet allt ifrån "aye" "nooh" och "buuo".
Dessa nästintill djuriska rop betyder inte att den som ropar är ett simpelt djur, personen kan till och med vara välartikulerad och bildad.
När man skriver på Flashback får man hela tiden tillrop som är nästintill som djur vilka stönar. Det beror på att skribenterna i det stora flertalet är sysselsatta med att arbeta "på riktigt" och har inte tid att artikulera sig. (du undrade ju i början av tråden över att många hade tid att formulera sig så väl)
De allra flesta inlägg här är ivägklämda på en mobil antingen hängandes i armkrok på en vinglig tunnelbana i trängseln eller i den mikropaus man får mellan två arbetsmoment.
Därför behöver inte du, eller någon annan heller fästa sig vid dessa hurra eller burop om du inte vill eller orkar/hinner.
Skulle du vilja så kommer du snabbt att märka att genom att helt enkelt fråga vad personen menar så får du, kanske långt senare, en bättre förklaring till vad som åsyftades.
Dessa journalister vilka upplever näthat i kommentarsfälten är inte vana vid eller har inte förståelse för att andra medborgare inte alltid har tiden att formulera sig eftersom de är fullt upptagna med att producera riktiga tjänster och riktiga produkter vilka ligger till grunden för skatteunderlaget för nationen.
Visst vore det underbart om alla hade råd/tid att debattera i lugn och ro, men då gick landet i konkurs snabbare än vad det verkar gå nu.
Dessa människor, de vilka producerar riktiga pengar till gagn för nationen är på allvar oroade över att det slösas bort pengar på allsköns bidragssystem vilka missbrukas och uttnyttjas av lata och giriga människor.
De vill debattera riskerna med och det kloka i att tillåta orimliga mängder invandrare helt utan rim och reson välla in i nationen. Detta i synnerhet då vanligt bondförnuft ger att för samma summa pengar kan man hjälpa 10-100 ggr fler om stödet ges i invandrarnas hemländer.
Vi kan självklart också se skillnad på en som flyr direkt hot som krig och de andra 96% vilka är här för att de tror att man kan karva guld ur trottoarerna.
Jag är väldigt glad över att se dig här, du är modig och storsint och jag hoppas innerligt att alla de andra ynkryggarna till journalister vilka hänger här för att hitta stoff till sina artiklar (jäkla illiterära latmaskar) blir avundsjuka och imponerade av dig och tar exempel av dig. Jag tror och hoppas att du kommer att gå långt med din ärliga nyfikenhet.